Wyjaśnienia odnośnie quadstepping daleko szukać nie trzeba. Jest w treści dostępnej pod linkiem http://reprap.org/wiki/Step_rates, do której fragmentu @grawires już się odnosił.
Nie jest to piękne rozwiązanie. Ale działa.Step rates @ reprap.org wiki pisze:There is a difference between even steppings and multi-stepping, so called double-/quad-stepping. Single stepping means, that any interrupt will only occur one step. On double stepping any interrupt will occur 2 steps... and so on. So in case of multi stepping, the stepper must achieve multiple steps in 'no time'.
Jerk
Jeśli drukarka startuje od zerowej szybkości (czy raczej od szybkość=XY_jerk) i na końcu ma się zatrzymać (czy raczej zwolnić do XY_jerk), to faktycznie przy acc=2000 i odcinku 1 mm nie osiągnie zadanej prędkości 120 mm/s. Ale taka sytuacja jest jeśli i poprzedni segment, i następny wymuszają znaczną zmianę kierunku.
Rzecz w tym, że w następnym zdaniu przeniosłeś to na okrąg, twierdząc że szybkość nie przekroczy 45 mm/s. To jest bzdura. Każdy współczesny firmware planując ścieżkę stwierdzi, że zmiana wektora szybkości jest nieznaczna (poniżej wartości XY_jerk) i przejdzie do następnego segmentu bez deceleracji do i późniejszej akceleracji.
"Y.. Nie? Podgoniłem przyspieszenia i drukuję szybciej niż dotychczas sądziłem że drukuję. "
I jak wrażenia? Łuki się szybciej drukują?
"Tak jest i nie wiem dla czego tak długo twórcy marlina implementują łuki (może już to zrobili?). Każde cnc od dawien dawna leci na G2/G3."
STL są kanciaste. Żeby zrobić jakikolwiek użytek z G2/G3, slicery musiałyby albo pracować z innymi formatami, albo wykrywać wierzchołki mogące tworzyć łuk i sobie "dowymyślać" jak go poprowadzić.