Strona 1 z 1

Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 04 gru 2019, 23:55
autor: ddzieN
Witam Wszystkich.
Jestem w trakcie kończenia budowy drukarki 3D opartej na Arduino Mega oraz Marlin-ie. Mój problem polega na tym, że wrzucając projekt STL do Repetier-Host'a (z niego korzystam do obsługi drukarki) jest on lustrzanym odbiciem tego co powinno zostać wydrukowane. Wprawdzie Repetier umożliwia wykonanie takiego odbicia, ale często zdarza mi się zapomnieć zrobić takowego odbicia. Szukałem już przyczyny w oprogramowaniu, ale żadne zmienianie wartości nie pomogło. Na polskich i angielskich forach/stronach nie doszukałem się rozwiązania podobnego problemu. Również dokumentacja Marlina nie przyniosła mi odpowiedzi na to pytanie.

Endstopy mam w osi X i Z na wartości minimalnej natomiast w osi Y na max.
Odbicie odbywa się w osi Y.

Może ktoś z Was zmagał się z podobnym problemem?

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 00:06
autor: mcxmcx
Zamień kierunek ruchu silnika w Y. Znaczy odwróć wtyczkę

I przenieś endstop. (Fizycznie lub programowo).

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 07:31
autor: FlameRunner
ddzieN pisze:Szukałem już przyczyny w oprogramowaniu, ale żadne zmienianie wartości nie pomogło. Na polskich i angielskich forach/stronach nie doszukałem się rozwiązania podobnego problemu. Również dokumentacja Marlina nie przyniosła mi odpowiedzi na to pytanie.
To na 99% jest kwestia konfiguracji firmware, zgodnie właśnie z dokumentacją (lub dowolnym dobrym poradnikiem).
http://marlinfw.org/docs/configuration/ ... guration.h
Zmiany w sekcjach "Endstops", "Stepper Drivers" oraz "Homing and Bounds" nie pomagają?
Jakie masz obecnie ustawienia?
Jakich innych ustawień do tej pory próbowałeś i z jakim skutkiem?

Czy możesz załączyć zdjęcie drukarki z widocznymi krańcówkami? (Czy na pewno krańcówkę masz Y masz w położeniu max?)

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 08:34
autor: ddzieN
Fizyczne przeniesienie jest mi dość nie na rękę, ponieważ na MAX mam już w ramie przygotowaną półeczkę. Zmieniałem już kierunek obrotów w firmware, ale to powoduje zły kierunek przemieszczania się stołu grzejnego podczas zerowania osi.

Zmiany ustawień endstopów powodują problemy z zerowaniem osi, więc przesiadałem się na obroty silników, ale zmiany powodują to samo. Homing and Bounds jeszcze nie ruszałem w sumie...
Tak Y jest według wiedzy, którą posiadam na pozycji MAX (#define Y_HOME_DIR 1).

Proszę się nie przejmować, że na karetkce znajduje się długopis, a zamiast stołu grzejnego jest kartka. To jedna z modyfikacji, które wprowadzam w celu rozwinięcia zastosowań drukarki.

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 08:38
autor: FlameRunner
Punkt X0 Y0 pewnie chcesz mieć w rogu zaznaczonym zieloną strzałką.
Stół jadąc "do tyłu" drukarki, w stronę widocznej na zdjęciu krańcówki, zmniejsza współrzędną Y.
Krańcówkę Y masz w pozycji MIN.

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 09:09
autor: ddzieN
Tak masz rację, tam chcę osiągnąć punkt zerowy, ale zmiany ustawień zerowania osi Y powodują, że przy home-waniu stół ignoruje krańcówkę i zaczyna uderzać o ramę. Natomiast wrzucenie projektu z GCODE (ten mam akurat pod ręką powoduje wynik jak na zdjęciu ).

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 09:19
autor: FlameRunner
Dzięki za zdjęcie, nie umiałem sobie wyobrazić jak wygląda odbicie lustrzane. :P

Skup się i zrób to od zera:
  • podepnij krańcówkę w odpowiednim miejscu na płycie,
  • zdefiniuj w konfigu, że chcesz używać YMIN (i wyłącz YMAX),
  • ustaw odpowiedni kierunek bazowania Y,
  • ustaw odpowiedni kierunek silnika.
Gdy zakładałeś wątek, chyba miałeś to wszystko zrobione dokładnie na odwrót.

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 09:34
autor: ddzieN
Powtórzyłem jak mówiłeś i teraz śmiga tak jak powinno :D. Wielkie dzięki wątek zamknięty.

Re: Lustrzane odbicie wydruku 3D - Marlin

: 05 gru 2019, 11:41
autor: aaannnd
Dorób jeszcze gdzieś u góry drukarki elementy, o które będzie zahaczać długopis i zmieniać kolory wkładów :D