Retrakcja - dużo nitek

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Posty: 490
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: HEvo/MK3/P3S
x 52

Retrakcja - dużo nitek

Postautor: Tuchajbej » 11 paź 2018, 20:22

Zmieniłem ekstruder direct na bowdena i wszędzie widzę nitki.
Szybki konfig tego co wydaje mi się istotne:
Extruder na bazie prusy mk3 z radełkami bondtecha, chłodzony.
hotend org V6 z chińskim tytanowymm heatbreakiem i dyszą 0.4 trianglelabs
Filamenty PLA
Elektronika duet
Prędkości - travel 300mm/s print 60mm/s/40mm zewn obrys, jerk 15, acc 1200, travel acc 4000. Generalnie chyba blisko maksimum.
Rurka capricorn + taśma zbrojona tesa - z jednej strony zlaczka pneumatyczna z blokadką z drugiej zlaczka e3d z blokada plus drukowana obejma na srubki.
Parametry retrakcji testowałem sporo, cofnięcie 1-4mm, gdzie powyżej 3.5 zaczynają sie braki. Prędkości 10-50 - tutaj dużych rożnic nie widzę. Robiąc test na wieżyczkach wyszło że optymalnie jest w granicach 2mm/15mm/s.
Temperatura 190-220C/

Na wydrukach jest kupa nitek.

Proszę o sugestie.
Na pierwszy ogień jeszcze bym wymienił dyszę na org e3d. Z tym że na pozostałych dwoch drukarkach chodzą triangleabs a nitek nie ma. Ale tam jest direct. Może nie lubią bowdena :(.
Załączniki
2edaff86c97a5144a6b86753b5eca4c5.0.jpg
HEVO Bumblebee :yahoo: MK3 :cool2: P3S na wylocie :wave:
Maciek ;)
nevix
Posty: 11
Rejestracja: 09 wrz 2018, 00:46
x 3

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: nevix » 11 paź 2018, 21:13

Retrakcja 2 mm to chyba jednak za mało, ja bym szukał właściwych ustawień powyżej 4mm. A najważniejsze to dobre dociśnięcie rurki PTFE do dyszy, bez tego walka z retrakcją to walka z wiatrakami :)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 3883
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 421

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: dragonn » 11 paź 2018, 21:15

nevix pisze:Retrakcja 2 mm to chyba jednak za mało, ja bym szukał właściwych ustawień powyżej 4mm. A najważniejsze to dobre dociśnięcie rurki PTFE do dyszy, bez tego walka z retrakcją to walka z wiatrakami :)

Jak masz full metal głowicę to:
a) nie trzeba dociskać PTFE do dyszy bo go tam nie ma :D
b) jak ustawisz za dużo retrakcji to się zaklei heatbreak i tyle ;p ewentualnie będziesz miał dziury w wydruku
Tuchajbej ma full metal. U mnie retrakcja powyżej 2mm powoduje dziury w wydruku (dotyczy PLA).
nevix, Tuchajbej
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Posty: 490
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: HEvo/MK3/P3S
x 52

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: Tuchajbej » 11 paź 2018, 22:07

Dokładnie jak napisał Dragon. Powyżej 3.5mm sa braki.
Myślę że to problem raczej mechaniczny. Coś nie jest zgrane. Myślę że co się dało zrobić w sofcie to zostało zrobione. Ale oczywiście moge się mylic.
Dodam jeszcze że PID autotune był. I korzystam z koszulek e3d pro.

Teraz szybkie benczi. I dupa
ObrazekObrazekObrazek

Tapatalkniete z SGS7E więc nie czepiać się błędów.
HEVO Bumblebee :yahoo: MK3 :cool2: P3S na wylocie :wave:
Maciek ;)
Awatar użytkownika
jagus
Posty: 167
Rejestracja: 03 kwie 2017, 09:56
Lokalizacja: Jaworze koło BB
Drukarka: Anet-A8
x 26

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: jagus » 11 paź 2018, 22:56

Ja bym dla testu zmniejszył jeszcze temperature na 175*C może Ci przekłamuje termistor jak było u mnie.
Awatar użytkownika
Tuchajbej
Posty: 490
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
Lokalizacja: Prawie W-wa
Drukarka: HEvo/MK3/P3S
x 52

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: Tuchajbej » 12 paź 2018, 13:51

Gdyby przekłamywalo w tą stronę to przy 225C pla powinno się gotować a nic takiego nie wystepuje. Poza tym to org termistor e3d .

Póki co wymienię złączkę pneumatyczna w ekstruderze na drukowana. Nie widzę luzu ale może jakiś jest.

Jest dość duży opór przy wypychaniu filamentu ręką. Moze jak wtłacza to delikatnie się spręża i potem nie zdążą wyrównać ciśnienia przy retrakcji co skutkuje nitkami. Ztym że porównanie mam tylko z directem. Więc może nie jest tak źle.
Wymienię capricorna na ptfe od trianglelabs, ID1.9mm.

Zamówiłem też dysze od e3d.

Tapatalkniete z SGS7E więc nie czepiać się błędów.
HEVO Bumblebee :yahoo: MK3 :cool2: P3S na wylocie :wave:
Maciek ;)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 3883
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 421

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: dragonn » 12 paź 2018, 13:53

A powiedz mi jeszcze, heatbreak od Triangle też masz co nie? On ma otwór 1.9mm czy 2mm?
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 503
Rejestracja: 26 mar 2018, 12:48
Lokalizacja: Poznań
Drukarka: Delta Riva
x 70

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: olo2000pm » 12 paź 2018, 14:00

A zwiększ trawel z 300 na 500.
Ja u siebie mam 800
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 3883
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 421

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: dragonn » 12 paź 2018, 14:05

olo2000pm pisze:A zwiększ trawel z 300 na 500.
Ja u siebie mam 800

To nie delta :lol: :lol: . U siebie mam 450mm/s, przy 500mm/s zdarzało się że czasem zgubił krok. Ale tutaj warto dodać że moje silniki 1.7A lecą na 1.8A, czyli ponad 100% a nie 70-80% jak u większości osób ;p.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 503
Rejestracja: 26 mar 2018, 12:48
Lokalizacja: Poznań
Drukarka: Delta Riva
x 70

Re: Retrakcja - dużo nitek

Postautor: olo2000pm » 12 paź 2018, 14:07

Oj to sorki.
Teraz na forum dużo się dzieje w temacie delt...
Ale mógłby spróbować zwiększyć trawel
dragonn

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość