Jak drukowac rece w powietrzu ?

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
traffictiesto
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2019, 19:00
x 4

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: traffictiesto » 06 sty 2020, 18:54

Nie obrazam sie takze spoko. Znalazlem ta opcje nawet sam ale wolalem sie podpytac doswiadczonych drukarzy :) dzis puscilem z tymi podporami ta Dee Dee ale drukuje juz 8 godzin i narazie dopiero 67 % i konca nie widac. Tak samo nie widac samej fogurki tylko same podpory. Masakra. Musze poczytac o tym dopiero co i jak bo filamentu idzie sporo i niepotrzebnie az tyle tych podpor sie drukuje. Jest mozliwosc samemu narysowania w Curze tylko np pionowej linii ?
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6228
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
Drukarka: FFF, UV LCD
x 1897
Kontaktowanie:

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: FlameRunner » 06 sty 2020, 19:03

Nie wiedziałeś przed wydrukiem, że tak będzie? Nie oglądałeś wizualizacji?
https://ocelot3d.pl/ | drukarnia 3D
Jest "filamentówka", jest "żywicówka", nawet jakiś skaner 3D się znajdzie – można się pobawić. :)
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 5740
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 3116
Kontaktowanie:

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: dziobu » 06 sty 2020, 19:16

traffictiesto pisze:(...)bo filamentu idzie sporo i niepotrzebnie az tyle tych podpor sie drukuje.

Nie upewnij się czy aby na pewno "niepotrzebnie". Zdarzają się wydruki gdzie na podpory leci 2x więcej plastiku niż na sam detal i nic w tym nadzwyczajnego.
Pozdrawiam
Paweł


Moje twory w 3D | Inne Forum to nie fejsbuk. Nie pomagam w PW i nie odpisuję na takie wiadomości. Załóż temat.
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 1303
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 212

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: Zepco » 06 sty 2020, 20:50

A wydruki trwające kilka godzin to nic nadzwyczajnego. Marnotrawienie plastiku zresztą też. :D
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One
traffictiesto
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2019, 19:00
x 4

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: traffictiesto » 07 sty 2020, 21:05

I tak bylo niestety w moim przypadku.
Nie dwa razy a duzo wiecej filamentu na podpory. Figurki nie widac ani i nie umie oderwac tego. Mam nauczke na przyszlosc. Ale czlowiek podobno najlepiej uczy sie na bledach.
Załączniki
509D7177-C1A6-4178-A08C-104467DFF794.jpeg
Awatar użytkownika
epon
Posty: 179
Rejestracja: 20 maja 2018, 20:24
Lokalizacja: Hajnówka
x 36

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: epon » 07 sty 2020, 21:17

Noż do tapet, szczypce, obcinaczki do przewodów.Przynajmniej ja usuwam podpory po kawałku zaczynając od dołu.Praktyka czyni mistrzem, jeszcze sporo zepsujesz wydruków odrywają podpory(albo użyjesz kleju aby dokleić to co urwałeś)
dragonn, Jose, Abys, emartinelli
H-bot w ciągłej budowie
Awatar użytkownika
benekdp
Posty: 122
Rejestracja: 07 lis 2019, 18:11
Drukarka: Ultimaker 2+
x 14

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: benekdp » 07 sty 2020, 22:12

W cura możesz sobie zmniejszyć np. gęstość tych podpór, kształt etc.
Klikasz "potnij", później kliknij "podgląd" i wszystko będziesz widział.
Po prawej stronie masz suwak, którym ruszając widzisz przekrój modelu.
U góry możesz filtrować co chcesz widzieć - patrz.....
Bez nazwy-1.jpg


PS. Możesz w tym druku (nie mam tego modelu, ale w ciemno), ustawić parametry dla podpór:
-Rozmieszczenie wszędzie
-Kąt zwisu dla podpory daj 70
-wzór podpory Zygzak
-Gęstość podpory 10%

Poćwicz, potrenuj, popsuj trochę wydruków :) I nie zapomina, że na wszytko masz podgląd !


PS. Ważna zasada, a propos podpór - wszystko na kształt i w kącie litery Y wydrukujesz bez podpór, a do literki H już potrzebujesz podpory.
Ostatnio zmieniony 07 sty 2020, 22:18 przez benekdp, łącznie zmieniany 1 raz.
Abys
Pozdrawiam Damian
Awatar użytkownika
Abys
Posty: 470
Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Ender 3 MKS Gen L V1
x 190

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: Abys » 07 sty 2020, 22:16

Kolega jeszcze duuużo się musi nauczyć.
Nie widzę problemu w ogarnieciu tego co ci wyszlo, jeżeli mieszałeś w ustawieniach(w co wątpię) supportów to wiadomo wydruk na straty. Standardowe wartości są w miarę ok,powinny wystarczyć.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 5740
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 3116
Kontaktowanie:

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: dziobu » 07 sty 2020, 22:18

traffictiesto pisze:Nie dwa razy a duzo wiecej filamentu na podpory. Figurki nie widac ani i nie umie oderwac tego. Mam nauczke na przyszlosc.

Cóż. Wydruk (poza tym ze popękany; ręka urwana, itp) to jest OK. Tak to właśnie wygląda.
Reszta to kwestia dobrania nastaw tak żeby supporty się dało łatwo usunąć. Ważniejsze to niż mniejsza ilość odpadów.
Pozdrawiam
Paweł


Moje twory w 3D | Inne Forum to nie fejsbuk. Nie pomagam w PW i nie odpisuję na takie wiadomości. Załóż temat.
Awatar użytkownika
benekdp
Posty: 122
Rejestracja: 07 lis 2019, 18:11
Drukarka: Ultimaker 2+
x 14

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: benekdp » 07 sty 2020, 22:21

Zawsze można figurkę przeskalować np 10:1, a wtedy na bank podpory się usunie bez łamania rąk - nawet przy pomocy piły łańcuchowej :D :D :D :rotfl:
Pozdrawiam Damian

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości