Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Krańcówki, czujniki, oświetlenie...
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: Berg »

Jak czytać ten wykres? Przy sile 40N czerwona (chińczyk) rozciągnął się 0.35mm a zielony (Oryginalny Gates) 0.25mm . To dość spora różnica na korzyść Gates ?

No i co porównałeś? Zwykły czarny chiński do oryginalnego Gatesa? Czy Chiński czerwony (może podróbka) do oryginalnego z pewnego źródła?
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 3
Posty: 1545
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 568

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: TDI-CAD »

Zwykly chinski czarny pasek gt2 6mm do chinskiego gates.
Awatar użytkownika
kapi
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 1116
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 228

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: kapi »

te wykresy rozumiem tak, że CHN jest bardziej sprężysty wg pierwszego wykresu. na drugim wykresie widać, że Gates lepiej sobie radzi. Szybciej pęknie, ale przy większej sile.
no i zauważyć trzeba że to TYLKO 20mm paska. a jak sprawa wygląda dla 1m ??

@tdi , masz gdzieś fote jak był zamocowany pasek na maszynie ?

osobiście wybrał bym Gates. nie CHN
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Phrozen Sonic Mini 4K
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 3
Posty: 1545
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 568

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: TDI-CAD »

Jak znajde to wrzucę zdjecie. Pasek był złapany na odcinku 15mm w szczękach pneumatycznych. Takich do rozciagania wiosełek.
Awatar użytkownika
M4G1K
Postów w temacie: 1
Posty: 129
Rejestracja: 16 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Gdynia
Drukarka: Dużo tego :)
x 30
Kontakt:

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: M4G1K »

Jak dla mnie niestety ten test jest mało miarodajny. Fajnie że pokazuje jakaś różnice ale 40N to siła której nie osiągnie się w drukarce. 0.25 czy 0.35mm to też nie jest jakieś super rozciagniecie tylko problemem jest że występuje na tylko 20 cm choć przy dużej sile. Paski Gates mają zęby oplecione wlóknem i profil gt2 lub w wypadku wersji USA MR2. Pasek USA jest grubszy i mniej się rozciąga, ale nie ma inny profil zęba oraz brak tego samego oplotu na zębach. Paski unitta są powszechnie stosowane w drukarkach paski USA w ciezszym sprzęcie oraz motoryzacji. Kupując zebatki gt2 kupujemy pasek pod gt2, kupując pasek mr2 kupujemy zebatki mr2. Oba paski się nadadzą do drukarki choć jeden jest nad wyrost. Chinola typowego kupujemy jak potrzebujemy pasku niekoniecznie najwyższych lotów ale do roboczej drukarki się nada lub low cost bez jakiś super jakości choć tutaj w większości przypadków to i tak nie będzie najsłabszy element jakości druku lub nic nie zrobi różnicy.
Holgin
Postów w temacie: 5
Posty: 939
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 479

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: Holgin »

40N nie jest taką kosmiczną wartością. Powge specyfikuje 110N na 1" / 25.4mm szerokości paska jako "working tension", czyli 26N dla paska 6mm oraz 42N dla paska 10mm.

Dla CoreXY długość jednego paska to będzie ~1.8M, więc w takim wypadku chiński pasek rozciągnie się o 0.9mm więcej. Dużo, mało? Ciężko stwierdzić, nikt nigdy nie przeprowadził grubszych testów.
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 5
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: Berg »

jeśli w urządzeniu do testowania jest mało miejsca, to by trzeba jakieś bloczki dać i pasek pociągnąć w bok, czy coś w tym stylu
cube
Postów w temacie: 4
Posty: 138
Rejestracja: 29 mar 2020, 13:50
x 107

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: cube »

Chińskie koła zębate nie są idealne. Ale ich profil jest najczęściej "wystarczający", znaczy się że nie powoduje drastycznej poprawy lub pogorszenia jakości ruchu. Dużo gorszą sprawą jest niewspółosiowość/wichrowatość walca podziałowego z otworem centralnym koła zębatego. Problem może się powiększyć przy nieumiejętnym roztaczaniu otworu koła na większą średnicę. Bicie/falowanie koła przyspiesza zużycie zmęczeniowe osi silników, na których koła są obsadzane, gdyż najczęściej nie posiadają one również łożyska podporowego po przeciwnej stronie niż silnik.
Aby powiększyć otwór osiowy koła pasowego, pierwsze co przychodzi do głowy laikowi przy jest złapanie w tokarce za piastę. A ta niestety zawsze będzie niewspółosiowo, ponieważ jest wciskana na przygotówkę z zębami. Jeśli ktoś dysponuje tokarką, nawet malutką, jest w stanie przygotować sobie dobre koła zębate, z tym że trzeba trochę inaczej podejść do tematu. Jeśli potrzeba przepis to postaram się coś naszkicować.
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 4
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: panWiadr0 »

Tak wygląda prawilny Gates USA LL2MR09 PowerGrip GT2
Gates_2020_04_19_23_0001.jpg
Gates_2020_04_19_23_0002.jpg
Gates_2020_04_19_23_0003.jpg
mcxmcx
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 2464
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 309

Re: Pas zębaty 2GT2, czyli o paskach i kołach słów kilka

Post autor: mcxmcx »

cube pisze:Chińskie koła zębate nie są idealne. Ale ich profil jest najczęściej "wystarczający", znaczy się że nie powoduje drastycznej poprawy lub pogorszenia jakości ruchu. Dużo gorszą sprawą jest niewspółosiowość/wichrowatość walca podziałowego z otworem centralnym koła zębatego. Problem może się powiększyć przy nieumiejętnym roztaczaniu otworu koła na większą średnicę. Bicie/falowanie koła przyspiesza zużycie zmęczeniowe osi silników, na których koła są obsadzane, gdyż najczęściej nie posiadają one również łożyska podporowego po przeciwnej stronie niż silnik.
Aby powiększyć otwór osiowy koła pasowego, pierwsze co przychodzi do głowy laikowi przy jest złapanie w tokarce za piastę. A ta niestety zawsze będzie niewspółosiowo, ponieważ jest wciskana na przygotówkę z zębami. Jeśli ktoś dysponuje tokarką, nawet malutką, jest w stanie przygotować sobie dobre koła zębate, z tym że trzeba trochę inaczej podejść do tematu. Jeśli potrzeba przepis to postaram się coś naszkicować.
Ogólnie w małych kołach jest problem ze złapaniem, bo to małe jest.

Rozwiązania są dwa:
Zdjąć (zeszlifowac) kryzę od przodu albo jak koło troszeczkę większe dać przekładki pod szczęki.

Jak ktoś ma blaszki mocujące pasy, to może je użyć właśnie jako przekładki do trzymania koła pasowego w szczękach.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”