Colorfill PLA

Ogólne dyskusje o filamentach - różnych materiałach i producentach.
Awatar użytkownika
MaxXxi47
Posty: 300
Rejestracja: 14 wrz 2017, 23:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Drukarka: Tronxy X5S
x 52
Kontaktowanie:

Re: Colorfill PLA

Postautor: MaxXxi47 » 24 lis 2018, 16:11

Z miesiąc temu.
DRAGON CUSTOMS
Awatar użytkownika
Domell
Zasłużony
Posty: 966
Rejestracja: 19 kwie 2016, 12:28
Lokalizacja: Katowice
Drukarka: Mendel 90 / i3 / X3D
x 115

Re: Colorfill PLA

Postautor: Domell » 24 lis 2018, 20:38

Ja tam zapachu nie czuję ale coś z tym zapachem abs może być bo jak puszczę nadmuch na maxa to potrafi lekko pęknąć.
Drukarki :
X3D xs // przeróbka i malowanie artystyczne
T.E.S.O.L // codzienna eksploatacja - po przebudowie czeka na resztę elementów
Awatar użytkownika
MaxXxi47
Posty: 300
Rejestracja: 14 wrz 2017, 23:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Drukarka: Tronxy X5S
x 52
Kontaktowanie:

Re: Colorfill PLA

Postautor: MaxXxi47 » 24 lis 2018, 21:11

Ktoś wyżej pisał że mu Colorfill reagował z acetonem. Może to faktycznie jest jakiś mix PLABS czy coś :P
DRAGON CUSTOMS
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 1989
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 319
Kontaktowanie:

Re: Colorfill PLA

Postautor: virgin71 » 24 lis 2018, 21:49

dziobu pisze:Ja mam jeszcze jakiś brązowy i oliwkowy, miałem jakiś żółtawy i niebieski (nazw nie pamiętam). Nie powiem żeby śmierdziały.

Tobie nie śmierdzi żywica. Nie ufam Twojemu nosowi:)
MaxXxi47
ndn
Posty: 67
Rejestracja: 19 paź 2017, 11:12
x 3

Re: Colorfill PLA

Postautor: ndn » 20 gru 2018, 23:28

Kupował ktoś może Coloril'a z obecnej partii? z jakieś pół roku temu zamówiłem czarny pla i byłem zadowolony.
Ostatnio również zamówiłem ale teraz wydruk nawet na 100% mogę rozerwać w rękach, a całość jakby się nie sklejała i mogę odrywać poszczególne warstwy. Parametry te same co wcześniej gdzie było ok. Z tego co zauważyłem to filament jest bardzo szorstki i matowy. Po wydruku również matowy niezależnie od temperatury. Wcześniej nowo odpakowany filament był dużo mniej szorstki i bardziej połyskliwy.
Awatar użytkownika
xyzyx
Posty: 267
Rejestracja: 02 sie 2017, 06:22
Lokalizacja: Płock
Drukarka: HCX2
x 20

Re: Colorfill PLA

Postautor: xyzyx » 21 gru 2018, 00:26

Ja brałem biały 3kg ostatnio i jest git (połowa już poszła). Jeszcze tak dobrze klejącego warstwy PLA nie miałem tyle żeby tak było to temp 230 to konieczność, wychodzi mocne jak ulane z wtryskarki. Ma jednak wadę trochę słabo płynie wychodzi matowy, więc nie popędzisz wydruków ale temp 230 pomaga.
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 503
Rejestracja: 20 lis 2017, 21:48
Lokalizacja: RJA
Drukarka: P3S, Prusa i3 MK3
x 49
Kontaktowanie:

Re: Colorfill PLA

Postautor: artur_n » 21 gru 2018, 06:56

Dla PLA 230 to trochę dużo. Nie gotuje się przypadkiem?
P3Steel
Prusa i3 MK3
kamilxxg
Posty: 60
Rejestracja: 25 lis 2018, 19:18
Drukarka: Ender-3
x 6

Re: Colorfill PLA

Postautor: kamilxxg » 21 gru 2018, 07:29

Ja wydrukowałem 1kg białego przy 200 i wydruki wychodzą trwałe. Wydrukowałem np ściski, uchwyty na szynę DIN czy osłonę na przewody do drukarki i jest ok, nic nie łamie się w rękach, za to jak wydrukowałem na dwóch innych filamentach elementy łańcucha to były od niego mniej trwałe, ten standardowy dołączany do drukarki, wyszedł ładniejszy ale dużo bardziej łamliwy.

Jedyne zastrzeżenie jakie mam do tego filamentu to to, że zwisy/przewieszenia wychodzą dość brzydko, ale to może dlatego, że powinienem bardziej precyzyjnie dobrać temperaturę druku. Ktoś na tym forum pisał, że drukuje na 203 stopniach ten filament bo jest różnica między 200 stopniami, mi nie chciało się tak drobiazgów sprawdzać.
Ender-3 MKS GEN L, TMC2208+LV8729, E3D V6 od trójkątów
Wyeliminowałem szparkę zanim to było modne! :devil:
Awatar użytkownika
11master
Posty: 160
Rejestracja: 30 paź 2017, 07:53
Drukarka: AA8
x 3

Re: Colorfill PLA

Postautor: 11master » 21 gru 2018, 09:42

MaxXxi47 pisze:Ktoś wyżej pisał że mu Colorfill reagował z acetonem. Może to faktycznie jest jakiś mix PLABS czy coś :P


Ja nie pisałem, ale to fakt kleję acetonem bezproblemowo. Co prawda dopiero 4 sort mi spasował, ale działa rewelacyjnie.
Anet A8 BOX
Nanab
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2018, 19:52

Re: Colorfill PLA

Postautor: Nanab » 21 gru 2018, 13:51

MaxXxi47 pisze:Ktoś wyżej pisał że mu Colorfill reagował z acetonem. Może to faktycznie jest jakiś mix PLABS czy coś :P

Właśnie sprawdziłem i u mnie też reaguje. Może będzie to dobra metoda na wygładzanie powierzchni

Wróć do „Filamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości