Jarewa pisze: ↑26 lis 2024, 14:58
Moim zdaniem to nie wina rozbierania, kupiłeś silnik z wada, rozmagnesowanie też bym nie wierzył, jedynie w co uwierzę ze spadł Ci wirnik albo mocno go uderzyłeś i magnes pękł w środku i zmieniły sie bieguny..
A ta teoria o magnesowaniu z założonym stojanem? W sensie, że uzyskuje się wyższy strumień magnetyczny?
Osobiście tego nie rozumiem i chciałbym sie dowiedzieć o co chodzi, wydaje mi się, że do namagnesowania neodymu jest potrzebny tak duży strumień, że nawet miękkie magnetycznie blachy krzemowe w wirniku i stojanie były by jakoś szczątkowo namagnesowane.
Jarewa pisze: ↑26 lis 2024, 14:58
Moim zdaniem to nie wina rozbierania, kupiłeś silnik z wada, rozmagnesowanie też bym nie wierzył, jedynie w co uwierzę ze spadł Ci wirnik albo mocno go uderzyłeś i magnes pękł w środku i zmieniły sie bieguny..
Nic z powyższego.
Zaraz zaraz, a jak ty połamałeś to gniazdo? Może on ci spadł przed rozbieraniem?
Fest pisze: ↑26 lis 2024, 18:20
A ta teoria o magnesowaniu z założonym stojanem? W sensie, że uzyskuje się wyższy strumień magnetyczny?
Osobiście tego nie rozumiem i chciałbym sie dowiedzieć o co chodzi, wydaje mi się, że do namagnesowania neodymu jest potrzebny tak duży strumień, że nawet miękkie magnetycznie blachy krzemowe w wirniku i stojanie były by jakoś szczątkowo namagnesowane.
No dajcie spokój,, przecież stojan podczas pracy ma duże pole magnetyczne. To co podczas pracy wirnik się inaczej namagnesuje? rozmagnesuje.
Rozbierałem, przerabiałem, przekładałem części krokowych dziesiątki razy. Zdarzało się ale rzadko, że po takiej operacji źle działał zawsze była to wina złego poskładania. Zwłaszcza tanie chińskie silniki można łatwo krzywo (nieosiowo) skręcić.
Można na przykład najpierw lekko skręcić a potem w imadle ustawić wszystko centrycznie i podokręcać.
Berg pisze: ↑26 lis 2024, 19:02
Rozbierałem, przerabiałem, przekładałem części krokowych dziesiątki razy. Zdarzało się ale rzadko, że po takiej operacji źle działał zawsze była to wina złego poskładania. Zwłaszcza tanie chińskie silniki można łatwo krzywo (nieosiowo) skręcić.
Można na przykład najpierw lekko skręcić a potem w imadle ustawić wszystko centrycznie i podokręcać.
Nie wiem jak go poskładać idealnie równo, dociskając całość do płaskiej powierzchni?
Kurde, człowiek ląduje w szpitalu, a na forum już herezje powstają…
Jakie „rozmagnesowanie”, czego???
Wirnik to trwałe magnesy a stojan jest z pakietu blach ferromagnetycznych jak w transformatorach. Jedyna siła magnetyczna jaka tam powstaje jest z pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez cewkę!
Przyczyną osłabienia może być złe umieszczenie wirnika w polu lub jakieś zwarcia na części uzwojeń. Lub też problemy mechaniczne.
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!
Rozarh pisze: ↑27 lis 2024, 21:46
Jakie „rozmagnesowanie”, czego???
Magnesu.
Rozarh pisze: ↑27 lis 2024, 21:46Jedyna siła magnetyczna jaka tam powstaje jest z pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez cewkę!
Nieprawda.
To silnik hybrydowy, gdzie siła powstaje z interakcji elektromagnesu z magnesem, oraz ze zmian reluktancji powodowanej żłobkami na wirniku i stojanie.
Zarówno jedna jak i druga siła nie powstaje wyłącznie z cewki. Oczywiście to cewka jest elementem sterującym (włączającym i wyłączającym siłę), ale ta siła nie powchodzi jedynie z tej cewki.
Tak, ale blachy stojana nie muszą być namagnesowane a wręcz mają takie właściwości, że szybko potrafią się przebiegunować w zależności od pola cewki.
Nie wiem o co chodzi z silnikiem „hybrydowym”, ale każdy silnik działa na zasadzie interakcji pól magnetycznych (elektromagnetycznych). Stojan wytwarza pole elektromagnetyczne pod określonym kątem a wirnik przyjmuje pozycję przeciwstawną do tego pola - i to wszystko.
Gdyby rozmagnesowanie magnesu trwałego było możliwe przez dotyk z materiałem magnetycznie miękkim to nie nazywały by się magnesami trwałymi…
Parafrazując wpis by artusiek:
Nie chcesz grzebać? Kup Prusę lub Bambu Labs
Kupiłeś coś co dopieszczasz? Naucz się grzebać!!!