Odstępy między warstwami na podporach

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
gotji
Posty: 25
Rejestracja: 26 paź 2020, 13:25
x 15

Odstępy między warstwami na podporach

Postautor: gotji » 26 lis 2020, 10:32

Podczas drukowania detalu z zaokrąglonymi elementami na podporach, które mają zwis ok. 90°, bardzo widoczne są odstępy między warstwami. Czy da się to jakoś wyeliminować?

Parametry:
  • Prusa MK3S
  • Prusaslicer
  • DD PLA Aluminium
  • Wysokość warstwy 0.15mm
  • Dysza 0.4mm
IMG_20201126_102833.jpg
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Posty: 6572
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Drukarka: owszem :)
x 2179

Re: Odstępy między warstwami na podporach

Postautor: FlameRunner » 26 lis 2020, 11:00

Jak na powierzchnię nad podporami, to i tak całkiem ładnie Ci to wyszło. Przy druku jednym materiałem na zwykłej jednogłowicowej/jednomateriałowej drukarce dużo lepszego efektu nie uzyskasz - zwłaszcza przy użyciu PLA i Slic3r.

Żeby to wyglądało ładnie (czyli prawie jak góra wydruku), trzeba by drukować model bezpośrednio na podporze, bez odstępu w osi Z. Do tego trzeba albo podpór z innego materiału (rozpuszczalnego lub na tyle mało stapiającego się z głównym materiałem, by potem dał się oderwać), albo nanoszenia jakiegoś separatora. To drugie kojarzę raczej z eksperymentów, nie wiem, czy istnieje komercyjne rozwiązanie bazujące na takiej metodzie.
gotji, Tengrom
gotji
Posty: 25
Rejestracja: 26 paź 2020, 13:25
x 15

Re: Odstępy między warstwami na podporach

Postautor: gotji » 26 lis 2020, 11:13

Dzięki. W takim razie pozbędę się tego pilnikiem i masą modelarską.

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości