extruder i hot end
extruder i hot end
W skrócie. Jestem początkujący. Mam dziwną chińską drukarke RED ANGEL (cholera wie co to) ze źle zaprojektowanym extruderem.
Chcę go wymienić.
Czy J-HEAD HOTEND E3D V6 + titan extruder
To dobra opcja ? Jeśli tak, to pierwszy lepszy z allegro może być, czy są trefni producenci co znacząco odbiegają jakością ?
Na allegro na przykład obecnie :
https://allegro.pl/oferta/glowica-j-hea ... a0QAvD_BwE
https://allegro.pl/oferta/glowica-j-hea ... 9968228671
Chcę go wymienić.
Czy J-HEAD HOTEND E3D V6 + titan extruder
To dobra opcja ? Jeśli tak, to pierwszy lepszy z allegro może być, czy są trefni producenci co znacząco odbiegają jakością ?
Na allegro na przykład obecnie :
https://allegro.pl/oferta/glowica-j-hea ... a0QAvD_BwE
https://allegro.pl/oferta/glowica-j-hea ... 9968228671
- JGFTW
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1354
- Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ender 3 v3 SE
- x 725
Re: extruder i hot end
Pokaż foty drukarki to może uda się doradzić bardziej trafnie co do zmiany ekstrudera/głowicy.
Napisałeś, że jesteś początkujący, ale wiesz chociaż jakie masz napięcię zasilacza (12v / 24v), termistor w głowicy (lub dostęp do kodu źródłowego FW, żeby móc podglądnąć czy zmienić), ekstruder typu bowden/bezpośredniego?
Zakładam, że wybrałeś nieprzypadkowo podlinkowane głowicę.
Spójrz na oryginalną głowicę od E3d (cenę )
* V6: https://blackfrog.pl/httpsblackfrogplgl ... p-245.html
* V6 (wersja Lite): https://blackfrog.pl/httpsblackfrogplgl ... p-234.html
To co podlinkowałeś to oczywiście najniższej jakości podróbka V6.
Miałem z tymi (najtańszymi) klonami doczynienia, a nawet powiedziałbym, że kupiłem ich więcej niż bym się chciał przyznać ( ) i ogólnie nie polecam.
Jak nie możesz wziąć oryginału to weź chociaż poprawioną wersję klona:
https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hotend/hotend_v6_dir
Jak napiszesz TDI (bo to nasz forumowy kolega: memberlist.php?mode=viewprofile&u=68 ) to Ci na pewno doradzi/wymieni elementy gotowego zestawu.
Nigdy nie żałowałem zakupów u niego. Szczególnie dysze i łączniki są super.
Ewentualnie możesz sam sztukować.
Z pomocą przyjdzie lista z linka wyżej:
Co do ekstrudera to pewnie ten będzie ok: https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hoten ... h_extruder
Napisałeś, że jesteś początkujący, ale wiesz chociaż jakie masz napięcię zasilacza (12v / 24v), termistor w głowicy (lub dostęp do kodu źródłowego FW, żeby móc podglądnąć czy zmienić), ekstruder typu bowden/bezpośredniego?
Zakładam, że wybrałeś nieprzypadkowo podlinkowane głowicę.
Spójrz na oryginalną głowicę od E3d (cenę )
* V6: https://blackfrog.pl/httpsblackfrogplgl ... p-245.html
* V6 (wersja Lite): https://blackfrog.pl/httpsblackfrogplgl ... p-234.html
To co podlinkowałeś to oczywiście najniższej jakości podróbka V6.
Miałem z tymi (najtańszymi) klonami doczynienia, a nawet powiedziałbym, że kupiłem ich więcej niż bym się chciał przyznać ( ) i ogólnie nie polecam.
Jak nie możesz wziąć oryginału to weź chociaż poprawioną wersję klona:
https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hotend/hotend_v6_dir
Jak napiszesz TDI (bo to nasz forumowy kolega: memberlist.php?mode=viewprofile&u=68 ) to Ci na pewno doradzi/wymieni elementy gotowego zestawu.
Nigdy nie żałowałem zakupów u niego. Szczególnie dysze i łączniki są super.
Ewentualnie możesz sam sztukować.
