Jak drukowac rece w powietrzu ?

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
Zbigu
Posty: 505
Rejestracja: 03 lis 2019, 15:58
x 55

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: Zbigu » 07 sty 2020, 22:30

Można użyć opcji Tree Support w Cura, zrobi to za Ciebie i supporty da się usunąć a na nie pójdzie mało plastiku. Polecam.
traffictiesto
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2019, 19:00
x 4

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: traffictiesto » 08 sty 2020, 10:42

Dzięki za dużo odpowiedzi Panowie. Pobawię się tym. Faktycznie wyszło za dużo tego filamentu na podpory. Standardowo zrobiłem jak w ustawieniach czyli na 45% kąt itd. Nie rozumie właśnie bo jak pisaliście jak coś jest w literę Y to po co podpory ? a tu Cura daje, dziwne. Spróbuje na tym modelu pobawić się w ustawieniach i dodam fotki jak wyszło.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5594
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 1470

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: FlameRunner » 08 sty 2020, 13:09

traffictiesto pisze:Nie rozumie właśnie bo jak pisaliście jak coś jest w literę Y to po co podpory ?

Z tym "Y" to tylko takie uproszczenie, ważne jaki jest kąt. Jeśli odbiega od pionu bardziej niż 45°, to będą podpory. Spróbuj ustawić większą wartość, na przykład 60°, zostanie wygenerowane mniej podpór (mniej powierzchni zostanie podpartych).

Wracając do ostatniego zdjęcia figurki, podpory wyglądają dość rozsądnie. One mają nie tylko podeprzeć wszystko, co trzeba, ale też same się nie połamać w trakcie druku. Sam bym drukował podobnie.

Nadal wydajesz się być zdziwiony tym, jak to zostało wydrukowane, ponawiam więc pytanie:
Nie wiedziałeś przed wydrukiem, że tak będzie? Nie oglądałeś wizualizacji?
traffictiesto
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2019, 19:00
x 4

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: traffictiesto » 09 sty 2020, 19:38

Nie wiedzialem ze mozna zobaczyc. Mam drukarke od niedawna. Zmienilem kat na 80, ale niestety popsul sie caly wydruk mianowicie juz reka jakas pokrecona a jak doszlo wyzej to znowu drukowanie w powietrzu. Musze sie pobawic z tym. A o co chodzi z tym tree support ?
Awatar użytkownika
benekdp
Posty: 100
Rejestracja: 07 lis 2019, 18:11
Drukarka: Ultimaker 2+
x 12

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: benekdp » 09 sty 2020, 19:40

80 to za dużo. Raczej nie przekraczaj 70 nigdy i nigdzie :)
A o co chodzi z tym tree support ?

https://www.youtube.com/watch?v=7BURpQNXrDA
Pozdrawiam Damian
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5594
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 1470

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: FlameRunner » 09 sty 2020, 19:49

traffictiesto
Posty: 18
Rejestracja: 23 gru 2019, 19:00
x 4

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: traffictiesto » 14 sty 2020, 17:09

bawilem sie troche tym tree support. druk juz jest duzo lepszy. wydaje mi sie lepsze to niz normalne podpory. na jakich ustawieniach dzialacie tzn gestosc kat itd ?
Awatar użytkownika
benekdp
Posty: 100
Rejestracja: 07 lis 2019, 18:11
Drukarka: Ultimaker 2+
x 12

Re: Jak drukowac rece w powietrzu ?

Postautor: benekdp » 14 sty 2020, 18:38

pisałem już ci wyżej :) Nie przekraczaj raczej 70-75max, zależy jaki model etc. 65 bezpiecznie !
Pozdrawiam Damian

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości