Zatkana dysza
- Berg
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 7569
- Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
- x 2675
Re: Zatkana dysza
ustaw małą retrakcję na przykład 0.5mm 25mm/s i zobacz co się będzie działo. Jeśli pomoże to zobacz ile możesz zwiększyć, al nie więcej niż 1.2mm
PS: Jaką retrakcję miałeś ustawioną?
PS: Jaką retrakcję miałeś ustawioną?
Michał_L
Prusa i3 mk3s https://tinyurl.com/y65mva4m
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
- FlameRunner
- Zasłużony
- Postów w temacie: 6
- Posty: 6568
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
- x 2056
Re: Zatkana dysza
- Co to za drukarka?
- Czy jesteś pewien, że ogóle masz rurkę teflonową w głowicy?
- Co masz na myśli pisząc o domyślnych ustawieniach Cura 4.1? W ogólnej definicji drukarki FFF (fdmprinter.def.json) domyślna długość retrakcji to 6,5 mm.
Michał_L
Re: Zatkana dysza
Będziesz się śmiał - nie wiem. Pisałem o tym w wątku:FlameRunner pisze:
- Co to za drukarka?
viewtopic.php?f=5&t=4503#p78021
Czasem mam wrażenie że drukarka składa się z części, które poprzedniemu właścicielowi pozostały po upgradzie jego maszyn.
Oczywiście że nie. Głowica drukująca przyjechała zmontowana i do tej pory jeszcze jej nie rozbierałem.FlameRunner pisze:
- Czy jesteś pewien, że ogóle masz rurkę teflonową w głowicy?
Teraz nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie - nie mam ani drukarki ani Cury w zasięgu ręki. Spróbuję rano.FlameRunner pisze:[/list][/list]
- Co masz na myśli pisząc o domyślnych ustawieniach Cura 4.1? W ogólnej definicji drukarki FFF (fdmprinter.def.json) domyślna długość retrakcji to 6,5 mm.
Bardzo Cię przepraszam - albo przegapiłem, albo zapomniałem. Drukarkę mam w pracy i nie zawsze udaje mi się zrealizować jakieś dodatkowe zadanie w jednym podejściu.FlameRunner pisze: PS Dlaczego nie odpowiadasz na niektóre pytania? Dlaczego na niektóre pytania odpowiadasz dopiero, gdy zostaną zadane jeszcze raz?
Re: Zatkana dysza
Radiator jest chłodny, wiatraczek kręci sie radośnie i dmucha aż miło. Głowicy nie rozbierałem. Zdjęcie głowicy jest w tym wątku. Jak się toto nazywa - nie wiem, żadnej etykietki z nazwą/modelem na niej nie ma.FlameRunner pisze:
- Jaka głowica? Może niepoprawnie złożona? Albo radiator niepoprawnie chłodzony?
Jesli poprawnie zinterpretowałem parametr to w Curze mam 0,8 - nie mam teraz drukarki pod ręką, sprecyzuję jutro.FlameRunner pisze:
- Jakie parametry retrakcji?
Dlatego ze na jakiejś stronie przeczytałem ze przy zablokowanej głowicy podgrzać do tej temperatury. Nie wiem co to była za strona - w ciągu ostatnich dwóch tygodni przejrzałem setki...FlameRunner pisze:
- Dlaczego aż 220 stopni dla PLA?
Zrobiłem upgrade Marlina do wersji 1.1.9 i wciąż nie jestem przekonany kompilowałem z optymalnymi parametrami. W różnych poradnikach są różne ustawienia, a ja nie wszystko rozumiem. Marzy mi się dokłądny opis technologii druku z wykresami i co najważniejsze ze słownikiem - niektórych pojęć wciąż nie rozumiem. A nawet jak rozumiem to nie zawsze potrafię sobie to przenieść na praktyczne znaczenie danego parametru.FlameRunner pisze:[/list][/list][/list]
- Co zmieniłeś w drukarce lub parametrach druku od czasu, gdy drukowało się poprawnie?
