stół grzany 310x310 24V

Zastanawiasz się co wybrać? Zapytaj tutaj.
szymcio
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 25 cze 2018, 06:40

stół grzany 310x310 24V

Post autor: szymcio »

Witam!

Szukam stołu grzanego na 24v w wymiarach 310mmx310mm do mojej jgaurora a5. Oryginalny kosztuje ok 80 dolarów. Zastanawiam się czy można by użyć zamiast oryginalnego jakiś inny. Czy mógłby ktoś polecić stół który nie będzie się wyginał podczas grzania?

pzdr
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 7564
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2663

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: Berg »

można inny. z tym że wyjdzie raczej drożej.
szymcio
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 10
Rejestracja: 25 cze 2018, 06:40

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: szymcio »

drożej ze względu na wyginanie?
SanFable
Postów w temacie: 3
Posty: 263
Rejestracja: 12 paź 2016, 15:33
x 33

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: SanFable »

80 dolarów za stół? Nie warto...

Sam mam grzałkę na 230v i płytę Alu 6mm i cenowo to wyszło <100zl, nie wiem jak z grzaniem jest na 24v, ale nigdy nie zrezygnuje z 230v, szybciej 60 stopni osiągam niż pójdę do drugiego pomieszczenia po dimafixa :v

Fakt faktem Alu musi przejąć ta temperaturę (a na koniec oddać co trwa), ale to czekanie na głowice, a potem bed leveling 25 pozycji i wystarcza

A jeśli chodzi o wygnanie, nie stwierdziłem bo i tak na szkle drukuje
Awatar użytkownika
zen
Postów w temacie: 1
Posty: 295
Rejestracja: 26 lut 2017, 20:53
Lokalizacja: Poznań miasto doznań
Drukarka: Too many
x 34
Kontakt:

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: zen »

Grzałką razem z płytą alu wyszła cię mniej niż 100PLN? Możesz podesłać namiary?
Berg
Mendel / i3 / i3 Alu / P3Steel / HEVO^300 / Delta Kossel Linear Plus / Prusa MK3S + MMU / Voron / Bambu X1C + AMS
sp6vgx
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 489
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 74
Kontakt:

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: sp6vgx »

SanFable pisze:ale nigdy nie zrezygnuje z 230v, szybciej 60 stopni osiągam niż pójdę do drugiego pomieszczenia po dimafixa
Szybkość szybkością ale IMHO niższe napięcia stosuje się z powodów bezpieczeństwa, ja mimo wszystko miał bym opory... jakieś przebicie, przetarcie przewodu i można szybko wylądować parę metrów pod ziemią...

Natomiast co do cen to ja za "standardowy" rozmiar 215x215 (wycięcie laserem z PA11 3mm płacę około 64zł netto - choć za zwyczaj coś dostaję gratis np. ostatnio 3 zamiast zamówionych dwóch detali). Może to nie najtaniej ale przynajmniej nie mam problemów że coś jest krzywe, z jakimiś wżerami bo robione z jakiś odpadków aluminium itp. więc tutaj też warto to sobie przemyśleć - bo gdzieś czytałam na forum że ktoś dostał produkt niezbyt dobrej jakości... Przy kwocie poniżej 100zł obawiam się że można ale z jakością też może być różnie...
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
SanFable
Postów w temacie: 3
Posty: 263
Rejestracja: 12 paź 2016, 15:33
x 33

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: SanFable »

zen pisze:Grzałką razem z płytą alu wyszła cię mniej niż 100PLN? Możesz podesłać namiary?
https://www.aliexpress.com/item/1pcs-si ... 46539.html tutaj zamawiałem z silnikami z śrubą o skoku 2mm, grzałka wtedy wyszła mi 14€, teraz prawdopodobnie da się znaleźć tańśze
14€= 60zł

płytę alu 6mm kupiłem w AZMAR http://azmar.pl/ 330x330x6mm typ 5754 (chyba PA11), 1,7kg (1kg=20zł) 1,7kg=34zł NETTO

do tego droga wysyłka i zapłaciłem 66zł brutto, ale stół działa i nie narzekam.

czysta płyta, bez frezowania, przyłożyłem podstawę stołu prosto, przykleiłem tymczasowo klejem na gorąco i wywierciłem 6 dziur ;)


sp6vgx pisze:
SanFable pisze:ale nigdy nie zrezygnuje z 230v, szybciej 60 stopni osiągam niż pójdę do drugiego pomieszczenia po dimafixa
Szybkość szybkością ale IMHO niższe napięcia stosuje się z powodów bezpieczeństwa, ja mimo wszystko miał bym opory... jakieś przebicie, przetarcie przewodu i można szybko wylądować parę metrów pod ziemią...

Natomiast co do cen to ja za "standardowy" rozmiar 215x215 (wycięcie laserem z PA11 3mm płacę około 64zł netto - choć za zwyczaj coś dostaję gratis np. ostatnio 3 zamiast zamówionych dwóch detali). Może to nie najtaniej ale przynajmniej nie mam problemów że coś jest krzywe, z jakimiś wżerami bo robione z jakiś odpadków aluminium itp. więc tutaj też warto to sobie przemyśleć - bo gdzieś czytałam na forum że ktoś dostał produkt niezbyt dobrej jakości... Przy kwocie poniżej 100zł obawiam się że można ale z jakością też może być różnie...

przebicie/przetarcie przewodu=przewód z wysokim napięciem styka się z ramą, która jest oczywiście uziemiona i korki wywala/bezpiecznik, przecież nie przecierasz/dotykasz tych kabli gdzie leci 220v, a te kable nie mają gdzie się przecierać w przypadku HEVO, dobrze przykręciłem/zabezpieczyłem kable i mogę spać spokojnie.

I żeby po dotknięciu 220v wylądować pod ziemią to trzeba umyślnie się obwiązać, niefortunnie złapać "oba bieguny" albo mieć wyjątkowego pecha :smile2:
sp6vgx
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 489
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 74
Kontakt:

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: sp6vgx »

SanFable pisze: przebicie/przetarcie przewodu=przewód z wysokim napięciem styka się z ramą, która jest oczywiście uziemiona i korki wywala/bezpiecznik, przecież nie przecierasz/dotykasz tych kabli gdzie leci 220v, a te kable nie mają gdzie się przecierać w przypadku HEVO, dobrze przykręciłem/zabezpieczyłem kable i mogę spać spokojnie.

I żeby po dotknięciu 220v wylądować pod ziemią to trzeba umyślnie się obwiązać, niefortunnie złapać "oba bieguny" albo mieć wyjątkowego pecha :smile2:
Po pierwsze nie korki... ;) po drugie to jest moja opinia i kolega może robić jak chce. Natomiast niech kolega nie gada głupot o obwiązywaniu się. To wszystko zależy od sytuacji i człowieka np. słabsze serce i może być problem. Mnie "trzepło" nie raz... żyję ale nie powiem że to jest bezpieczne... miałem szczęście i tyle...

Niestety robiąc zasilanie 230V trzeba wszystko dobrze przemyśleć, to nie jest już zabawa. Najlepiej pomyśleć o dodatkowych zabezpieczeniach bo nie wszędzie w instalacjach są np. zabezpieczenia różnicowoprądowe itd. To samo tyczy się przewodu ochronnego PE... instalacje w domach to jest loteria. Niestety drukarki 3D to są urządzenia budowane przez amatorów gdzie nie wszystko jest dobrze przemyślane... owszem kolega może mieć inne zadanie ale to już kolega bierze odpowiedzialność za swoje życie czy swoich dzieci... Ja powiem jedno sądząc po tych korkach to kolega raczej nie jest specjalistą elektrykiem i może się koledze tylko wydawać że to jest dobrze zabezpieczone, a przypadków opisanych w gazetach gdzie kogoś zabiło (bo mu się wydawało że zrobił ok) można znaleźć sporo...

