Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Zastanawiasz się co wybrać? Zapytaj tutaj.
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: Berg »

za Vertexem popatrz po prostu na Allegro. są wersje złożone i rozłożone z jedną i dwiema głowicami i to ma wpływ na cenę. Dołożenie do niej grzania jest proste, wszystko jest opisane, ma dobre forum, społeczność. Sporo ich sprzedali na świecie. To jest najtańsza drukarka z mechaniką taką jak w Ultimakerze. W dodatku mało w niej części z Chin. Musiało to się odbić na wywalenie takich rzeczy jak grzanie stołu by zmieścić się w niskiej cenie.

Co do głowic, to jest prosta sprawa, każda osiągnie wyższą temperaturę, tylko spali się w niej teflon w środku. Za to teflon w środku jest bezproblemowy w obsłudze. Głowice full metal możesz zagrzać wyżej bez tego ryzyka, za to więcej czyszczenia.

Kup oryginalną Prusę u Juliana. Drukuje na wszystkim a jak nie drukuje to znajdziesz how-to jak ją przerobić by drukowała. Każdy temat rozkminiony do spodu. Jak za rok, dwa pojawi się jakiś nowy materiał, który będzie potrzebował głowicy z rurką zakręconą w supełek, to pierwsza na świecie będzie modyfikacja Prusy do tego materiału.
Awatar użytkownika
SQ9KRD
Postów w temacie: 3
Posty: 636
Rejestracja: 29 sty 2017, 10:00
Lokalizacja: Godów
Drukarka: XYZ PRO 1.0 3in1
x 107

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: SQ9KRD »

Solo.
Nie chcę robić reklamy.
Moje wrażenia. Jestem wręcz zachwycony jej pracą. Po targach i porównaniu widocznych tam wydruków stwierdziłem iż był to najlepszy zakup jakiego mogłem dokonać.

Odnośnie materiałów
PLA - musisz wydrukować i zamontować dodatkowe uchwyty na wentylatory i PLA drukuje się bez problemu.
ABS - drukujesz od pierwszego włączenia. Nawet w zestawie masz filament ABS i 3 dema wgrane na karte.
PET-G - z dodatkowym chłodzeniem drukuje super. Bez chłodzenia otwieram drzwiczki okno w pokoju, zwalniam drukarkę i idzie naprawdę fajnie.
ASA ( Taki ABS o podwyższonej odporności na UV ) - Drukowałem w 240 ( bo na tyle pozwala orginalny soft ) poszło całkiem ładnie i generalnie też bardzo zadowolony jestem z niego.
NanoCarbon - drukowałem - zadowolony. Niestety sam HotEnd całkowicie uległ wytarciu. Po przedrukowaniu około 60 metrów filamentu średnica powiększyła się z 0.4 do 0.6-0.7. Generalnie do wywalenia.
TPU - niestety ze względu na bowden bardzo bardzo problematyczne choć na YT widziałem próby ( ultra wolno 5mm/s) i jakoś poszło.

Pozostałych jeszcze nie próbowałem ze względu na ograniczenie temperaturowe.

Obecnie zmieniłem głowice na E3D v6 i wydruki znów są bardzo fajne. Nawet przyznam że lepsze niż na orginale.

Jeśli chcesz pracować z wyższymi temperaturami jest i na to sposób.
- Montujesz E3D v6 full metal
- Kupujesz licencje Simplyfi3D ( prędzej czy później i tak uważam że należy to zrobić jeśli chcesz się profesjonalnie bawić )
i ograniczenia temperaturowe nagle znikają.