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 6
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Zatkana dysza
To skup się na jednej bo jak zaczniesz naprawiać drukarkę wg każdego innego pomysłu to od razu ją wyrzuć.Michał_L pisze:Dlatego ze na jakiejś stronie przeczytałem ze przy zablokowanej głowicy podgrzać do tej temperatury. Nie wiem co to była za strona - w ciągu ostatnich dwóch tygodni przejrzałem setki...FlameRunner pisze:
- Dlaczego aż 220 stopni dla PLA?
eee ŁOT?Michał_L pisze:Zrobiłem upgrade Marlina do wersji 1.1.9 i wciąż nie jestem przekonany kompilowałem z optymalnymi parametrami.FlameRunner pisze:
- Co zmieniłeś w drukarce lub parametrach druku od czasu, gdy drukowało się poprawnie?
Każda drukarka jest mniej lub bardziej inna. Nie ma "optymalnych" parametrów.
W przypadku firmware albo masz dobre, albo masz złe. Tych których wartość możesz dopasować (jak kroki/mm ekstrudera czy linear_advance) jest raptem kilka, a i tu musisz sam wartość dobrać/wyliczyć/sprawdzić.
Wykresami? Co byś chciał na wykresach?Michał_L pisze:W różnych poradnikach są różne ustawienia, a ja nie wszystko rozumiem. Marzy mi się dokłądny opis technologii druku z wykresami
Pytam poważnie.
No to załóż stosowny wątek ze swoimi wątpliwościami i jazda. Szansa że trafisz po omacku na dobre rozwiązanie, jest znikoma.Michał_L pisze:i co najważniejsze ze słownikiem - niektórych pojęć wciąż nie rozumiem. A nawet jak rozumiem to nie zawsze potrafię sobie to przenieść na praktyczne znaczenie danego parametru.
I do poczytania:
- https://solidutopia.com/marlin-firmware ... ide-basic/
- konfiguracja Marlina: http://marlinfw.org/docs/configuration/ ... ation.html
- Ultimaker - wstęp do FFF: https://3d.ultimaker.com/FFF-3D-printin ... =knowledge
- S3D - przewodnik po częstych problemach z drukiem: https://www.simplify3d.com/support/prin ... eshooting/
- S3D - materiały: https://www.simplify3d.com/support/materials-guide/
- S3D - materiały (tabelka): https://www.simplify3d.com/support/mate ... ies-table/
Abys, Bobbik1, Michał_L
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Zatkana dysza
Chętnie, ale na której? Sam, niżej, podajesz kilka...dziobu pisze: To skup się na jednej bo jak zaczniesz naprawiać drukarkę wg każdego innego pomysłu to od razu ją wyrzuć.
A jeśli chodzi o wyrzucenie drukarki to przyznam, że mi taka myśl przeszła przez głowę - wymyśliłem sobie że drukarka będzie pomocna w innych moich zainteresowaniach nie zdając sobie sprawy z tego ile będę musiał się nauczyć. W efekcie kupiłem drukarkę i parę drobiazgów do niej i zamawiam wydruki u profesjonalisty...
Pisząc "optymalne" miałem na myśli optymalne dla danej drukarki.dziobu pisze: Każda drukarka jest mniej lub bardziej inna. Nie ma "optymalnych" parametrów.
Poważnie odpowiadam - w tej chwili nie wiem - za mało wiem o temacie. Chodzi mi podręcznik w którym byłyby wszystkie techniczne informacje zgromadzone w jednym miejscu i uzupełnione o informacje o ich faktycznym wpływie na proces/efekt drukowania. Póki co nic takiego nie znalazłem.dziobu pisze:Wykresami? Co byś chciał na wykresach?
Pytam poważnie.
Gdyby ktoś kompetentny chciał taki podręcznik napisać, to bardzo chętnie pomogę jako królik doświadczalny. Mogę też pomóc w redakcji tekstu.
Mądrze mówisz.dziobu pisze:Szansa że trafisz po omacku na dobre rozwiązanie, jest znikoma.
Pięknie dziękuję. Stronę o konfiguracji Marlina znałem wcześniej. I to jest najlepszy przykłąd że wszystkie poradniki są dla tych co już coś wiedzą/umieją. W sekcji "Before you begin" mamy:dziobu pisze: I do poczytania:
skąd niby początkujący ma to wiedzieć? Mnie zajęło dobrych kilka dni zeby się dowiedzieć, i to tutaj, na tym forum, że moja drukarka wyposażona jest w płytkę Anet 1.0 bo na samej płytce oznaczeń nie ma żadnych.Printer style, such as Cartesian, Delta, CoreXY, or SCARA
Driver board, such as RAMPS, RUMBA, Teensy, etc.
Oczywiście zdaję sobie sprawę ze konfiguracja firmware'u wymaga pewnego obycia i wiedzy, ale po przejrzeniu pewnie kilkuset różnych stron o drukowaniu 3d, nie znalazłem ani jednej o tym czym się te płytki różnią, jak je zdidentyfikować itp...
Z drugiej strony ta strona jest najbliżej tego czego początkujący mógłby szukać. Brak jej chyba tylko najbardziej podstawowych podstaw.
Inne strony traktują temat bardzo wycinkowo, stąd konieczność korzystania w wielu zamiast jednej.
Re: Zatkana dysza
Pytaliście Panowie o retrakcję, odpowiedziałęm ze 0.8, teraz widzę że Cura ma kilka ustawień z tym słowem - a że nie mam pojęcia o które Wam chodziło więc tutaj jest screenshot:
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 6
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Zatkana dysza
A przeglądnąłeś je? One się nie wykluczają tylko uzupełniają.Michał_L pisze:Chętnie, ale na której? Sam, niżej, podajesz kilka...
Od czegoś trzeba zacząć, a tam jest nie najgorszy start. Jeśli chodzi np o konfigurację Marlina to masz jedną dużą stronę - w razie wątpliwości w konfigu wyszukujesz stałej tam i masz opis.
Cóż... (nie)stety norma.Michał_L pisze:A jeśli chodzi o wyrzucenie drukarki to przyznam, że mi taka myśl przeszła przez głowę - wymyśliłem sobie że drukarka będzie pomocna w innych moich zainteresowaniach nie zdając sobie sprawy z tego ile będę musiał się nauczyć. W efekcie kupiłem drukarkę i parę drobiazgów do niej i zamawiam wydruki u profesjonalisty...
Tak wygląda tania drukarka.
Jest grupa szaleńców którym co jakiś czas taki pomysł przelatuje przez czaszkę - ale przeglądnij strony które dałem i zobacz ile tego jest. O tym że wszystko się powoli zmienia, nie wspominając.Michał_L pisze:Poważnie odpowiadam - w tej chwili nie wiem - za mało wiem o temacie. Chodzi mi podręcznik w którym byłyby wszystkie techniczne informacje zgromadzone w jednym miejscu i uzupełnione o informacje o ich faktycznym wpływie na proces/efekt drukowania. Póki co nic takiego nie znalazłem.
Gdyby ktoś kompetentny chciał taki podręcznik napisać, to bardzo chętnie pomogę jako królik doświadczalny. Mogę też pomóc w redakcji tekstu.
Do tego każda drukarka jest nieco inna a i parametry slicera rzadko kiedy wpływają tylko na jedną konkretną rzecz - ciężko więc napisać "zwiększ wartość o 0.1 to będzie fajniej/lepiej/gorzej". Bo to zadziała u jednego a u drugiego nie.
Google i lecisz. Poważnie.Michał_L pisze: Pięknie dziękuję. Stronę o konfiguracji Marlina znałem wcześniej. I to jest najlepszy przykłąd że wszystkie poradniki są dla tych co już coś wiedzą/umieją. W sekcji "Before you begin" mamy:
skąd niby początkujący ma to wiedzieć?Printer style, such as Cartesian, Delta, CoreXY, or SCARA
Driver board, such as RAMPS, RUMBA, Teensy, etc.
Jak typów budowy drukarki jest kilka i są strony porównawcze (pomijam rozwiązania tropikalne) tak płytek jest tyle że mało kto na choćby większość.
Rozumiem. Tyle że to nierealne w natłoku płyt. Zostaje tylko szukanie/pytanie.Michał_L pisze: Mnie zajęło dobrych kilka dni zeby się dowiedzieć, i to tutaj, na tym forum, że moja drukarka wyposażona jest w płytkę Anet 1.0 bo na samej płytce oznaczeń nie ma żadnych.
Oczywiście zdaję sobie sprawę ze konfiguracja firmware'u wymaga pewnego obycia i wiedzy, ale po przejrzeniu pewnie kilkuset różnych stron o drukowaniu 3d, nie znalazłem ani jednej o tym czym się te płytki różnią, jak je zdidentyfikować itp...
Pamiętaj że cały czas rozmawiamy o dolnej półce drukarek. Tu masz firmy które robią coś żeby było tanio i bandę zapaleńców. Zero organizacji.
Są opisy "podstaw" druku; problem w tym że w druku 3D nie ma podstaw jako takich... To nie tak że na początek ogarniesz dwa biegi do przodu a w dogodnej chwili jakiś czas później zaczniesz parkować w nocy tyłem. Tu od pierwszego wydruku liczy się wszystko. Tak to niestety wygląda. Nawet w slicerze możesz ukryć większość nastaw i się nimi nie przejmować, ale tylko wtedy jak masz drukarkę do której ktoś zrobił profile i te wartości dobrał.Michał_L pisze: Z drugiej strony ta strona jest najbliżej tego czego początkujący mógłby szukać. Brak jej chyba tylko najbardziej podstawowych podstaw.
Inne strony traktują temat bardzo wycinkowo, stąd konieczność korzystania w wielu zamiast jednej.
Michał_L
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Zatkana dysza
Oczywiście. Dopiero teraz, od Ciebie, dostałem taki zestaw dla początkującego. Najczęstsza odpowiedź w internecie to wygóglaj, szukaj itp. Mało kto zdaje sobie sprawę że początkujący często sam nie wie czego ma szukać. Pół biedy gdy zna słowa-klucze, ale przy całej inteligencji współczesnych wyszukiwarek porozumiewanie się językiem potocznym jeszcze im dość słabo idzie.dziobu pisze:A przeglądnąłeś je? One się nie wykluczają tylko uzupełniają.Michał_L pisze:Chętnie, ale na której? Sam, niżej, podajesz kilka...
Teraz to i ja o tym wiem. A to powinno być wołami zapisane na każdej stronie o druku 3d - żeby było widoczne zanim jeszcze delikwent kliknie "zapłać za drukarkę"...dziobu pisze:Cóż... (nie)stety norma.Michał_L pisze:A jeśli chodzi o wyrzucenie drukarki to przyznam, że mi taka myśl przeszła przez głowę - wymyśliłem sobie że drukarka będzie pomocna w innych moich zainteresowaniach nie zdając sobie sprawy z tego ile będę musiał się nauczyć. W efekcie kupiłem drukarkę i parę drobiazgów do niej i zamawiam wydruki u profesjonalisty...
Tak wygląda tania drukarka.
Przyjmuję to jako komplement.dziobu pisze: grupa szaleńców
No właśnie... patrz wyżejdziobu pisze: Google i lecisz. Poważnie.
Toś mnie pocieszył...dziobu pisze: w druku 3D nie ma podstaw jako takich...