Drukarka 3D - Budować czy kupić ?

Zastanawiasz się co wybrać? Zapytaj tutaj.
KubaMot
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 7
Posty: 7
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:44

Drukarka 3D - Budować czy kupić ?

Post autor: KubaMot »

Witam, Zawracam się do was z prośbą o poradę w sprawie kupna lub budowy drukarki 3D. Przeczytałem wiele podobnych tematów wiec postaram się sprecyzować z czym mam problem.
Nie chodzi mi o to jaką drukarkę kupić, jaką zbudować itp. (to mogę znaleźć na tym czy innych forach) Chodzi o to na co najlepiej poświęcić czas.
Moja chęć do posiadanie drukarki 3D chyba spowodowana jest chęcią rozwijania się. Pracuję jako konstruktor - projektuje różne maszyny, el. w programie CAD. Często wpadają mi do głowy pomysły które chciał bym wykonać, lub sprawdzić czy coś będzie działało tak jak myślę, Wykonać jakiś projekt przy którym czegoś nowego bym się nauczył. Nie chodzi tu tylko o projektowanie ponieważ programuje też mikroprocesory. Więc chodzi o zrobienie jakiegoś robota itp. Jeślibym mi się to spodobała tak jak myślę to może w bardzo dalekiej perspektywie jakaś firma z tym związana.
Lecz ze względu na pracę oraz studia nie mam za dużo czasu więc chciałbym się was poradzić na co najlepiej go poświęcić :)
Pierwsze pytanie : Czy budując drukarkę i wydajać X pieniędzy będzie ona drukowała dużo lepiej niż gotowa kupiona za tą samą kwotę (pomijając czas potrzebny na kalibracje itp.) Chodzi o to czy po zbudowaniu własnej konstrukcji i skalibrowaniu jej nie okaże się że za te same pieniądze mogłem mieć kilka miesięcy wcześniej gotowa drukarkę która drukuje tak samo albo i lepiej.

W tej chwili dysponuję budżetem ok. 2,5 tyś zł i zastanawiam się nad 3 wyjściami :
1. Kupno jakiejś drukarki ~2 tyś zł. Rozpoczęcie ograniania konstrukcji własnej drukarki - ( szukanie po forach informacji, gromadzenie części, może wykorzystanie jakichś el. z pierwszej drukarki)
Plusy:
- Posiadanie już doświadczenia w drukowaniu przy budowaniu własnej konstrukcji