Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
- Berg
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 7569
- Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
- x 2675
Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
w teorii, tak działa jak na rysunkach, jednak w praktyce zależy od filamentu.
Prusa i3 mk3s https://tinyurl.com/y65mva4m
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
Wczoraj próbowałem rozgryźć te kości i tak średnio mi się udawało ( jak ktoś nie zna programu Blender, to trzeba najpierw nauczyć się podstawowej obsługi bo chwycenie czegoś myszką i przesunięcie daje różne efekty w różnych trybach pracy ). A więc udało mi się połączyć kości z obiektem, ale są dwie możliwości:
a) graficy zarabiają mega dużo pieniędzy i mogą poświęcić dużo czasu na dopracowanie jednego obiektu
b) jestem mega kiepski i to co mi zajmuje 4 godziny wprawny grafik zrobi w pół
Jednym słowem jest to mega czasochłonne. Jeśli miałbym robić figurkę od zera i potem ją drukować na sprzedaż, to łuuuuhuuuuuu, musiałbym chyba ze 100 sztuk zrobić, żeby mój czas poświęcony na edycję się zwrócił. Biznesowo nie jest to warte zachodu, ale hobbystycznie już tak i ma się frajdę jak się uda zmienić pozę danej postaci.
a) graficy zarabiają mega dużo pieniędzy i mogą poświęcić dużo czasu na dopracowanie jednego obiektu
b) jestem mega kiepski i to co mi zajmuje 4 godziny wprawny grafik zrobi w pół
Jednym słowem jest to mega czasochłonne. Jeśli miałbym robić figurkę od zera i potem ją drukować na sprzedaż, to łuuuuhuuuuuu, musiałbym chyba ze 100 sztuk zrobić, żeby mój czas poświęcony na edycję się zwrócił. Biznesowo nie jest to warte zachodu, ale hobbystycznie już tak i ma się frajdę jak się uda zmienić pozę danej postaci.
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 5
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
Blender to program który nie ma podstaw. Od razu zaczynasz jako haker a potem jest tylko trudniej. Jak to opanowałeś - gratuluję.vwrafi pisze:(...) ( jak ktoś nie zna programu Blender, to trzeba najpierw nauczyć się podstawowej obsługi bo chwycenie czegoś myszką i przesunięcie daje różne efekty w różnych trybach pracy ):
Oni zarabiają bo poświęcają czas, a nie odwrotnie.vwrafi pisze:a) graficy zarabiają mega dużo pieniędzy i mogą poświęcić dużo czasu na dopracowanie jednego obiektu
I do tego trzeba być przynajmniej w części artystą. Nie każdy potrafi z jakiejś losowej bryły ulepić postać.
Jeśli robisz to w ogóle od kilku godzin, to pewnie tak ;pvwrafi pisze:b) jestem mega kiepski i to co mi zajmuje 4 godziny wprawny grafik zrobi w pół
Jeśli widzisz szansę że sam byś był w stanie takie coś narysować, to imho warto to rozwijać. Na pierwszą postać poświęcisz nie kilka godzin, a kilka dni/tygodni; ale fafnastą zrobisz już szybko. Zapewne taniej/szybciej będzie figurkę kupić czy dogadać się z kimś kto by Ci je robił/modyfikował, ale skoro to też Twoje hobby to czy nie lepiej było by samemu na tym zarabiać?vwrafi pisze:Jednym słowem jest to mega czasochłonne. Jeśli miałbym robić figurkę od zera i potem ją drukować na sprzedaż, to łuuuuhuuuuuu, musiałbym chyba ze 100 sztuk zrobić, żeby mój czas poświęcony na edycję się zwrócił. Biznesowo nie jest to warte zachodu, ale hobbystycznie już tak i ma się frajdę jak się uda zmienić pozę danej postaci.
No i detal - jak teraz masz jakąś postać z gry, to masz licencję na jej wykorzystanie? Do celów prywatnych to nikogo nie obchodzi, ale jej modyfikacja i sprzedaż to inna sprawa.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- kapi
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1116
- Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
- Lokalizacja: Zabrze
- Drukarka: Vertex 8400
- x 228
Re: RE: Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
a to jest temat wrażliwy i w obecnych czasach należy bardzo się pilnować, bo majątku może nie wystarczyć na ew odszkodowania...dziobu pisze: No i detal - jak teraz masz jakąś postać z gry, to masz licencję na jej wykorzystanie? Do celów prywatnych to nikogo nie obchodzi, ale jej modyfikacja i sprzedaż to inna sprawa.
tapatalk
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Phrozen Sonic Mini 4K
Stalowe K8400
Phrozen Sonic Mini 4K
Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
Właśnie sęk w tym, że nie mam duszy artysty. Wziąłem się za to jedynie z technicznego punktu widzenia. Udało się, ale to ciężka praca, a że mam 37 lat to już nie chce mi się tego uczyć tak jak chciało mi się mając 20 lat. A co do własności intelektualnej, to właśnie jak to jest? Jak ktoś wypuszcza grę, to każdy element składowy tej gry ( łącznie z modelem postaci ) jest objęty prawem autorskim? Rozumiem, że wycięcie postaci z gry już jest raczej pewne, ale gdybym zrobił sam taką postać od zera wzorując się na obiekcie z gry, to również naruszam prawa autorskie? ( np. jak jakaś firma robi zderzaki do samochodu np. do VW Passat'a, to ona musi mieć licencję na robienie tych zderzaków od firmy Volkswagen, czy też jest to coś innego, bo wiadomo, że te zderzaki muszą tak samo wyglądać jak oryginalne i mieć takie same zaczepy oraz wymiary )
- kapi
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1116
- Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
- Lokalizacja: Zabrze
- Drukarka: Vertex 8400
- x 228
Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
Odnośnie zderzaków - na pewno muszą mieć homologacje i cert CE od producenta że spełniają wymagania.
Odnośnie detali z gier - nie znam się za bardzo na prawach autorskich i pokrewnych ale sam wzór i jego użycie już powinno "zapalić lampkę " że coś jest na rzeczy.
Sam jestem projektantem i wiem że firma chroni wzory i rozwiązania.
Temat jest bardzo złożony i chyba konsultacja z prawnikiem go rozwiąże .
tapatalk
Odnośnie detali z gier - nie znam się za bardzo na prawach autorskich i pokrewnych ale sam wzór i jego użycie już powinno "zapalić lampkę " że coś jest na rzeczy.
Sam jestem projektantem i wiem że firma chroni wzory i rozwiązania.
Temat jest bardzo złożony i chyba konsultacja z prawnikiem go rozwiąże .
tapatalk
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
Phrozen Sonic Mini 4K
Stalowe K8400
Phrozen Sonic Mini 4K
Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
Nie ma potrzeby, i tak nie będę tego robił żeby zarabiać, byłem po prostu ciekawy jak to jest, że niektóre rzeczy można kopiować a niektóre nie. Koniec końców czas zamówić drukarkę 3D
Re: Jak z obróbką modeli 3D na komputerze
Polecam OpenSCAD-a , narzedzie jest bardzo miłe i teraz gdy dodali parametryzacjejst wrecz idealne do wydruków gdzie ważna jest powtarzalność lub konwersja.
Możesz popatrzec na freecada ale jest to bardzo wolno rozwijany program. Moje sugestie by przeszli na jakis jezyk skryptowy .... ciagle sa w planach. A blenderowi python pomogl
Możesz popatrzec na freecada ale jest to bardzo wolno rozwijany program. Moje sugestie by przeszli na jakis jezyk skryptowy .... ciagle sa w planach. A blenderowi python pomogl
użytkownik zbanowany permanentnie