Hej,
jestem nowy, 4max to moja pierwsza drukarka. Trochę czytałem, dużo szukałem, rozwiązania nie znalazłem, więc zwracam się do bardziej doświadczonych.
Mój problem polega na pierwszej warstwie, która jest daleka od perfekcji:
Bawiłem się różnymi ustawieniami kalibracji stołu - bez większych rezultatów.
Bawiłem się temperaturą stołu - bez większych rezultatów
Zmniejszałem prędkość pierwszej warstwy razem ze zwiększeniem initial layer flow - było trochę lepiej, ale to chyba nie to.
Załącznik pokazuje druk na defaultowych parametrach z Cura.
Drukarka Anycubic 4max, Marlin 1.1.9, temperatury odpowiednio 200degC/60degC, filament DD, Hegron w użyciu
Anycubic 4max - Problem pierwszej warstwy
Re: Anycubic 4max - Problem pierwszej warstwy
Wysokość pierwszej warstwy możesz na 0.2mm zmniejszyć (jeżeli stół jest prosty).
Jeżeli nie pomoże to w 2-gim kroku:
Initial Layer Line Width -> 150%
Potem jeszcze z infill/skin overlap można pokombinować 10% -> ~20%
Poczytaj o tych parametrach i zrozum co znaczą / co zmieniają.
Nie zmieniaj więcej niż 1 parametru na raz.
Jeżeli nie pomoże to w 2-gim kroku:
Initial Layer Line Width -> 150%
Potem jeszcze z infill/skin overlap można pokombinować 10% -> ~20%
Poczytaj o tych parametrach i zrozum co znaczą / co zmieniają.
Nie zmieniaj więcej niż 1 parametru na raz.
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Re: Anycubic 4max - Problem pierwszej warstwy
Dzięki wielkie za pomoc.
Skin overlap pomógł na większość dziur.
Jakby ktoś miał w przyszłości podobny problem to poza kalibracją ekstrudera, największy wpływ na poprawę wydruku miały parametry retrakcji... Zauważyłem, że więkoszść dziur tworzy się po przejeździe między elementami wydruku. Zrozumienie co robi retraction distance i retraction speed zdecydowanie poprawiło sytuacje
Skin overlap pomógł na większość dziur.
Jakby ktoś miał w przyszłości podobny problem to poza kalibracją ekstrudera, największy wpływ na poprawę wydruku miały parametry retrakcji... Zauważyłem, że więkoszść dziur tworzy się po przejeździe między elementami wydruku. Zrozumienie co robi retraction distance i retraction speed zdecydowanie poprawiło sytuacje