Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
- Drunk_ZoZol
- Postów w temacie: 17
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 paź 2017, 11:18
- x 67
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
O. I to są porady!
McKee - Może to głupio zabrzmi, ale nie podoba mi się ten klocek Ultimaker - Nie bez powodu zrezygnowałem z XYZ Ale podobnie pewnie w wyglądzie skończy i CR-10. Ogólnie już się na model zdecydowałem, tylko teraz myślę którą wersję wybrać, by potem nie było "Cholera, mam te 40cm, a faktycznie wydruki mieszcze po przekątnej w 30cm" ;D
SQ9KRD - Domyślam się iż będą problemy I tak, masz rację apropo stołu - długo się nad tym zastanawiałem czy na pewno to będzie dobry pomysł, i uważam posuw stołu jako jeden z minusów samej konstrukcji. Dlatego też pomyslałem o zredukowaniu prędkości poruszania - jeżeli tylko będą z tym problemy - Ale to dopiero po testach. Co do ABS - Raczej będę unikać, pracuję z tym plastikiem i wiem jak się zachowuje jak jest choć delikatny przeciąg. Mam warunki by móc olać obudowę (Osobne pomieszczenie z możliwością zamknięcia ruchu powietrza) ale bez niej i tak podchodzić nie będę - choćby by utrzymać temperaturę. O PET-G też myślałem, tylko jeszcze nie widziałem testów owego materiału. Podobnie "Carbon Fiber" mnie zastanawia - co to, czy jest dobre i czy drukarka ogarnie taki materiał
Co do UPS - Żartuję z tymi 2h, mam gdzieś w pracy starego UPS, ale nie mam zielonego pojęcia co to, czy dalej działa i ile ew. wytrzyma, kiedyś coś tam przez godzinę trzymał, tylko nie do końca pamiętam co - wydaje mi się że laptopa bez baterii, bo pamiętam że z komputerem związane Tak czy inaczej - faktycznie wznawianie wydruku może być problematyczne przy zastosowaniu takiego "zabezpieczenia" ? Nie wiem jak wygląda wydruk "przerwany w trakcie" i "wznowiony po czasie " - domyślam się że ciepła dysza zatrzymana w miejscu może narobić problemów, gdyż dalej jest nagrzana przez parę sekund. Ale jak to wygląda - nie wiem. Przynajmniej się nauczę ^^ Jak coś będzie nie tak ze starym UPS to pomyślę nad nowym, na razie liczę na to że stary zadziała
Co do apetytu - Jeżeli drukarka się sprawdzi - na razie powinna wystarczyć. Ma po prostu zastąpić ręczne rzeźbienie elementów do termoformierki
No i jakąś fajną figurkę jakby wydrukowała też by było fajnie ^^
McKee - Może to głupio zabrzmi, ale nie podoba mi się ten klocek Ultimaker - Nie bez powodu zrezygnowałem z XYZ Ale podobnie pewnie w wyglądzie skończy i CR-10. Ogólnie już się na model zdecydowałem, tylko teraz myślę którą wersję wybrać, by potem nie było "Cholera, mam te 40cm, a faktycznie wydruki mieszcze po przekątnej w 30cm" ;D
SQ9KRD - Domyślam się iż będą problemy I tak, masz rację apropo stołu - długo się nad tym zastanawiałem czy na pewno to będzie dobry pomysł, i uważam posuw stołu jako jeden z minusów samej konstrukcji. Dlatego też pomyslałem o zredukowaniu prędkości poruszania - jeżeli tylko będą z tym problemy - Ale to dopiero po testach. Co do ABS - Raczej będę unikać, pracuję z tym plastikiem i wiem jak się zachowuje jak jest choć delikatny przeciąg. Mam warunki by móc olać obudowę (Osobne pomieszczenie z możliwością zamknięcia ruchu powietrza) ale bez niej i tak podchodzić nie będę - choćby by utrzymać temperaturę. O PET-G też myślałem, tylko jeszcze nie widziałem testów owego materiału. Podobnie "Carbon Fiber" mnie zastanawia - co to, czy jest dobre i czy drukarka ogarnie taki materiał
Co do UPS - Żartuję z tymi 2h, mam gdzieś w pracy starego UPS, ale nie mam zielonego pojęcia co to, czy dalej działa i ile ew. wytrzyma, kiedyś coś tam przez godzinę trzymał, tylko nie do końca pamiętam co - wydaje mi się że laptopa bez baterii, bo pamiętam że z komputerem związane Tak czy inaczej - faktycznie wznawianie wydruku może być problematyczne przy zastosowaniu takiego "zabezpieczenia" ? Nie wiem jak wygląda wydruk "przerwany w trakcie" i "wznowiony po czasie " - domyślam się że ciepła dysza zatrzymana w miejscu może narobić problemów, gdyż dalej jest nagrzana przez parę sekund. Ale jak to wygląda - nie wiem. Przynajmniej się nauczę ^^ Jak coś będzie nie tak ze starym UPS to pomyślę nad nowym, na razie liczę na to że stary zadziała
Co do apetytu - Jeżeli drukarka się sprawdzi - na razie powinna wystarczyć. Ma po prostu zastąpić ręczne rzeźbienie elementów do termoformierki
No i jakąś fajną figurkę jakby wydrukowała też by było fajnie ^^
FDM: CR-10 S4.