Jeśli cię zaintrygowałem polecam zerknąć tu viewtopic.php?f=34&t=589 tam opisałem co i jak.
Drukarki:
Da Vinci 1.0 Pro 3in1 - dla ABS`u , AnyCubic I3 Mega x 2 - dla PLA ,Anycubiq Delta Kossel - Linear - dla zabawy, AnyCubic Photon - dla detali, AnyCubic X - pole 300x300x305 + TPU
Ultimaker 2 ext - progress 65%
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: Berg »

co do nanokarbonu to na Vellemanie nie podrukujesz. z tego samego powodu, co pisze SQ9KRD. zniszczy się głowica. Nawet nie wiem, czy są dostępne zamienniki tej głowicy z nierdzewki. Zaletą Prusy i chyba wszystkich innych wymienionych jest to, że dysze kupujesz za kilka - kilkanaście złotych i łatwo się je zamienia.
Awatar użytkownika
SQ9KRD
Postów w temacie: 3
Posty: 636
Rejestracja: 29 sty 2017, 10:00
Lokalizacja: Godów
Drukarka: XYZ PRO 1.0 3in1
x 107

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: SQ9KRD »

Ja już narysowałem zamiennik samego hotendu dla orginalnej głowicy.
Jak wykonam kilka modeli to poćwiczę różne stale i ich odporność na współpracę z twardymi filamentami.
Drukarki:
Da Vinci 1.0 Pro 3in1 - dla ABS`u , AnyCubic I3 Mega x 2 - dla PLA ,Anycubiq Delta Kossel - Linear - dla zabawy, AnyCubic Photon - dla detali, AnyCubic X - pole 300x300x305 + TPU
Ultimaker 2 ext - progress 65%
Artur13579
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 131
Rejestracja: 04 lis 2016, 22:31
Lokalizacja: Katowice
x 2

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: Artur13579 »

W Prusie są metryczne śruby? Jak one są montowane z silnikiem?
Anycubic i3 Mega
Prusa MK3
UBOT TOWER
ATMAT SIGNAL PRO400
q3ok
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 149
Rejestracja: 20 lut 2017, 20:18
Lokalizacja: SL/SK
x 11

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: q3ok »

Polecam poczytać http://manual.prusa3d.com/c/English_manuals wyjaśni co i jak jest zbudowane w prusie
> MK2Clone http://prusaclone.wordpress.com/ <
> Revision 2 #inprogress http://mk2clone.dozuki.com/ <
Solo
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 8
Rejestracja: 20 kwie 2017, 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: Solo »

Przeanalizowałem i porównałem sobie drukarki i aktualne zostaje Prusa I3 MK2S (prawdopodobnie to najlepszy wybór DLA MNIE bo i mogę sobie poskładać i powinna spełnić moje oczekiwania na starcie). Zamówienie leci do Juliana.

SQ9KRD
Dzięki za tak wyczerpujące informacje. Przeczytałem cały ten twój wątek z linku i trzeba przyznać, że drukarka bardzo ciekawa. Gdyby skaner 3d miał większe możliwości to myślę, że więcej osób by zainteresował :D Ja osobiście ze skanerami 3d miałem niewiele styczności, kiedyś jakaś firma z pomorza miała mi wysłać mesha dowolnego obiektu bym mógł sobie zobaczyć jak się to obrabia. Rozmawiałem, pisałem zapewniali, że wyślą i do dzisiaj nie mam- tak się olewa studentów ^^
No i grawerowanie, sprawa mega :D
Odpada tylko ze względu na temperaturę i brak mojej chęci do modyfikacji by ją podnieść (simplify3d to niestety też całkiem spory koszt :( ).

rafaljot
Podobnie jak powyżej, po prostu wolałbym mieć zestaw, który spełni moje oczekiwania (chociaż w części) na starcie. Przeczytałem również wątek na tym forum dot. tej drukarki i myślę, że jak ktoś chce trochę pogrzebać w tej cenie to mógłby się zainteresować.

Printo H3 chyba odpada tylko dlatego, że jednak chciałbym sam złożyć drukarkę i poznać lepiej jej działanie.

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego stosuje się ten 'bowden'? Albo w ogóle czy jest jakieś kompendium wiedzy o drukarkach 3d (ang/pol) gdzie bym mógł się trochę o całej budowie dowiedzieć? Pewnie sam sobie takie z czasem znajdę, ale jednak wolałbym sprawdzone bez bzdur ;)

I na koniec mam excela z porównaniem Oryginalna Prusa I3 Mk2S, da Vinci 1.0 Pro 3-in-1, Velleman VERTEX K8400, Printo H3. PW do mnie jeśli ktoś chce :)

Dzięki wszystkim za pomoc :)
Awatar użytkownika
pszczelaszkov
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 237
Rejestracja: 28 gru 2016, 23:59
Lokalizacja: Piła
x 42

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: pszczelaszkov »

Solo pisze: Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego stosuje się ten 'bowden'? Albo w ogóle czy jest jakieś kompendium wiedzy o drukarkach 3d (ang/pol) gdzie bym mógł się trochę o całej budowie dowiedzieć?
Bowden przenosi ekstruder wraz z silnikiem poza ruchome czesci maszyny. Silniki juz nie musza hamowac dodatkowych 300g co kazdy zakret, zmniejsza to wibracje i ulatwia prace z wiekszymi predkosciami.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: dragonn »

Tylko że trudniej ogarnąć dobrze retrakcję oraz drukowanie małych elementów z dużą ilością szczegółów. No ale da się :).
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Prusa I3 MK2S vs Monkeyfab vs CTC Bizer 2X

Post autor: Berg »

1. Z tym vertexem, to napisałem "kup będzie z kim pogadać" - bo będzie o czym. Moja stoi drugi dzień na warstatcie i idą przeróbki. Ja wolę przerabiać niż drukować :D

2. Dlatego potem poprawiłem, rekomendację na Prusę ;) Myślę, żę oryginalna Prusa jest daleko od potrzeby kombinowania. W odróżnieniu od klonów, w których musisz coś pokombinować, zanim wydrukujesz.

3. Trudno tak porównać po parametrach. Diabeł tkwi w szczegółach. Na przykład te wielokolorowe. Po kilku próbnych wydrukach mam tego serdecznie dość. Więcej zawracania dupy, byle co i szlag trafia wydruk. A jak już nawet wyjdzie, to jakość nie pozwala zastosować tego do czegokolwiek. Poza tym druga głowica na stałe zawieszona to zmniejszenie pola roboczego, większa masa i co jakiś czas o coś zahaczy.
Właśnie nowe rozwiązania Prusy ze zmieniaczem filamentu na jednej głowicy, który sobie możesz dokupić, to jest raczej trend na najbliższy rok.

- W konstrukcji z ruchomym stołem, czy w delcie jest super, że masz wydruk na wierzchu, łatwo oderwać, oglądnąć
- jakieś wynalazki pod tytułem ekstrudery na tylnej ściance i szpule to dopiero jest upierdliwość.

W mojej Lume (jakiś odległy klon Prusy) zmieniam filament bez żadnej procedury unload/load. i robię to w 10 sekund. Czasem się łapnę, że chcę czymś innym drukować niż właśnie zaczyna i potrafię go zmienić na gorąco. Do wszystkiego jest (teraz) dostęp, poziomowanie, krańcówki, wszystko mam na wierzchu tam gdzie trzeba, nie trzeba głowy wsadzać do drukarki.

4. Ja ciągle zmieniam zdanie. Na przykład kiedyś myślałęm, że najlepsza drukarka to dwie drukarki. Jedna ze stołem Z, z nieco większym obszarem, tę bym postawił w piwnicy. Druga mini, na przykład mini delta. W moim przypadku 95% rzeczy spokojnie na niej bym zrobił. Małe drukarki często są bardziej precyzyjne.

5. ABS to przeżytek. Jest mocny tylko teoretycznie. W praktyce ciężko go dobrze wydrukować bez zamkniętej komory. W praktyce najczęściej PLA jest mocniejszy. A tam gdzie musi być trochę wyższa odporność na temp masz PET-G. Z resztą wśród producentów drukarek widać że wielu rezygnuje z grzanego stołu.
Solo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Co kupić?”