Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Zastanawiasz się co wybrać? Zapytaj tutaj.
Awatar użytkownika
Drunk_ZoZol
Postów w temacie: 17
Posty: 214
Rejestracja: 22 paź 2017, 11:18
x 67

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: Drunk_ZoZol »

O. I to są porady!

McKee - Może to głupio zabrzmi, ale nie podoba mi się ten klocek Ultimaker - Nie bez powodu zrezygnowałem z XYZ :D Ale podobnie pewnie w wyglądzie skończy i CR-10. Ogólnie już się na model zdecydowałem, tylko teraz myślę którą wersję wybrać, by potem nie było "Cholera, mam te 40cm, a faktycznie wydruki mieszcze po przekątnej w 30cm" ;D

SQ9KRD - Domyślam się iż będą problemy ;) I tak, masz rację apropo stołu - długo się nad tym zastanawiałem czy na pewno to będzie dobry pomysł, i uważam posuw stołu jako jeden z minusów samej konstrukcji. Dlatego też pomyslałem o zredukowaniu prędkości poruszania - jeżeli tylko będą z tym problemy - Ale to dopiero po testach. Co do ABS - Raczej będę unikać, pracuję z tym plastikiem i wiem jak się zachowuje jak jest choć delikatny przeciąg. Mam warunki by móc olać obudowę (Osobne pomieszczenie z możliwością zamknięcia ruchu powietrza) ale bez niej i tak podchodzić nie będę - choćby by utrzymać temperaturę. O PET-G też myślałem, tylko jeszcze nie widziałem testów owego materiału. Podobnie "Carbon Fiber" mnie zastanawia - co to, czy jest dobre i czy drukarka ogarnie taki materiał :D

Co do UPS - Żartuję z tymi 2h, mam gdzieś w pracy starego UPS, ale nie mam zielonego pojęcia co to, czy dalej działa i ile ew. wytrzyma, kiedyś coś tam przez godzinę trzymał, tylko nie do końca pamiętam co - wydaje mi się że laptopa bez baterii, bo pamiętam że z komputerem związane :D Tak czy inaczej - faktycznie wznawianie wydruku może być problematyczne przy zastosowaniu takiego "zabezpieczenia" ? Nie wiem jak wygląda wydruk "przerwany w trakcie" i "wznowiony po czasie " - domyślam się że ciepła dysza zatrzymana w miejscu może narobić problemów, gdyż dalej jest nagrzana przez parę sekund. Ale jak to wygląda - nie wiem. Przynajmniej się nauczę ^^ Jak coś będzie nie tak ze starym UPS to pomyślę nad nowym, na razie liczę na to że stary zadziała :D

Co do apetytu - Jeżeli drukarka się sprawdzi - na razie powinna wystarczyć. Ma po prostu zastąpić ręczne rzeźbienie elementów do termoformierki ;)

No i jakąś fajną figurkę jakby wydrukowała też by było fajnie ^^
FDM: CR-10 S4.
DLP: LC10; Photon; Phrozen 4K Mini.
Awatar użytkownika
SQ9KRD
Postów w temacie: 4
Posty: 636
Rejestracja: 29 sty 2017, 10:00
Lokalizacja: Godów
Drukarka: XYZ PRO 1.0 3in1
x 107

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: SQ9KRD »

Drunk_ZoZol pisze: Mam warunki by móc olać obudowę (Osobne pomieszczenie z możliwością zamknięcia ruchu powietrza).
To nie tak że możesz olać obudowę jeśli w pomieszczeniu nie będzie "rucho powietrza". Z jakiejś przyczyny powstały drukarki z dodatkowym grzaniem komory. Pamiętaj iż drukujesz 220-240 stopni. On powinien stygnąc w jednorodnym srodowisku.
Drunk_ZoZol pisze: Podobnie "Carbon Fiber" mnie zastanawia - co to, czy jest dobre i czy drukarka ogarnie taki materiał :D
Mam. Drukowałem. Drukuje się dobrze.
To o czym musisz pamiętać bezwzględnie to dysza. Koniecznie o małej podatności na ścieranie. Moja mosiężna po ~75m z 0.4 stała się 0.6-0.8.
Drukarki:
Da Vinci 1.0 Pro 3in1 - dla ABS`u , AnyCubic I3 Mega x 2 - dla PLA ,Anycubiq Delta Kossel - Linear - dla zabawy, AnyCubic Photon - dla detali, AnyCubic X - pole 300x300x305 + TPU
Ultimaker 2 ext - progress 65%
Awatar użytkownika
Drunk_ZoZol
Postów w temacie: 17
Posty: 214
Rejestracja: 22 paź 2017, 11:18
x 67

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: Drunk_ZoZol »

"ale bez niej i tak podchodzić nie będę - choćby by utrzymać temperaturę" - dalsza część zdania apropo obudowy ;)

Ano właśnie. Zapytałem ciut wyżej apropo elementów które można na start wymienić. Właśnie myślałem też o dyszach. Rozumiem że do PLA styka fabrycznie zamontowany. Ale do innych materiałów jak widze już nie bardzo. Masz coś co możesz polecić by dokupić? ^^ Jestem bardzo otwarty na propozycję, ale widzę że moje pytania z pierwszego posta są hm... albo pomijane, albo przemilczane :D A wydaje mi się że dobrze je sformułowałem :D
FDM: CR-10 S4.
DLP: LC10; Photon; Phrozen 4K Mini.
Awatar użytkownika
virgin71
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 7
Posty: 2581
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 497
Kontakt:

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: virgin71 »

Co do włókien węglowych, to najlepsza będzie dysza rubinowa. Tam ścieranie nie występuje i można normalnie drukować. Niestety stalowe dysze powodują duże spowolnienie wydruku.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 6383
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: dragonn »

virgin71 pisze:Co do włókien węglowych, to najlepsza będzie dysza rubinowa. Tam ścieranie nie występuje i można normalnie drukować. Niestety stalowe dysze powodują duże spowolnienie wydruku.
A to ciekawe, pierwszy raz słyszę, jak spowalniają wydruk? Co do dyszy rubinowej tańszą alternatywą może być dysza z wolframu.
Awatar użytkownika
virgin71
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 7
Posty: 2581
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 497
Kontakt:

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: virgin71 »

Na stalowej dyszy nie polecisz setką, musisz zdecydowanie zwolnić. To jest jeden z powodów dla którego dysze nie są stalowe.
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 2630
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 717

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: McKee »

Nie marnuj czasy swojego jak i innych - kupuj! (Nikt za ciebie nie odpowie na pytanie jakie pole Tobie jest potrzebne - a chyba tylko to cię powstrzymuje?).
To są standardowe drukarki ze standardowych komponentów.
Dokupisz każdą pierdółkę w razie potrzeby.
To co kupisz będzie drukowało lepiej lub gorzej (tylko nie wymagaj od długich pasków i prowadnic dużej dokładności).

W sprawie "klocek Ultimaker": nie porównuj europejskiego wyrobu do chińskiego gniota. To naprawdę inna klasa. Jeżeli masz możliwość to odwiedź jakiś stacjonarny sklep obejrzyj / porównaj budowę / pracę / głośność itp. Jeżeli nie to po prostu: kupuj!

PS.: Virgin: mam wrażenie że jak masz UM-a to "nie rozumiesz" prędkości podawanych na forum jako "bardzo szybkie" :rotfl:
To, co dla Ciebie jest normalne, dla innych jest nieosiągalne po prostu :rotfl: (nawet w marzeniach).
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
rmatysiak
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 70
Rejestracja: 10 wrz 2017, 18:30
x 5

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: rmatysiak »

Jak ktoś kiedyś powiedział, jak chce się kupić dobrze i tanio trzeba kupić dwa razy :)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 6383
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: dragonn »

virgin71 pisze:Na stalowej dyszy nie polecisz setką, musisz zdecydowanie zwolnić. To jest jeden z powodów dla którego dysze nie są stalowe.
Wiesz się pytałem bo chcę znać przyczynę :D, a nie bo nie xD. Jedyne co mi przychodzi do głowy to gorsza przewodność cieplna, ale nie da się tego nadrobić drukując w wyższej temperaturze? Filamentowi to różnicy nie powinno zrobić różnicy bo na dyszy z względu na tą gorszą przewodność cieplną będzie ciut chłodniej.
Awatar użytkownika
virgin71
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 7
Posty: 2581
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 497
Kontakt:

Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?

Post autor: virgin71 »

Przewodność cieplna jest mniejsza i podniesienie temperatury nie rozwiązuje problemu niestety (jak zakładasz stalową dyszę, to musisz dołożyć 10-15'C, żeby nie było kiszki). Nawet na dyszach typu ICE prędkość nie jest optymalna. W stali po prostu plastik nie chce płynąć - nie tylko ja to testowałem. Wcześniej czytałem o tym 3ders i forum ultimakera. Myślałem, że to bujda i spróbowałem. Natomiast dysza rubinowa działa wybornie.
Dodatkowo dochodzi fakt, że stal też się wyciera, wolniej, ale się wyciera. Rubin się nie wyciera wcale.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Co kupić?”