Niech kolega tego źle nie odpiera, ale po prostu osobiście jestem przeciwny propagowaniu na ogólnie dostępnych forach gdzie często drukarki budują amatorzy niebezpiecznych rozwiązań.
SanFable
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
SanFable
Postów w temacie: 3
Posty: 263
Rejestracja: 12 paź 2016, 15:33
x 33

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: SanFable »

Oczywiście, że nie ma z 230v żartów i kompletnie zieloni ludzie potrafią robić cuda co się nikomu nie śniły nawet i to na każdym kroku, już nawet kwestia anet i ich zasilaczy powinna niektórym dać do myślenia, szczerze jak składałem kilka drukarek to boję się "macać" te zasilacze z chin do drukarek za ok stówę w polsce typu 12v@360w, sam używam od PS3 12v@32A i bardzo chwalę.

ale po względnie poprawnym zamontowaniu tego wszystkiego, dodatkowym zabezpieczeniu to nie widzę możliwości bycia porażonym (ja powiem, że nie widzę, ktoś inny powie, że widzi, bo zawsze można się doszukać), ale zakładając, że rama jest pewnie uziemiona to i tak podczas używania drukarki jedyne co ja dotykam to stół, szkło, wydruki, przypadkiem rama, nie macam drukarki w poszukiwaniu napięcia, nikt nie przychodzi macać drukarki w poszukiwaniu napięcia, a dodatkowo warto wiedzieć, że profile aluminiowe są pokryte warstwą nieprzewodzącą więc przewodzą tylko w miejscach zadrapania lub na końcach (nie wiem jak ma się kwestia z przebiciem tej warstwy). Tyle dobrze, że kabli w których leci 230v nie mam po co dotykać, nie widzę ich, nie mam z nimi kontaktu, co innego z grzałką głowicy, tam bym 230v nie wstawił za żadne skarby, nie wiem co bardziej bolałoby, 230v czy 230 stopni :smile2:

Z instalacjami elektrycznymi w domach to też jest "super", dlatego przed wkładaniem 230v warto się dowiedzieć czy zabezpieczenie jest różnicowoprądowe, czy ktoś jakąś prowizorkę zrobił...
sp6vgx
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 489
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 74
Kontakt:

Re: stół grzany 310x310 24V

Post autor: sp6vgx »

Powiem tak na to że coś jest pomalowane itp. lepiej nie liczyć. Główny problem to właśnie instalacje gdzie TN-S spotkać można stosunkowo od niedawna w nowym budownictwie. Jeszcze w wielu mieszkaniach są TN-C, ewentualnie gdzieniegdzie przerobione TN-C-S. Same zabezpieczenia nadprądowe czyli popularne "korki" nie gwarantują ochrony życia... zależnie od ich charakterystyki zanim je wywali może już kogoś zabić.

Do tego przebicie może powstać zarówno na przewodach jak i na samej grzałce (zwłaszcza jak stosujemy tanie chińskie nie możemy być pewni ich jakości). Z drugiej strony przy odpowiednim doborze grzałki i przy 24V można uzyskać taką samą moc, owszem jest to bardziej kłopotliwe bo związane jest z większymi prądami... ale za to bezpieczniej.

Sam temat zasilaczy w drukarkach 3D chyba przemilczę, choć pisałem o tym w kilku wątkach. Jednak tutaj wiele się nie zmieni bo niestety dobre zasilacze dość sporo kosztują. Jakąś alternatywą są owszem takie zasilacze co używa kolega, jakieś serwerowe itp. generalnie trudny temat - zwłaszcza jak patrzymy że każdy chce wydać jak najmniej...

Do tego co lepsze 230C czy 230V chyba wolę to pierwsze... Poparzone paluchy owszem bolą itp. ale obecnie raczej się od tego nie umiera, z prądem jest różnie. Tutaj zależy jak zamknie się obwód tzn. przez jaką rezystancję (a na to ma wpływ wiele czynników) i raz się uda innym razem może być nieciekawie. Generalnie lepiej nie ryzykować. Powiem tak może nie 230V ale miałem znajomego elektryka (bardzo dobry fachowiec ), pracował wiele lat z wysokimi napięciami. Zabiła go rutyna w trafostacji... jak widać i osoby zajmujące się profesjonalnie giną... wystarczy chwila nieuwagi...
SanFable
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
ODPOWIEDZ

Wróć do „Co kupić?”