DLP: LC10; Photon; Phrozen 4K Mini.
DLP: LC10; Photon; Phrozen 4K Mini.
- SQ9KRD
- Postów w temacie: 4
- Posty: 636
- Rejestracja: 29 sty 2017, 10:00
- Lokalizacja: Godów
- Drukarka: XYZ PRO 1.0 3in1
- x 107
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
To nie tak że możesz olać obudowę jeśli w pomieszczeniu nie będzie "rucho powietrza". Z jakiejś przyczyny powstały drukarki z dodatkowym grzaniem komory. Pamiętaj iż drukujesz 220-240 stopni. On powinien stygnąc w jednorodnym srodowisku.Drunk_ZoZol pisze: Mam warunki by móc olać obudowę (Osobne pomieszczenie z możliwością zamknięcia ruchu powietrza).
Mam. Drukowałem. Drukuje się dobrze.Drunk_ZoZol pisze: Podobnie "Carbon Fiber" mnie zastanawia - co to, czy jest dobre i czy drukarka ogarnie taki materiał
To o czym musisz pamiętać bezwzględnie to dysza. Koniecznie o małej podatności na ścieranie. Moja mosiężna po ~75m z 0.4 stała się 0.6-0.8.
Drukarki:
Da Vinci 1.0 Pro 3in1 - dla ABS`u , AnyCubic I3 Mega x 2 - dla PLA ,Anycubiq Delta Kossel - Linear - dla zabawy, AnyCubic Photon - dla detali, AnyCubic X - pole 300x300x305 + TPU
Ultimaker 2 ext - progress 65%
Da Vinci 1.0 Pro 3in1 - dla ABS`u , AnyCubic I3 Mega x 2 - dla PLA ,Anycubiq Delta Kossel - Linear - dla zabawy, AnyCubic Photon - dla detali, AnyCubic X - pole 300x300x305 + TPU
Ultimaker 2 ext - progress 65%
- Drunk_ZoZol
- Postów w temacie: 17
- Posty: 214
- Rejestracja: 22 paź 2017, 11:18
- x 67
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
"ale bez niej i tak podchodzić nie będę - choćby by utrzymać temperaturę" - dalsza część zdania apropo obudowy
Ano właśnie. Zapytałem ciut wyżej apropo elementów które można na start wymienić. Właśnie myślałem też o dyszach. Rozumiem że do PLA styka fabrycznie zamontowany. Ale do innych materiałów jak widze już nie bardzo. Masz coś co możesz polecić by dokupić? ^^ Jestem bardzo otwarty na propozycję, ale widzę że moje pytania z pierwszego posta są hm... albo pomijane, albo przemilczane A wydaje mi się że dobrze je sformułowałem
Ano właśnie. Zapytałem ciut wyżej apropo elementów które można na start wymienić. Właśnie myślałem też o dyszach. Rozumiem że do PLA styka fabrycznie zamontowany. Ale do innych materiałów jak widze już nie bardzo. Masz coś co możesz polecić by dokupić? ^^ Jestem bardzo otwarty na propozycję, ale widzę że moje pytania z pierwszego posta są hm... albo pomijane, albo przemilczane A wydaje mi się że dobrze je sformułowałem
FDM: CR-10 S4.
DLP: LC10; Photon; Phrozen 4K Mini.
DLP: LC10; Photon; Phrozen 4K Mini.
- virgin71
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 2581
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ultimaker | U30
- x 497
- Kontakt:
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
Co do włókien węglowych, to najlepsza będzie dysza rubinowa. Tam ścieranie nie występuje i można normalnie drukować. Niestety stalowe dysze powodują duże spowolnienie wydruku.
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 3
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
A to ciekawe, pierwszy raz słyszę, jak spowalniają wydruk? Co do dyszy rubinowej tańszą alternatywą może być dysza z wolframu.virgin71 pisze:Co do włókien węglowych, to najlepsza będzie dysza rubinowa. Tam ścieranie nie występuje i można normalnie drukować. Niestety stalowe dysze powodują duże spowolnienie wydruku.
- virgin71
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 2581
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ultimaker | U30
- x 497
- Kontakt:
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
Na stalowej dyszy nie polecisz setką, musisz zdecydowanie zwolnić. To jest jeden z powodów dla którego dysze nie są stalowe.
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
Nie marnuj czasy swojego jak i innych - kupuj! (Nikt za ciebie nie odpowie na pytanie jakie pole Tobie jest potrzebne - a chyba tylko to cię powstrzymuje?).
To są standardowe drukarki ze standardowych komponentów.
Dokupisz każdą pierdółkę w razie potrzeby.
To co kupisz będzie drukowało lepiej lub gorzej (tylko nie wymagaj od długich pasków i prowadnic dużej dokładności).
W sprawie "klocek Ultimaker": nie porównuj europejskiego wyrobu do chińskiego gniota. To naprawdę inna klasa. Jeżeli masz możliwość to odwiedź jakiś stacjonarny sklep obejrzyj / porównaj budowę / pracę / głośność itp. Jeżeli nie to po prostu: kupuj!
PS.: Virgin: mam wrażenie że jak masz UM-a to "nie rozumiesz" prędkości podawanych na forum jako "bardzo szybkie"
To, co dla Ciebie jest normalne, dla innych jest nieosiągalne po prostu (nawet w marzeniach).
To są standardowe drukarki ze standardowych komponentów.
Dokupisz każdą pierdółkę w razie potrzeby.
To co kupisz będzie drukowało lepiej lub gorzej (tylko nie wymagaj od długich pasków i prowadnic dużej dokładności).
W sprawie "klocek Ultimaker": nie porównuj europejskiego wyrobu do chińskiego gniota. To naprawdę inna klasa. Jeżeli masz możliwość to odwiedź jakiś stacjonarny sklep obejrzyj / porównaj budowę / pracę / głośność itp. Jeżeli nie to po prostu: kupuj!
PS.: Virgin: mam wrażenie że jak masz UM-a to "nie rozumiesz" prędkości podawanych na forum jako "bardzo szybkie"
To, co dla Ciebie jest normalne, dla innych jest nieosiągalne po prostu (nawet w marzeniach).
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
Jak ktoś kiedyś powiedział, jak chce się kupić dobrze i tanio trzeba kupić dwa razy
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 3
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
Wiesz się pytałem bo chcę znać przyczynę , a nie bo nie xD. Jedyne co mi przychodzi do głowy to gorsza przewodność cieplna, ale nie da się tego nadrobić drukując w wyższej temperaturze? Filamentowi to różnicy nie powinno zrobić różnicy bo na dyszy z względu na tą gorszą przewodność cieplną będzie ciut chłodniej.virgin71 pisze:Na stalowej dyszy nie polecisz setką, musisz zdecydowanie zwolnić. To jest jeden z powodów dla którego dysze nie są stalowe.
- virgin71
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 2581
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ultimaker | U30
- x 497
- Kontakt:
Re: Creality CR-10 S-4 - Prawidłowy "zachwyt"?
Przewodność cieplna jest mniejsza i podniesienie temperatury nie rozwiązuje problemu niestety (jak zakładasz stalową dyszę, to musisz dołożyć 10-15'C, żeby nie było kiszki). Nawet na dyszach typu ICE prędkość nie jest optymalna. W stali po prostu plastik nie chce płynąć - nie tylko ja to testowałem. Wcześniej czytałem o tym 3ders i forum ultimakera. Myślałem, że to bujda i spróbowałem. Natomiast dysza rubinowa działa wybornie.
Dodatkowo dochodzi fakt, że stal też się wyciera, wolniej, ale się wyciera. Rubin się nie wyciera wcale.
Dodatkowo dochodzi fakt, że stal też się wyciera, wolniej, ale się wyciera. Rubin się nie wyciera wcale.