Z pomocą przyjdzie lista z linka wyżej:
Od siebie dodam, że wentylator to najlepiej wziąć porządny, żeby po kilku tygodniach/miesiącach nie wysiadł: https://allegro.pl/oferta/sunon-wentyla ... 0003105586
Zawartość zestawu:
Części metalowe:
- 1 x Aluminiowy blok chłodzący
- 1 x Łącznik ze stali nierdzewnej
- 1 x Mosiężna dysza 0,4 mm
- 1 x Blok grzejny
Części elektroniczne:
- 1 x Termistor 100K NTC Semitec
- 1 x Grzałka 12V 30W
- 1 x Wentylatorek 12V 30x30x10 mm
- 1 x Przewód w oplocie z włókna szklanego (150 mm)
- 2 x Tulejka zaciskowa 0,75 mm do podłączenia termistora
Elementy dodatkowe:
- 4 x Wkręt M3 x 16 do zamocowania wentylatora
- 1 x Śrubka M3 x 3 i podkładka M3 do mocowania termistora
- 1 x Wkręt M3 x 10 do mocowania grzałki w bloku grzejnym
- 1 x Obudowa wentylatora (plastik z wtryskarki)
Co do ekstrudera to pewnie ten będzie ok: https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hoten ... h_extruder
korky
Re: extruder i hot end
Na grzałce w chwili grzania jest 22,7 V sprawdzone miernikiem więc ~ 24 V
Na wiatraczku chłodzenia extrudera 12 V
Termistor 100 K ohm
Extruder typu direct.
Chcę docelowo drukować na dyszy może nawet 1mm.
1. Części od kolegi TDI są jego polskiej produkcji czy importowane ?
2. Czytałem, że sprzedawca trianglelab na aliexpress sprzedaje dobrej jakości. Słyszałeś coś o tym ?
3. Z jakich programów korzystacie najczęściej ? Czy Cura to dobry wybór ?
4. Jaki sterownik byś/cie polecali jakbym również chciał wymienić ? W tej drukarce jest andciv cm3g3. Czy to dobry sterownik ? Pytam to nie wiem czy popełniałem błąd, a może złych g code'ów używałem, jednak gdy chciałem skalibrować kroki/mm extrudera to wartość ta mi się resetowała po każdym wyłączeniu drukarki, a komenda "zapisz" nie działała...
Oto moja wspaniała drukarka w załącznikach. Red angel model AL520. Słowa o niej nie znalazłem w internetach.
Na wiatraczku chłodzenia extrudera 12 V
Termistor 100 K ohm
Extruder typu direct.
Chcę docelowo drukować na dyszy może nawet 1mm.
1. Części od kolegi TDI są jego polskiej produkcji czy importowane ?
2. Czytałem, że sprzedawca trianglelab na aliexpress sprzedaje dobrej jakości. Słyszałeś coś o tym ?
3. Z jakich programów korzystacie najczęściej ? Czy Cura to dobry wybór ?
4. Jaki sterownik byś/cie polecali jakbym również chciał wymienić ? W tej drukarce jest andciv cm3g3. Czy to dobry sterownik ? Pytam to nie wiem czy popełniałem błąd, a może złych g code'ów używałem, jednak gdy chciałem skalibrować kroki/mm extrudera to wartość ta mi się resetowała po każdym wyłączeniu drukarki, a komenda "zapisz" nie działała...
Oto moja wspaniała drukarka w załącznikach. Red angel model AL520. Słowa o niej nie znalazłem w internetach.
Abys
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: extruder i hot end
Dziwna ale jednocześnie wygląda bardzo ciekawie ta drukarka.
Powiedziałbym że to konstrukcja zbudowana pod drukowanie z materiałów wysokotemperaturowych
Tylko zanim zaczniesz coś grzebać, dlaczego dokładnie chcesz wymienić głowicę i ekstruder? Z czego próbujesz drukować i co nie wychodzi?
Bo jasno widać że nie masz chłodzenia wydruku i jakikolwiek wydruk z PLA nie ma prawa wychodzić.
Co do tech głowic/ekstruderów które podałeś z allegro to moim zdaniem wsadzanie g***** do potencjalnie fajnej i ciekawej drukarki która mogłaby może nawet po dozbrojeniu w nagrzewanie komory drukować z PEEK (no i wyrzuceniu zasilacza na zewnątrz xD).
Ja bym tam wiedział przynajmniej jakiś Trianglelabs Matrix/E3D Hermes.
Powiedziałbym że to konstrukcja zbudowana pod drukowanie z materiałów wysokotemperaturowych
Tylko zanim zaczniesz coś grzebać, dlaczego dokładnie chcesz wymienić głowicę i ekstruder? Z czego próbujesz drukować i co nie wychodzi?
Bo jasno widać że nie masz chłodzenia wydruku i jakikolwiek wydruk z PLA nie ma prawa wychodzić.
Co do tech głowic/ekstruderów które podałeś z allegro to moim zdaniem wsadzanie g***** do potencjalnie fajnej i ciekawej drukarki która mogłaby może nawet po dozbrojeniu w nagrzewanie komory drukować z PEEK (no i wyrzuceniu zasilacza na zewnątrz xD).
Ja bym tam wiedział przynajmniej jakiś Trianglelabs Matrix/E3D Hermes.
korky, JGFTW
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 2014
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: extruder i hot end
Moim zdaniem tam świetnie wejdzie Titan Aero. Jednak zanim cokolwiek kupisz, odpowiedz na pytania @dragonna
korky
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- Pjoter
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 2014
- Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
- Lokalizacja: Gdańsk
- Drukarka: HEVO, MK3S
- x 881
Re: extruder i hot end
Tak po 5 min szukania to jedyna wzmianka jaką udało mi się znaleźć o tej drukarce
źródło
źródło
korky
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: extruder i hot end
Jup, widać że to drukarka zbudowana pod drukowanie z ABS.
Titan Aero też będzie spoko opcją, po prostu to już trochę out-of-date konstrukcja (ale nadal na pewno dobra).
Przy czym jeszcze jedna istotna kwestia, zmiana głowicy najprawdopodobniej będzie skutkować zmianą termistora co wymaga zmiany softu.
A to może nie być proste na tej elektronice...
Titan Aero też będzie spoko opcją, po prostu to już trochę out-of-date konstrukcja (ale nadal na pewno dobra).
Przy czym jeszcze jedna istotna kwestia, zmiana głowicy najprawdopodobniej będzie skutkować zmianą termistora co wymaga zmiany softu.
A to może nie być proste na tej elektronice...
korky
Re: extruder i hot end
Trafiłeś
Drukarka jest dostosowana do druku z ABS. Do niej była dana szpula ABS, oraz w ich "autorskim" programie w instrukcji wskazują by nastawić temp na abs itp.
Ściągnąłem osłonę "chłodzącą" do zdjęć (załącznik). Wydaje mi się, że .. no chłodzenie jest "lekko" niesymetryczne.
Jak drukowałem tą drukarką symetryczne okrągłe przedmioty to zawsze jedna i ta sama ćwiartka była wadliwa. Wyszedłem z założenia, że to przez złe chłodzenie. Wymieniłem wiatraki na inne, ale nadal to samo (choć może powinienem wziąć jeszcze mocniejsze). Ten wiatrak co jest przyłożony do extrudera to też jest na podkładkach z mojej inicjatywy, bo nie bardzo rozumiałem, jak to ma efektywnie działać wysysając powietrze z tak małej szczelinki miedzy ext a blokiem grzejnym. Może tak, ale to tez nie wiele zmieniło. W każdym razie uznałem, że aż z ABSu nie chce drukować, bo nie potrzebuje "wytrzymałości", a z tego co czytałem to ABS jest trudniejszym materiałem. Chciałem zacząć naukę od PLA, żeby było prościej, ale się okazało jeszcze trudniej bo nawet materiał nie chce extrudować, zapewne dlatego, że PLA mięknie na radełku od temp bardziej niż ABS i po 5 s przestaje ciągnąć.
Drukarka jest dostosowana do druku z ABS. Do niej była dana szpula ABS, oraz w ich "autorskim" programie w instrukcji wskazują by nastawić temp na abs itp.
Ściągnąłem osłonę "chłodzącą" do zdjęć (załącznik). Wydaje mi się, że .. no chłodzenie jest "lekko" niesymetryczne.
Jak drukowałem tą drukarką symetryczne okrągłe przedmioty to zawsze jedna i ta sama ćwiartka była wadliwa. Wyszedłem z założenia, że to przez złe chłodzenie. Wymieniłem wiatraki na inne, ale nadal to samo (choć może powinienem wziąć jeszcze mocniejsze). Ten wiatrak co jest przyłożony do extrudera to też jest na podkładkach z mojej inicjatywy, bo nie bardzo rozumiałem, jak to ma efektywnie działać wysysając powietrze z tak małej szczelinki miedzy ext a blokiem grzejnym. Może tak, ale to tez nie wiele zmieniło. W każdym razie uznałem, że aż z ABSu nie chce drukować, bo nie potrzebuje "wytrzymałości", a z tego co czytałem to ABS jest trudniejszym materiałem. Chciałem zacząć naukę od PLA, żeby było prościej, ale się okazało jeszcze trudniej bo nawet materiał nie chce extrudować, zapewne dlatego, że PLA mięknie na radełku od temp bardziej niż ABS i po 5 s przestaje ciągnąć.
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: extruder i hot end
No takiej drukarce no niestety będzie zdecydowanie łatwiej ogarnąć ABS bez żadnych przeróbek. BTW. ABS nie jest bardziej "wytrzymały" od PLA, a przynajmniej w pewnych aspektach nie jest. Mówienie że ABS jest bardziej wytrzymały jest zdecydowanie zbyt dużym uproszczeniem sytuacji.
Wrzuć jakieś zdjęcia co Ci tam wychodziło z ABS-u.
Wrzuć jakieś zdjęcia co Ci tam wychodziło z ABS-u.
korky, JGFTW
- JGFTW
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1354
- Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ender 3 v3 SE
- x 725
Re: extruder i hot end
Dobrze, że wrzuciłeś zdjęcie drukarki, bo dzięki temu wiemy, że patrząc na format całej karetki najlepiej wrzucić tu mały kompletny ekstruder, a nie bawić sie w dobieranie samej głowicy
Jak kolega wcześniej napisał te ekstrudery najlepiej by pasowały:
Matrix link: https://pl.aliexpress.com/item/1005001723097241.html
Temat na forum: viewtopic.php?f=39&t=6944
Na hemerę za trzy stówy się spóźniłeś:
Giełda: viewtopic.php?f=27&t=7291
Możesz kupić w oryginalnej cenie: https://blackfrog.pl/ekstruder-e3d-heme ... -1932.html
... bo montownie to tylko potocznie nazywa się produkcją
Kolega TDI kupuję chińskie dyszę (z tego co wiem) i robi ich QC + je poprawia.
Wiem, że ma tokarkę, więc jak chcesz to zapewne Ci dyszę przetoczy jaką chcesz i będzie to Polska produkcja
Przy czym pewnie trzeba będzie dodać jedno zero do ceny w takim wypadku, a teraz są bardzo atrakcyjne.
*** Kolejne pytania to mocny offtop, ale odpowiem ***
Niski pułap cenowy oraz średni/niezły jakościowy to:
Fysetc: https://pl.aliexpress.com/store/3480083 ... 7cf6XcOBFe
Bigtreetech: https://pl.aliexpress.com/store/4757022 ... 6c01Ix52qU
To są jedyne sklepy na aliexpress w jakich kupuję.
A jak chodzi Ci o programy do przygotowania plików do druku, tzw. slicery to Simplify3D.
Ogólnie to tych programów nie ma tak wiele.
Najbardziej popularne i zaawansowane są PrusaSlicer** oraz Cura.
Jak wybierzesz którykolwiek z nich to będziesz miał wiele dobrej jakości poradników/artykułów/tutoriali dotyczących tego jak obsługiwać program, zacząć tworzyć profil materiałowy, itp.
**ewentualnie jego fork SuperSlicer, który wygląda tak samo, ale ma parę nowszych funkcji dodatkowo.
Nie ma co kombinować z innymi slicerami na tym etapie, tym bardziej, że jeżeli potrzebowałbyś pomocy na forum to zdecydowana większość osób korzysta z jednego z nich.
Wybierz zwyczajnie ten, którego UI bardziej Ci się podoba i funkcję są skategoryzowane oraz opisane bardziej dla Ciebie przejrzyście.
Z dodatkowych programów pod druk 3d to bardzo użyteczny do komunikacji drukarki po USB jest Pronterface: http://www.pronterface.com/
Pierwsze słyszę o tej płytce (drukarce zresztą też, także nie dziwne), a informacji faktycznie jak na lekarstwo.
Ale plytka wygląda bardzo porządnie, może warto ją zostawić?
Ze znalezionych informacji o płytce samej w sobie:
uC 32bit - procesor ARM Cortex M3 NXP LPC1752FBD80
Sterowniki zintegrowane DRV8825
Termistor 100k NTC B3950
Procesor i płytka jest niedostępna w Marlinie (trzeba by zrobić własny port), więc podejrzewam, że jest tam Smoothieware albo Repetier lub coś własnego producenta drukarki jedynie bazującego na nich.
Sterowniki DRV825 są owiane złą sławą, ale być może do wrzuconych tam silników są odpowiednie - należy się upewnić, że pracują słabo, żeby niepotrzebnie nie grzebać. Jeżeli okaże się, że trzeba wymienić to TMC2225 mają odpowiedni format
Termistor bardzo popularny, nie będzie problemu z zakupem/wymianą, więc zmiana FW nie jest absolutnie konieczna.
W innym wypadku kalibrujesz ekstruder tylko dla jednego materiału (czasami nawet tylko jednego producenta i koloru), wiec nie ma pewności, że nie przy zmianie materiału znowu nie bedzie trzeba zmieniać w FW, a jednak zmiana tylko mnożnika ekstruzji jest rozwiązaniem bardziej przejrzystym i mniej skomplikowanym.
Jeżeli korzystałeś z gcodów Marlina, a tu nie ma Marlina to wiadomo, że mogą nie działać.
Kopalnią wiedzy okazał się ten link: http://www.nanjixiong.com/forum.php?mod ... &tid=55102
Wrzucam Ci archiwum, ze spakowanymi plikami - dwa z nich przetłumaczyłem, w tym omawiający obsługiwane gcody. Tłumaczyłem również instrukcję użytkownika (ledwo), jest tam napisane jak zmienić parametry bez kompilacji FW.
Poprzez edycje (w notatniku) pliku konfiguracyjnego o nazwie dciv.cfg, który zawiera ustawienia do zmiany (powinien być na karcie SD).
Dodatkowo obliczanie kroków silnika tłumaczy zawarty w linku dokument, którego nie tłumaczyłem, więc jak chcesz to zrobić to się z nim zapoznaj.
Musisz jednak potwierdzić dla pewności te informacje:
1. Popatrz na oznaczenia procesora.
2. Zdejmij te radiatory, żeby potwierdzić sterowniki silników.
3. Instrukcja powinna być w oryginalnej zawartości karty SD - masz coś tam?
4. Również na karcie powinieneś znaleźć plik konfiguracyjny FW - rzuć okiem.
5. Możesz spróbować wpisać M115 w terminal (np za pomocą pronterface), żeby zobaczyć jaka jest nazwa FW.
Zgadzam się z dragonn, że drukarka ewidentnie zbudowana do HT materiałów i lepiej iść w te stronę, lekko ją ulepszając rozszerzyć możliwość drukowania np PC, PP, Nylonem i innymi inżynieryjnymi materiałami bez problemu, niż sie meczyć i dostać w nagrodę możliwość drukowania PLA
Cała ta łatwość druku PLA i trudność np ABSu czy Nylonu polega tylko na tym, że inne wymogi temperatury są potrzebne. PLA wystarczy temp pokojowa, szybkie wychładzanie detalu, a dla ABSu temperatura wyższa niż pokojowa i wolne wychładzanie, także jeżeli masz drukarke wolno oddająca temperaturę i szybko nagrzewającą się to PLA będzie trudne w druku
Jeżeli obierzesz drogę naprawdę wymagających temperaturowo materiałów to ekstruder raczej Titan Aqua: https://e3d-online.com/products/titan-aqua lub coś innego chłodzone wodą. Wysokotemperaturowe elementy głowicy, a dodatkowo dysza oraz radełka muszą być odporne na ścieranie.
Oczywiście nagrzewanie komory i wolne oddawanie ciepła.
I jesteś gotowy na drukowanie z porządnych materiałów, a nie z PLA
Jak kolega wcześniej napisał te ekstrudery najlepiej by pasowały:
Matrix link: https://pl.aliexpress.com/item/1005001723097241.html
Temat na forum: viewtopic.php?f=39&t=6944
Na hemerę za trzy stówy się spóźniłeś:
Giełda: viewtopic.php?f=27&t=7291
Możesz kupić w oryginalnej cenie: https://blackfrog.pl/ekstruder-e3d-heme ... -1932.html
To my mamy jakąś produkcję w PL? ( ͡° ͜ʖ ͡°)1. Części od kolegi TDI są jego polskiej produkcji czy importowane ?
... bo montownie to tylko potocznie nazywa się produkcją
Kolega TDI kupuję chińskie dyszę (z tego co wiem) i robi ich QC + je poprawia.
Wiem, że ma tokarkę, więc jak chcesz to zapewne Ci dyszę przetoczy jaką chcesz i będzie to Polska produkcja
Przy czym pewnie trzeba będzie dodać jedno zero do ceny w takim wypadku, a teraz są bardzo atrakcyjne.
*** Kolejne pytania to mocny offtop, ale odpowiem ***
Oni oraz Mellow store (https://mellow.aliexpress.com/store/1531088) mają bardzo dobrej jakości rzeczy i bardzo zaawansowane technologicznie.2. Czytałem, że sprzedawca trianglelab na aliexpress sprzedaje dobrej jakości. Słyszałeś coś o tym ?
Niski pułap cenowy oraz średni/niezły jakościowy to:
Fysetc: https://pl.aliexpress.com/store/3480083 ... 7cf6XcOBFe
Bigtreetech: https://pl.aliexpress.com/store/4757022 ... 6c01Ix52qU
To są jedyne sklepy na aliexpress w jakich kupuję.
Najczęściej to korzystam z przeglądarki internetowej Chrome3. Z jakich programów korzystacie najczęściej ? Czy Cura to dobry wybór ?
A jak chodzi Ci o programy do przygotowania plików do druku, tzw. slicery to Simplify3D.
Ogólnie to tych programów nie ma tak wiele.
Najbardziej popularne i zaawansowane są PrusaSlicer** oraz Cura.
Jak wybierzesz którykolwiek z nich to będziesz miał wiele dobrej jakości poradników/artykułów/tutoriali dotyczących tego jak obsługiwać program, zacząć tworzyć profil materiałowy, itp.
**ewentualnie jego fork SuperSlicer, który wygląda tak samo, ale ma parę nowszych funkcji dodatkowo.
Nie ma co kombinować z innymi slicerami na tym etapie, tym bardziej, że jeżeli potrzebowałbyś pomocy na forum to zdecydowana większość osób korzysta z jednego z nich.
Wybierz zwyczajnie ten, którego UI bardziej Ci się podoba i funkcję są skategoryzowane oraz opisane bardziej dla Ciebie przejrzyście.
Z dodatkowych programów pod druk 3d to bardzo użyteczny do komunikacji drukarki po USB jest Pronterface: http://www.pronterface.com/
4. Jaki sterownik byś/cie polecali jakbym również chciał wymienić ? W tej drukarce jest andciv cm3g3. Czy to dobry sterownik ?
[...]
Pierwsze słyszę o tej płytce (drukarce zresztą też, także nie dziwne), a informacji faktycznie jak na lekarstwo.
Ale plytka wygląda bardzo porządnie, może warto ją zostawić?
Ze znalezionych informacji o płytce samej w sobie:
uC 32bit - procesor ARM Cortex M3 NXP LPC1752FBD80
Sterowniki zintegrowane DRV8825
Termistor 100k NTC B3950
Procesor i płytka jest niedostępna w Marlinie (trzeba by zrobić własny port), więc podejrzewam, że jest tam Smoothieware albo Repetier lub coś własnego producenta drukarki jedynie bazującego na nich.
Sterowniki DRV825 są owiane złą sławą, ale być może do wrzuconych tam silników są odpowiednie - należy się upewnić, że pracują słabo, żeby niepotrzebnie nie grzebać. Jeżeli okaże się, że trzeba wymienić to TMC2225 mają odpowiedni format
Termistor bardzo popularny, nie będzie problemu z zakupem/wymianą, więc zmiana FW nie jest absolutnie konieczna.
Przede wszystkim to uważam, że kalibracja kroków/mm ekstrudera jest niepotrzebna - wystarczy ustalić wartość mnożnika ekstruzji (podobnie jak ustalanie kroków na mm podczas pomiarów i ekstruzji filamentu) i zmieniać go w profilu materiałowym slicera.[...]
Pytam to nie wiem czy popełniałem błąd, a może złych g code'ów używałem, jednak gdy chciałem skalibrować kroki/mm extrudera to wartość ta mi się resetowała po każdym wyłączeniu drukarki, a komenda "zapisz" nie działała...
W innym wypadku kalibrujesz ekstruder tylko dla jednego materiału (czasami nawet tylko jednego producenta i koloru), wiec nie ma pewności, że nie przy zmianie materiału znowu nie bedzie trzeba zmieniać w FW, a jednak zmiana tylko mnożnika ekstruzji jest rozwiązaniem bardziej przejrzystym i mniej skomplikowanym.
Jeżeli korzystałeś z gcodów Marlina, a tu nie ma Marlina to wiadomo, że mogą nie działać.
Kopalnią wiedzy okazał się ten link: http://www.nanjixiong.com/forum.php?mod ... &tid=55102
Wrzucam Ci archiwum, ze spakowanymi plikami - dwa z nich przetłumaczyłem, w tym omawiający obsługiwane gcody. Tłumaczyłem również instrukcję użytkownika (ledwo), jest tam napisane jak zmienić parametry bez kompilacji FW.
Poprzez edycje (w notatniku) pliku konfiguracyjnego o nazwie dciv.cfg, który zawiera ustawienia do zmiany (powinien być na karcie SD).
Dodatkowo obliczanie kroków silnika tłumaczy zawarty w linku dokument, którego nie tłumaczyłem, więc jak chcesz to zrobić to się z nim zapoznaj.
Musisz jednak potwierdzić dla pewności te informacje:
1. Popatrz na oznaczenia procesora.
2. Zdejmij te radiatory, żeby potwierdzić sterowniki silników.
3. Instrukcja powinna być w oryginalnej zawartości karty SD - masz coś tam?
4. Również na karcie powinieneś znaleźć plik konfiguracyjny FW - rzuć okiem.
5. Możesz spróbować wpisać M115 w terminal (np za pomocą pronterface), żeby zobaczyć jaka jest nazwa FW.
Zgadzam się z dragonn, że drukarka ewidentnie zbudowana do HT materiałów i lepiej iść w te stronę, lekko ją ulepszając rozszerzyć możliwość drukowania np PC, PP, Nylonem i innymi inżynieryjnymi materiałami bez problemu, niż sie meczyć i dostać w nagrodę możliwość drukowania PLA
Cała ta łatwość druku PLA i trudność np ABSu czy Nylonu polega tylko na tym, że inne wymogi temperatury są potrzebne. PLA wystarczy temp pokojowa, szybkie wychładzanie detalu, a dla ABSu temperatura wyższa niż pokojowa i wolne wychładzanie, także jeżeli masz drukarke wolno oddająca temperaturę i szybko nagrzewającą się to PLA będzie trudne w druku
Jeżeli obierzesz drogę naprawdę wymagających temperaturowo materiałów to ekstruder raczej Titan Aqua: https://e3d-online.com/products/titan-aqua lub coś innego chłodzone wodą. Wysokotemperaturowe elementy głowicy, a dodatkowo dysza oraz radełka muszą być odporne na ścieranie.
Oczywiście nagrzewanie komory i wolne oddawanie ciepła.
I jesteś gotowy na drukowanie z porządnych materiałów, a nie z PLA
dragonn, korky