Drukarka 10 000zł do wykorzystania w szkole

Zastanawiasz się co wybrać? Zapytaj tutaj.
tomek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 22 wrz 2021, 19:01

Drukarka 10 000zł do wykorzystania w szkole

Post autor: tomek »

Dzień dobry
Jestem nauczycielem w szkole średniej. Mamy możliwość zakupu w ramach projektu drukarki 3D. W cenie około 10 000zł.

Drukarka będzie wykorzystywana do celów edukacyjnych/pokazowych szczególnie na kierunku Technik Reklamy. Oprócz celów dydaktycznych pewnie będziemy na niej drukować okazjonalne gadżety z okazji jakiś wydarzeń.
Nie miałem doświadczenia z drukarkami 3D a obsługa drukarki pewnie spadnie całkowicie na moje barki. Dlatego sprzęt powinien być mało awaryjny i dość łatwy w obsłudze. Dodatkowo powinien być bezpieczny (mała toksyczność itd.).

Przeglądnąłem ceneo i na ten moment spodobała mi się drukarka Gembird Flashforge Creator 3. Przeczytałem kilka recenzji i ma dobre opinie.
Proszę o informacje czy to dobry wybór, czy nie ładuję się w jakieś niespodzianki typu problemy z dostępnością filamentu, kompatybilnością z pc itp..

Ważne są też niskie koszty eksploatacyjne.
Szkoła chętnie kupi drukarkę w ramach projektu ale potem trzeba się nieźle namęczyć o kasę na utrzymanie.
jakubperson
Postów w temacie: 1
Posty: 268
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 73

Re: Drukarka 10 000zł do wykorzystania w szkole

Post autor: jakubperson »

Nie wiem czy nie lepiej dwie Prusy mk3s + reszta na różne materiały do zabawy. Prusa ma chyba większą społeczność, fora, poradniki po polsku itd.

I jak jedna się lekko popsuje to na drugiej można np. dodrukować części do niej. Części są ogólnodostępne, są oryginały i zamienniki. Filament wszędzie ten sam.
morf, Berg
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Drukarka 10 000zł do wykorzystania w szkole

Post autor: dziobu »