Anycubic i3 mega s

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
lukasso
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2020, 15:11
Drukarka: Anycubic i3 mega s
x 1

Anycubic i3 mega s

Post autor: lukasso »

witam wszystkich :)

zakładam ten temat gdyż nie zauważyłem nigdzie całego postu poświęconego tej drukarce, czyżby nie była tak popularna jak myślałem?
Planuje w tym poście czerpać wiedzę od każdej osoby która chętnie się nią podzieli oraz po części traktować jako notatnik...gdyż jako nowa osoba w świecie druku 3d wpadam z jednej pułapki w drugą.

ale long story short...Moja piękna drukarka z początku drukowała dobrze filamentem załączonym do niej. Później stosując gorsze jakościowo filamenty (możliwe, że to napsuło wiele rzeczy) zaczęły się problem z nitkowaniem lub zatkaną dyszą/hotendem. Zakończyło się to wymianą na drugi standardowy hotend v5 dołączony do zestawu. No i wiadomo, że jak ktoś nie ma "fachu" w ręku to o problem nie trudno. Ale ostatecznie został wymieniony, na gorąco dokręcona dysza więc na filamencie podstawowym działa, na innych już nie koniecznie, a bardziej występują problemy z "przeskakiwaniem/klikaniem" extrudera czasem nawet w miejscu bo nie ma siły popchać filamentu. Analiza setek wpisów w internecie w kilku możliwych językach doprowadza mnie do serii kolejnych wniosków oraz pytań.
  • planuje wymienić standardowe szybkozłączki(na lepsze może bosh?) w których idzie bowden, dociąć nowy i na równo - taka możliwość się tu nasunęła
  • dociera do mnie iż możliwe, że jednak źle dokręciłem hotend/dyszę. Wyczytałem, że mała szczelina która może powstać pomiędzy dyszą a hotendem bloku grzejnym robi czasem takie rzeczy. Jednak potrzebowałbym tutaj trochę informacji bo zaraz się okaże, że 3 hotend też popsuje :) W 3 zakupionym nowiutkim hotendzie zauważyłem kilka rzeczy. Dysza nie jest dopasowana na równo występuje mała szczelina od bloku grzejnego, dokręcić więcej raczej już się nie bo jeszcze złamie dyszę. Wyczytałem, że w tej sytuacji aby wykręcić blok grzejny, dokręcić dyszę na maxa(standarrdowo cofnąć obrót aby na gorąco spasować) i wtedy wkręcić blok grzejny co sprawi iż tej szczeliny o której wcześniej mówiłem nie powinno być, myślę dobrze ?
  • Hotend który mam teraz założony (zapasowy z zestawu) aktualnie zauważyłem iż "blok grzejny" okręca się razem z tą "rurką" na której jest osadzony, więc aby odkręcić/wymienić dyszę muszę go trzymać kombinerkami. W tym 3 hotendzie który przyszedł, nie zauważyłem tego. Kiedy próbuje kontrolnie dokręcić blok grzejny mocniej to cała konstrukcja stawia opór jednak "rurka" na której się znajduje wcale się nie obraca.
    Więc co mi to daje? 2 wariant mojego hotendu jest poprawny czy 3?
  • szybkozłączki - czy musi być plastikową opaską zabezpieczony ? w jakim celu się to robi ? czy szybko złączka sama z siebie nie trzyma ?
Awatar użytkownika
Pjoter
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 2015
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 881

Re: Anycubic i3 mega s

Post autor: Pjoter »

Hej, dosyć długo używałem Anycubica i3 Mega (bez S).
1. Wymiana szybko złączki na lepszą na pewno nie zaszkodzi. Ważniejsze w tym punkcie jest równe odcięcie nowej rurki PTFE
2. Dysza nie musi stykac się z heatblockiem, może wystawiać troche gwintu. Ważniejsze jest aby ciasno siedziała naprzeciw heatbreaku.
Cały hotend skrecasz tak:
- do heatblocka wkrecasz dysze ręką i cofasz ja pół obrotu
- z drugiej strony wkrecasz heatbreak (też ręką, aż oprze się o dysze)
- skrecasz na zimno teraz, np. kluczem nastawnym chwytasz heatblocka, kluczem płaskim dysze i skrecasz. Tu używasz większej siły ale z wyczuciem.
- wkrecasz heatbreak w radiator (ręką, ale nie przesądza z siłą), jeśli masz to użyj pasty termoorzewodzacej na heatbreak
- wkładasz grzalke i termistor, podpinasz do drukarki.
- rozgrzewasz hotend do np 230 stopni i powtarzasz procedurę ze skręcanie na zimno, tym razem na gorąco.
- wykonujesz PID tuning

3. Ogólnie najlepszy efekt daje wymiana hotendu na V6 z heatbreakiem "PTFE lining" (np od Trianglelabs). Konstrukcja V5 z anycubica jest dosyć podatna na ruchy rurki PTFE i może powodować problemy z ektruzja oraz retrakcja.

4. Szybko złączki lepiej zabezpieczyć tym plastikiem. Lepiej wtedy trzymają. I nie wymagaj od nich zbyt wiele, to chińszczyzna.

Jeśli boisz się że coś źle skrecisz z hotend em to skontaktuj się z TDI -CAD. Jest na forum, prowadzi własny sklep. Sądzę że do gadasz się w sprawie nowej głowicy do anycubica, już skręcone na ciepło i poprawnie zamontowane. Na upartego nawet pod tuning nie będziesz musiał robić.

Sprawdź jeszcze tylko czy masz czyste radelko ekstrudera oraz czy masz poprawny nacisk idlera ekstrudera (dźwigni która docisk filament do radelka). Ustaw je tak:
- Wyjmij cały filament z bowden
- odkrec śrubę która docisk idelr (tak by docisk był jak najmniejszy)
- włóż filament do ekstrudera, ale tak by końcówka była w połowie bowdena
- jedna Reka zacznij wyrywac filament, druga dokrecaj idelr tak długo aż ruch filamentu będzie wymusza ruch silnika i filament nie będzie się slizgal po radelku.
lukasso
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 2
Posty: 1548
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 582

Re: Anycubic i3 mega s

Post autor: TDI-CAD »

Ja w v5 wymieniam łącznik na taki z oddzielną rurką od strony dyszy i bowdena. Sytuacja podobna do endera. Generalnie v5 jest lepsza od v6 - nie polecam wymiany.
lukasso
Awatar użytkownika
Pjoter
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 2015
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 881

Re: Anycubic i3 mega s

Post autor: Pjoter »

No ja na taki v6 wymieniłem, do tego nowe chłodzenie. Zdecydowanie na plus to wyszlo

V5 jest lepszy bo ma dłuższy radiator czy z jakiej przyczyny?
lukasso
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
sp6vgx
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 489
Rejestracja: 06 lut 2018, 18:38
Lokalizacja: Warszawa
x 74
Kontakt:

Re: Anycubic i3 mega s

Post autor: sp6vgx »

Tutaj chyba bardziej problem klonów e3d v5 używanych przez Anycubic... O ile moja w drukarce i zapas była ok to widać że nie u wszystkich. Choć też zmieniłem na v6 od Trianglelabs ;) choć to chyba bardziej z pędu za wyższą cyferką ;)

Zresztą Anycubic jak każdy chińczyk trzeba zawsze coś tam poprawić i nie zawsze u wszystkich to samo :)

Natomiast co do zabezpieczenia szybkozłączki to ja zabezpieczam trytytką - wszelkie drukowane wynalazki u mnie się nie sprawdziły...
Ostatnio zmieniony 09 sty 2020, 19:36 przez sp6vgx, łącznie zmieniany 1 raz.
lukasso
For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.
Ultimaker 1 i 1/2, Szrotek, Vertex K8400, Anycubic I3 Mega
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 2
Posty: 1548
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 582

Re: Anycubic i3 mega s

Post autor: TDI-CAD »

Tak zdecydowanie ze względu na radiator. Dodatkowo nowe v5 anycubic mają fajne mocowanie łącznika, zamiast wkręcać to wsuwa się go w radiator i blokuje dwoma wkrętami. Można dzięki temu łatwo wyjąć łącznik z blokiem, nie ruszając radiatora.
JGFTW, lukasso
Awatar użytkownika
lukasso
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2020, 15:11
Drukarka: Anycubic i3 mega s
x 1

Re: Anycubic i3 mega s

Post autor: lukasso »

Pjoter pisze:Hej, dosyć długo używałem Anycubica i3 Mega (bez S).
1. Wymiana szybko złączki na lepszą na pewno nie zaszkodzi. Ważniejsze w tym punkcie jest równe odcięcie nowej rurki PTFE
2. Dysza nie musi stykac się z heatblockiem, może wystawiać troche gwintu. Ważniejsze jest aby ciasno siedziała naprzeciw heatbreaku.
Cały hotend skrecasz tak:
- do heatblocka wkrecasz dysze ręką i cofasz ja pół obrotu
- z drugiej strony wkrecasz heatbreak (też ręką, aż oprze się o dysze)
- skrecasz na zimno teraz, np. kluczem nastawnym chwytasz heatblocka, kluczem płaskim dysze i skrecasz. Tu używasz większej siły ale z wyczuciem.
- wkrecasz heatbreak w radiator (ręką, ale nie przesądza z siłą), jeśli masz to użyj pasty termoorzewodzacej na heatbreak
- wkładasz grzalke i termistor, podpinasz do drukarki.
- rozgrzewasz hotend do np 230 stopni i powtarzasz procedurę ze skręcanie na zimno, tym razem na gorąco.
- wykonujesz PID tuning

3. Ogólnie najlepszy efekt daje wymiana hotendu na V6 z heatbreakiem "PTFE lining" (np od Trianglelabs). Konstrukcja V5 z anycubica jest dosyć podatna na ruchy rurki PTFE i może powodować problemy z ektruzja oraz retrakcja.

4. Szybko złączki lepiej zabezpieczyć tym plastikiem. Lepiej wtedy trzymają. I nie wymagaj od nich zbyt wiele, to chińszczyzna.

Jeśli boisz się że coś źle skrecisz z hotend em to skontaktuj się z TDI -CAD. Jest na forum, prowadzi własny sklep. Sądzę że do gadasz się w sprawie nowej głowicy do anycubica, już skręcone na ciepło i poprawnie zamontowane. Na upartego nawet pod tuning nie będziesz musiał robić.

Sprawdź jeszcze tylko czy masz czyste radelko ekstrudera oraz czy masz poprawny nacisk idlera ekstrudera (dźwigni która docisk filament do radelka). Ustaw je tak:
- Wyjmij cały filament z bowden
- odkrec śrubę która docisk idelr (tak by docisk był jak najmniejszy)
- włóż filament do ekstrudera, ale tak by końcówka była w połowie bowdena
- jedna Reka zacznij wyrywac filament, druga dokrecaj idelr tak długo aż ruch filamentu będzie wymusza ruch silnika i filament nie będzie się slizgal po radelku.
wielkie dziękuje za Twoje rady oraz wszystkim innym pozostałym :)
Zdecydowanie mi się przydadzą, odrobinę rozświetliły mi moje wątpliwości ;)
każde następne z chęcią też będę przyjmował :thumbup:
Awatar użytkownika
lukasso
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 08 sty 2020, 15:11
Drukarka: Anycubic i3 mega s
x 1

Re: Anycubic i3 mega s

Post autor: lukasso »

no więc ciąg dalszy zabawy...
przyszedł filament DD i zdecydowanie jest lepszy od 3drosa. Jak widać na zdjęciu to retrakcja też lepsza a ekstruder o wiele słabiej dokręcony :D
teraz czekam na bowdena capricorna, nowy łącznik do hotenda i nową szybko złączkę i jestem ciekaw na ile się poprawi ;)
Załączniki
retractiony.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”