kurcz PET-G DD Rubinek

Ogólne dyskusje o filamentach - różnych materiałach i producentach.
Awatar użytkownika
morf
Posty: 827
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Delta + X3D XL
x 155

kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: morf » 11 lip 2018, 23:17

Hej,

pytanko czy ktos mierzyl/badal RubyRed PET-G na okolicznosc (przy)kurczu ;) ?

Z moich skromnych pomiarow wychodzi ze musze przeskalowac model o ok 4% w gore inaczej nie trzyma wymiarow.
Z PLA mam 100% i wymiar OK wiec odrzucam teze o niedokalibrowaniu krokow :)

Pytanko czy to normalny wynik? Tak mniej wiecej Wam wychodzi czy cos mam skobzane np temperaturowo (235C)
arkomania.pl
Posty: 255
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 69

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: arkomania.pl » 12 lip 2018, 09:46

Witam,

Spróbuj wydrukować kostkę pomiarową z temperaturą 225C, być może masz za wysoką temperaturę.
Na dole dla niskich warstw stygnie wolno (blisko stołu), tym wyżej jest chłodniej i stygnie szybko.
Nie pisałeś jaką masz temperaturę stołu. Staraj się nie stosować zbyt dużej temperatury stołu.
Ja stosuję 70-75C przy Dimafix.
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Awatar użytkownika
morf
Posty: 827
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Delta + X3D XL
x 155

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: morf » 12 lip 2018, 09:59

Na 225C (przynajmniej wg mojego termistora od e3d) mialem kiepskie trzymanie warstw i ogolnie "krucho", stol na 60C + dima trzyma u mnie wystarczajaco, skurcz obserwuje w XYZ nie tylko w Z
arkomania.pl
Posty: 255
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 69

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: arkomania.pl » 12 lip 2018, 10:05

To faktycznie dziwna sprawa z tym Rubinowym PET-G.
Może faktycznie jest wadliwy.

Dobrze byłoby zrobić wydruk na innej drukarce.
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Awatar użytkownika
morf
Posty: 827
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Delta + X3D XL
x 155

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: morf » 12 lip 2018, 10:08

Nie twierdze ze wadliwy :) Moze po prostu ten typ tak ma, dlatego chcialem dopytac :)
arkomania.pl
Posty: 255
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 69

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: arkomania.pl » 12 lip 2018, 10:18

Właśnie przypomniałem sobie, że mam dokładnie taki sam filament od ponad roku.
Drukowałem z niego Idle Left i Idle Right do swojej drukarki.
Wszystko wydrukowało się bez problemów.
Temperatura 230/75 (mój przypadek).

Jeśli chcesz, to Ci wyślę próbkę. Pokrywam koszty wysyłki. Podaj tylko ile metrów. (wiadomość na PW)
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Posty: 475
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Gate 1, Photon
x 85

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: TDI-CAD » 12 lip 2018, 10:24

Cz to znaczy ze kostka kalibracyjna np. o boku 50mm ma 48mm?
Awatar użytkownika
marek91
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:22
Lokalizacja: Łaziska
x 492
Kontaktowanie:

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: marek91 » 12 lip 2018, 13:16

Bardzo, bardzo dziwne, jesteś pewny że nic nie przestawiłeś w drukarce?

A wydrukuj na płasko sześcian 10x10x100 mm i podaj wyniki, to wydrukuje u siebie i zobaczę jak wyjdzie.
Awatar użytkownika
MarioM06
Posty: 93
Rejestracja: 05 maja 2018, 11:44
Lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój
x 16

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: MarioM06 » 15 gru 2018, 17:02

Odkopuję temat bo nie chcę nowego zakładać, a mój problem dotyczy PETG RUBY RED właśnie.
Więc jak wiadomo swoją przygodę z drukiem zacząłem jakiś rok temu, pierwsza szpula zielonego PLA DD poszła dość szybko bez zastrzeżeń. Zachęcony opiniami o PETG o łatwości drukowania itd kupiłem szpulkę właśnie rubinka bo kolor genialny. Jednak wszystkie wydruki które usiłowałem z niego zrobić albo się rozpadały przy ściąganiu ze stołu bo były nie poklejone warstwy, albo pękały przy niewielkim nacisku jak szkło. Wydrukowałem trochę różnych wazonów, i rożnych pierdołek i odłożyłem szpulę do szafki bo pewnie nie umiem z tego drukować. No ale Przez ten rok wyciągałem jeszcze ze dwa razy ten filament niestety z podobnymi efektami. Próbowałem rożnych temperatur, prędkości, z grzanym stołem i bez. Ostatnio zachęcony okazjonalną ceną kupiłem PETG Spectrum i szczerze to całkiem inna bajka. Wazony całe i elastyczne, nie pękają i w ogóle byłem w ciężkim szoku, że z tego da się drukować.
I tu pytanie czy PETG DD tak ma czy mi się trafiła jakaś felerna szpulka??
UltiAnet 240x240x290,
Wielka Siostra 430x430x400
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 661
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 94

Re: kurcz PET-G DD Rubinek

Postautor: Zepco » 15 gru 2018, 17:20

Mam dwie szpule ruby red, drukowalem naprzemiennie na Anet A8 i Prusie i3 MK2S i skleja warstwy bardzo dobrze. Na obu drukuję z temp ok 230st, 70 stół i maks 15% nadmuchu jeśli potrzeba. Nie mam zdjęć, ale drukowałem elementy do ramy aluminiowej dla Anet i nie dość że super wygląda, to trzyma wymiar i jest bardzo sztywno, nic nie pęka.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One

Wróć do „Filamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: speedkb i 1 gość