Calibram BT

Ogólne dyskusje o filamentach - różnych materiałach i producentach.
arkomania.pl
Posty: 576
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 243

Re: Calibram BT

Postautor: arkomania.pl » 02 kwie 2020, 19:42

Już miesiąc temu zauważyłem pojawienie się w sprzedaży dziwnego filamentu
o nazwie POLYMER firmy GEMBIRD.

Jest aktualnie na stanie do kupienia.

Spróbuję kupić i podzielić się próbkami.
Kupię czarny lub srebrny (ale raczej czarny).
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Holgin
Posty: 659
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 383

Re: Calibram BT

Postautor: Holgin » 02 kwie 2020, 20:11

Nie wiem czy testowanie materiału na "uszkodzonej" drukarce ma dużo sensu, ale:

Kostka, 260/110 stopni, 80mm/s, 0.2mm, brak nawiewu:

cube_1.jpg
cube_2.jpg

Podwinięte rogi, górna warstwa się zapadła - za ciepło moim zdaniem.

Benchy, 255/110, 80mm/s, 0.2mm, słaby nawiew:

benchy1.jpg
benchy2.jpg
benchy3.jpg
benchy4.jpg
benchy5.jpg


Wyszło naprawdę spoko aczkolwiek dość łatwo odłamałem kabinę, więc nawiew jeszcze mniejszy i 260 stopni i byłoby lepiej.

Drukowane bez brim, na PEI + Hegron, jak widać skurcz jednak trochę był i podniosło wydruk, choć te część, która wciąż trzymała się stołu, trzymała się dobrze.
Awatar użytkownika
panWiadr0
Posty: 807
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 422

Re: Calibram BT

Postautor: panWiadr0 » 02 kwie 2020, 20:50

Holgin pisze:Wyszło naprawdę spoko aczkolwiek dość łatwo odłamałem kabinę, więc nawiew jeszcze mniejszy i 260 stopni i byłoby lepiej.

Nie wiem czy to nie kwestia domieszek ale ten mój (ivory, natural???) jest beton. Nawet komin się trzyma mocno.

Kostka wyszła tak (100/100/120mm/s; 260/115C; retr 0.3/25; fan 1%; k=0.03). Przy dużej prędkości narożniki trochę powyciągało, chyba muszę dla tego materiału przeliczyć osobno Kfactor na szybkim profilu :eh:

calibram_2020_04_02_21_0002.jpg

calibram_2020_04_02_21_0001.jpg
No printer. No problem.
#fuckchineseshit
Holgin
Posty: 659
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 383

Re: Calibram BT

Postautor: Holgin » 02 kwie 2020, 20:59

Jestem przekonany że to kwestia temperatury/chłodzenia, Benchy z PLA jest niezniszczalne, tutaj komin odpadł lekko.
Awatar użytkownika
M4G1K
Posty: 118
Rejestracja: 16 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Gdynia
Drukarka: Hevo,HevoRS,Ender..
x 41

Re: Calibram BT

Postautor: M4G1K » 02 kwie 2020, 21:18

Między kolorami nie powinno być żadnej różnicy szczególnie że mamy tutaj do czynienia z trzema tylko a nie wymyślnymi kolorkami.
Holgin
Posty: 659
Rejestracja: 06 sty 2019, 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Prusa A8
x 383

Re: Calibram BT

Postautor: Holgin » 02 kwie 2020, 21:22

Jeżeli wiadro ma Natural, bez żadnego barwnika, to pewne różnice mogą występować, bo barwnik + pewnie jakieś małe ilości dodatków muszą być.
Awatar użytkownika
M4G1K
Posty: 118
Rejestracja: 16 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Gdynia
Drukarka: Hevo,HevoRS,Ender..
x 41

Re: Calibram BT

Postautor: M4G1K » 02 kwie 2020, 21:34

Akurat w wypadku czarnego i grafitowego to jest różnica na poziomie błędu pomiaru. Inne kolory są bardziej Inwazyjne
Awatar użytkownika
panWiadr0
Posty: 807
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 422

Re: Calibram BT

Postautor: panWiadr0 » 02 kwie 2020, 22:59

Ale bez komory to jednak ten Calibram też skurcz ma. Tu przy końcu brim ledwo go utrzymał.

calibram1.JPG
No printer. No problem.
#fuckchineseshit
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Posty: 1096
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Gate 1, Photon
x 389

Re: Calibram BT

Postautor: TDI-CAD » 05 kwie 2020, 11:34

A co sie dzieje z firmą HMF Chemicals?
Chcialem zrobić zamowienie na sklep a tu oficjalna strona martwa ....
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 6207
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1863

Re: Calibram BT

Postautor: rafaljot » 05 kwie 2020, 13:11

Moim zdaniem to badzo ciekawy materiał mniejsze wydruki, zwarte, z dużą ilością na Prusie wychodzą spoko ale większe, lub cienkie jak inne raczej do komory (jak inne ABSy).

Mniejsze wydruk, jak ta łódka wyszed bardzo dobrze sklejony. PRóbowałem oderwać kominek, albo knagę rufową, ugina się ale bardzo dobrze trzyma. Subiektywny test ale myślę, że w podobnym wydruku np z PLA przy tej samej sile bym ułamał. h=270'C, b=110, s=40mm/s.
Zakąłdam, że w komorze większe wydruki wyjdą tak samo mocne.

Większy wydruk, 165x4x100mm, bez komory, gdzie wyżej było chłodniej i są większe odstępy między kolejnymi przejazdami głowicy wyszedł słabiej. Aczkolwiek w ogóle udało się go ukończyć. Jak widać bez brimu podwinął ale nie odpadł do końca
h=270'C, B=110'C, s=60mm/s

Ten sam wydruk, co proponował @dziobu, jak widać tamten zielony ABS wyszedł znacznie gorzej viewtopic.php?f=8&t=3981
Załączniki
IMG_20200405_125330.jpg
IMG_20200405_122523.jpg
dziobu, Cosik
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus

Wróć do „Filamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości