4Max Pro - kilka pytań nowicjusza
4Max Pro - kilka pytań nowicjusza
Jestem zielony, ale się ciągle uczę, dlatego wybaczcie, jeśli będę pieprzył głupoty.
Drukarka kupiona dwa tygodnie temu (Anycubic 4max Pro), jestem kompletnie zielony w temacie (tyle, co zdążyłem ogarnąć przez dwa tygodnie), ogólnie jestem zadowolony, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę, jakość wydruków mnie satysfakcjonuje, ale jest kilka problemów do zwalczenia, z którymi na razie nie wiem jak sobie poradzić. Albo nie wiem do końca, dlatego proszę o radę.
Po ciężkich bojach z pierwszą konfiguracją (o kilku rzeczach instrukcja nie wspomina, np. konieczności przesunięcia krańcówki osi Z, żeby w ogóle dało się ustawić stół). Instalacja pod Linuksem Cury, Prusa Slicera, Simplify 3D i paru innych programów (w końcu trzeba się na coś zdecydować), konfiguracja drukarki, ustawień filamentu i idealnego wydruku osiągnąć się nie dało.
Problemy do rozwiązania:
1. Dolina w stole. No nie da się go idealnie ustawić - jak dobrze są brzegi to w środku jest "jama" powodująca, że filament wisi w powietrzu przy drukowaniu i żeby się trzymał trzeba robić brim na 5cm. Pomogła kompilacja nowego Marlina i "mesh bed leveling", który działa, ale to rozwiązanie połowiczne, wolałbym mieć jednak równą szybę. Poza tym przy nagrzewaniu i stygnięciu stół strzela, chyba na mocowaniach i po paru wydrukach muszę kalibrować "mesh". Może kupić jakąś lepszą szybę (pewnie trzeba na wymiar bo z gotowców tylko oryginał od anycube, bez gwarancji że będzie równy). Gdzie szukać?
2. Kabel silnika krokowego osi Y - układa się tak paskudnie, że już raz mi się "podsmażył" jak się zawinął pod hot end przy dużym wydruku. Wymienić/przelutować? Wydrukować sobie jakiś "łańcuch", żeby giął się w jednej osi? Nie widziałem tematu o tym problemie, ale może ktoś już miał to samo i jakoś to ogarnął?
3. Kot. No to jest poważna sprawa - latająca głowica jest bardzo interesująca więc sierściuch obserwuje drukarkę z góry i kłaki lecą do środka. Włos w wydruku przeboleję, ale trochę zostaje na śrubie i prowadnicach bo przykleja się do smarowidła. Wytrzeć i przesmarować? Wątek o smarach widziałem i zakupiłem jakieś takie teflonowe coś. Wystarczy?
4. Szczoteczka do czyszczenia filamentu - po kilku, kilkunastu wydrukach jest tak zapieprzona plastikiem, że ją samą trzeba by było jakoś wyczyścić, na razie radzę sobie co kilka dni zmieniając offset X w startowym G-code, żeby głowica szorowała w innym miejscu. A może całkiem tą szczotkę wywalić i dać do startowego kodu wydrukowanie jakichś kilku cm w rogu stołu?
5. Chłodzenie - wentylator przy głowicy niestety dzwoni, to jakaś tandeta jest, poza tym widzę typowe problemy tej drukarki z dyszą, czyli wydruk przegrzany z jednej strony. Zamówiłem już turbinkę Sunona, ale nie wiem którą dyszę do tego druknąć - na Thingisverse jest tego kilkanaście rodzajów. Macie jakieś typy?
Dzięki z góry.
Drukarka kupiona dwa tygodnie temu (Anycubic 4max Pro), jestem kompletnie zielony w temacie (tyle, co zdążyłem ogarnąć przez dwa tygodnie), ogólnie jestem zadowolony, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę, jakość wydruków mnie satysfakcjonuje, ale jest kilka problemów do zwalczenia, z którymi na razie nie wiem jak sobie poradzić. Albo nie wiem do końca, dlatego proszę o radę.
Po ciężkich bojach z pierwszą konfiguracją (o kilku rzeczach instrukcja nie wspomina, np. konieczności przesunięcia krańcówki osi Z, żeby w ogóle dało się ustawić stół). Instalacja pod Linuksem Cury, Prusa Slicera, Simplify 3D i paru innych programów (w końcu trzeba się na coś zdecydować), konfiguracja drukarki, ustawień filamentu i idealnego wydruku osiągnąć się nie dało.
Problemy do rozwiązania:
1. Dolina w stole. No nie da się go idealnie ustawić - jak dobrze są brzegi to w środku jest "jama" powodująca, że filament wisi w powietrzu przy drukowaniu i żeby się trzymał trzeba robić brim na 5cm. Pomogła kompilacja nowego Marlina i "mesh bed leveling", który działa, ale to rozwiązanie połowiczne, wolałbym mieć jednak równą szybę. Poza tym przy nagrzewaniu i stygnięciu stół strzela, chyba na mocowaniach i po paru wydrukach muszę kalibrować "mesh". Może kupić jakąś lepszą szybę (pewnie trzeba na wymiar bo z gotowców tylko oryginał od anycube, bez gwarancji że będzie równy). Gdzie szukać?
2. Kabel silnika krokowego osi Y - układa się tak paskudnie, że już raz mi się "podsmażył" jak się zawinął pod hot end przy dużym wydruku. Wymienić/przelutować? Wydrukować sobie jakiś "łańcuch", żeby giął się w jednej osi? Nie widziałem tematu o tym problemie, ale może ktoś już miał to samo i jakoś to ogarnął?
3. Kot. No to jest poważna sprawa - latająca głowica jest bardzo interesująca więc sierściuch obserwuje drukarkę z góry i kłaki lecą do środka. Włos w wydruku przeboleję, ale trochę zostaje na śrubie i prowadnicach bo przykleja się do smarowidła. Wytrzeć i przesmarować? Wątek o smarach widziałem i zakupiłem jakieś takie teflonowe coś. Wystarczy?
4. Szczoteczka do czyszczenia filamentu - po kilku, kilkunastu wydrukach jest tak zapieprzona plastikiem, że ją samą trzeba by było jakoś wyczyścić, na razie radzę sobie co kilka dni zmieniając offset X w startowym G-code, żeby głowica szorowała w innym miejscu. A może całkiem tą szczotkę wywalić i dać do startowego kodu wydrukowanie jakichś kilku cm w rogu stołu?
5. Chłodzenie - wentylator przy głowicy niestety dzwoni, to jakaś tandeta jest, poza tym widzę typowe problemy tej drukarki z dyszą, czyli wydruk przegrzany z jednej strony. Zamówiłem już turbinkę Sunona, ale nie wiem którą dyszę do tego druknąć - na Thingisverse jest tego kilkanaście rodzajów. Macie jakieś typy?
Dzięki z góry.
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 3233
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1598
Re: 4max pro - kilka pytań nowicjusza
UmarłemKot. No to jest poważna sprawa
Odnośnie głowicy.
Od czego się budzi?
Czy to jest kwestia że druk się podwija i brudzi głowice?
Jeśli tak to może kup / zrób sobie silikonową skarpete na blok.
A może dysza jest niedokręcona na ciepło i przecieka?
Dawid.S
Done is better than perfect.
Re: 4max pro - kilka pytań nowicjusza
Do środka w sensie "do budy", nie do głowicy. Włosy czasem (może przez wentylator) lecą na wydruk i powodują jakieś małe skazy, bez znaczenia. Bardziej mnie martwi śruba i prowadnice osi bo najwięcej przykleja się do smaru.
- Janek_Porzycz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 743
- Rejestracja: 26 wrz 2019, 22:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: K1 Max, Ender 3 V3SE
- x 491
Re: 4max pro - kilka pytań nowicjusza
Stary wez poodkurzaj trocheJenot pisze:Do środka w sensie "do budy", nie do głowicy. Włosy czasem (może przez wentylator) lecą na wydruk i powodują jakieś małe skazy, bez znaczenia. Bardziej mnie martwi śruba i prowadnice osi bo najwięcej przykleja się do smaru.
- vux69
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 3
- Posty: 50
- Rejestracja: 22 mar 2020, 17:05
- Drukarka: Anycubic 4max pro
- x 14
Re: 4Max Pro - kilka pytań nowicjusza
Hey kolego też mam kota walka z kotem jest czasochłonna i beżowocna, zamykaj drukarkę tak żeby nie miał do niej dostępu. Tak na marginesie mój się totalnie ja nie interesuje ^^
Re: 4max pro - kilka pytań nowicjusza
Chyba nie miałeś kota - syzyfowa praca, choćbym odkurzał co godzinę to i tak kłaki są wszędzie.Janek_Porzycz pisze: Stary wez poodkurzaj troche
Do ABSu OK, zamykam, i nikogo podczas drukowania nie ma w pobliżu bo się wietrzy, ale przy PLA to się nie da.vux69 pisze:Hey kolego też mam kota walka z kotem jest czasochłonna i beżowocna, zamykaj drukarkę tak żeby nie miał do niej dostępu. Tak na marginesie mój się totalnie ja nie interesuje ^^
- vux69
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 3
- Posty: 50
- Rejestracja: 22 mar 2020, 17:05
- Drukarka: Anycubic 4max pro
- x 14
Re: 4Max Pro - kilka pytań nowicjusza
No to musisz kota nauczyć i to wszystko , nic innego tu nie zostaje
Re: 4Max Pro - kilka pytań nowicjusza
To już prędzej ogolę na łyso...vux69 pisze:No to musisz kota nauczyć i to wszystko , nic innego tu nie zostaje
emartinelli
-
- Postów w temacie: 8
- Posty: 80
- Rejestracja: 17 sty 2020, 16:35
- Drukarka: MK3.5 MMU3 RevoSix
- x 60
Re: 4Max Pro - kilka pytań nowicjusza
Z góry od razu dodam, że też nie jestem zaawansowanym użytkownikiem.
Jednak podzielę się swoimi spostrzeżeniami
Jeżeli drukarkę masz dwa tygodnie, to masz ją na gwarancji 12 miesięcznej producenta - jeżeli kupiłeś na Ali/Gearbest itp.
Z tego co osoby z forum piszą, firma podchodzi do zgłoszeń pozytywnie i wysyła części na wymianę.
W sprawie samego oprogramowania do cięcia po linuksem, mi najbardziej przypasował program Prusa Slicer 2.2- korzystałem długo z Cura, ale nie mogłem z nią dojść do ładu. PS na starcie miał bardziej "przystępne" ustawienia - lepiej druki wyglądały od strzału.
W dodatku PS szybciej działa np. szybciej przełącza konfiguracje itp.
Ad 1. Najlepszym rozwiązaniem była by wymiana stołu metalowego - bo to on jest krzywy, a nie szkło.
Jednak dobrym rozwiązaniem jest, zrobienie mostka pod stołem, który będzie wypierać środek stołu do góry - https://www.thingiverse.com/thing:4094863
Ktoś na forum pisał, że między stołem, a szkłem kładł folię aluminiową, aby wyrównać nierówności.
Jak korzystam z rozwiązania z mostkiem. Drukuję bezpośrednio na stole, bez brim'a. Spody wychodzą bardzo dobrze.
Ad 2. Ja te kable planuje włożyć w peszel. Aktualnie korzystam z tego rozwiązania https://www.thingiverse.com/thing:4037640
Ad 3. Co do prowadnic bez gwintu, ja używam oleju do maszyn do szycia - mniej przywiera brud oraz nadaje się bardziej do szybkich ruchów. Należy pamiętać, że po nasmarowaniu tulej, należy dobrze wytrzeć prowadnice z oleju.
Prowadnice z gwintem, smaruje smarem teflonowym, ze względu na ciężar stołu.
Ad 4. Szczoteczkę z lewej strony wymontuj. Bez sensu jest. Lepiej wydrukować linię.
W PS mam coś takiego:
Mesh leveling mam "zakomentowany" bo jak na razie nie używam.
Ad 5. Ja obie turbiny wymieniłem na Sunon (VX). Są głośniejsze, ale słychać przepływ powietrza, a nie żęcholenia.
Jeżeli chodzi o "dyszę" chłodzącą, ja używam https://www.thingiverse.com/thing:3674141 ale na ten temat nie poświęcałem dużo czasu, z powodu, że 90% czasu, drukuję PETG.
Ze swojej strony polecam zapoznanie się z tematami:
- https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=8&t=5774
- https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=8&t=4837 - na końcu tematu kolega @vux69 podzielił się swoją konfiguracją do Ideamaker'a dla Naszej drukarki - ja jeszcze nie używałem, ale mam w planach zweryfikować jaki wydruk wyjdzie
Jednak podzielę się swoimi spostrzeżeniami
Jeżeli drukarkę masz dwa tygodnie, to masz ją na gwarancji 12 miesięcznej producenta - jeżeli kupiłeś na Ali/Gearbest itp.
Z tego co osoby z forum piszą, firma podchodzi do zgłoszeń pozytywnie i wysyła części na wymianę.
W sprawie samego oprogramowania do cięcia po linuksem, mi najbardziej przypasował program Prusa Slicer 2.2- korzystałem długo z Cura, ale nie mogłem z nią dojść do ładu. PS na starcie miał bardziej "przystępne" ustawienia - lepiej druki wyglądały od strzału.
W dodatku PS szybciej działa np. szybciej przełącza konfiguracje itp.
Ad 1. Najlepszym rozwiązaniem była by wymiana stołu metalowego - bo to on jest krzywy, a nie szkło.
Jednak dobrym rozwiązaniem jest, zrobienie mostka pod stołem, który będzie wypierać środek stołu do góry - https://www.thingiverse.com/thing:4094863
Ktoś na forum pisał, że między stołem, a szkłem kładł folię aluminiową, aby wyrównać nierówności.
Jak korzystam z rozwiązania z mostkiem. Drukuję bezpośrednio na stole, bez brim'a. Spody wychodzą bardzo dobrze.
Ad 2. Ja te kable planuje włożyć w peszel. Aktualnie korzystam z tego rozwiązania https://www.thingiverse.com/thing:4037640
Ad 3. Co do prowadnic bez gwintu, ja używam oleju do maszyn do szycia - mniej przywiera brud oraz nadaje się bardziej do szybkich ruchów. Należy pamiętać, że po nasmarowaniu tulej, należy dobrze wytrzeć prowadnice z oleju.
Prowadnice z gwintem, smaruje smarem teflonowym, ze względu na ciężar stołu.
Ad 4. Szczoteczkę z lewej strony wymontuj. Bez sensu jest. Lepiej wydrukować linię.
W PS mam coś takiego:
Kod: Zaznacz cały
G21 ; set units to millimeters
G90 ; absolute positioning
G1 F70 ; set standard speed
M107 ; turn all fans off
G28 ; home all axes
;M501 ; mesh leveling
;M420 S1 ; mesh leveling
M140 S[bed_temperature]; set bed temperature
M190 S[bed_temperature] ; wait for bed temperature
M104 S[temperature_0] ; set hotend temperature
M109 S[temperature_0] ; wait for hotend temperature
G92 E0.0 ; reset extruder distance position
G1 Z0.25 X1.0 Y1.0 E1 F180
G1 Y60.0 E9.0 F1000.0 ; print intro line
G1 Y100.0 E21.5 F1000.0 ; print intro line
G92 E0.0 ; reset extruder distance position
Ad 5. Ja obie turbiny wymieniłem na Sunon (VX). Są głośniejsze, ale słychać przepływ powietrza, a nie żęcholenia.
Jeżeli chodzi o "dyszę" chłodzącą, ja używam https://www.thingiverse.com/thing:3674141 ale na ten temat nie poświęcałem dużo czasu, z powodu, że 90% czasu, drukuję PETG.
Ze swojej strony polecam zapoznanie się z tematami:
- https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=8&t=5774
- https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=8&t=4837 - na końcu tematu kolega @vux69 podzielił się swoją konfiguracją do Ideamaker'a dla Naszej drukarki - ja jeszcze nie używałem, ale mam w planach zweryfikować jaki wydruk wyjdzie
JGFTW, Jenot
Re: 4Max Pro - kilka pytań nowicjusza
Kupiona na Allegro, wysyłka z GB. Tak było najtaniej (1700zł), teraz widzę że cena dobija już do 2000.rydz pisze:Z góry od razu dodam, że też nie jestem zaawansowanym użytkownikiem.
Jednak podzielę się swoimi spostrzeżeniami
Jeżeli drukarkę masz dwa tygodnie, to masz ją na gwarancji 12 miesięcznej producenta - jeżeli kupiłeś na Ali/Gearbest itp.
Z tego co osoby z forum piszą, firma podchodzi do zgłoszeń pozytywnie i wysyła części na wymianę.
To też mój faworyt, są na thingisverse profile filamentu do 4max pro, bardzo ładnie tnie i z prusy drukuje chyba najszybciej (wiem, wiem, jak sobie ustawię inny slicer to też będzie szybko) PS ma tylko jedną wadę - nie drukuje online, albo o czymś nie wiem. Drugim programem, który mi się podoba jest Simplify3D, z jego terminalem szeregowym, opcjami uploadu gcodu na SD włożoną do drukarki do późniejszego wydruku. Tnie przy domyślnych ustawieniach też nienajgorzej.W sprawie samego oprogramowania do cięcia po linuksem, mi najbardziej przypasował program Prusa Slicer 2.2- korzystałem długo z Cura, ale nie mogłem z nią dojść do ładu. PS na starcie miał bardziej "przystępne" ustawienia - lepiej druki wyglądały od strzału.
W dodatku PS szybciej działa np. szybciej przełącza konfiguracje itp.
Tak, czytałem o folii i mostku. Zobaczę co będzie najlepsze, na razie "mesh bed leveling" sprawdza się bardzo dobrze i na wydrukach nie widać, że oś Z przesuwa się w trakcie wydruku warstwy. Jeśli to stół jest krzywy to pozostaje z tym żyć... skoro to częsty problem to nie sądzę, że jeśli zareklamuję to przyjdzie lepszy. Ale... może warto spróbować.Ad 1. Najlepszym rozwiązaniem była by wymiana stołu metalowego - bo to on jest krzywy, a nie szkło.
Jednak dobrym rozwiązaniem jest, zrobienie mostka pod stołem, który będzie wypierać środek stołu do góry - https://www.thingiverse.com/thing:4094863
Ktoś na forum pisał, że między stołem, a szkłem kładł folię aluminiową, aby wyrównać nierówności.
Jak korzystam z rozwiązania z mostkiem. Drukuję bezpośrednio na stole, bez brim'a. Spody wychodzą bardzo dobrze.
O, dzięki, już się drukuje. Peszel to też niezły pomysł.Ad 2. Ja te kable planuje włożyć w peszel. Aktualnie korzystam z tego rozwiązania https://www.thingiverse.com/thing:4037640
OK, a olej do smarowania ostrzy Oster (z maszynki do strzyżenia) się nada?Ad 3. Co do prowadnic bez gwintu, ja używam oleju do maszyn do szycia - mniej przywiera brud oraz nadaje się bardziej do szybkich ruchów. Należy pamiętać, że po nasmarowaniu tulej, należy dobrze wytrzeć prowadnice z oleju.
Prowadnice z gwintem, smaruje smarem teflonowym, ze względu na ciężar stołu.
Jedna turbina jedzie, jak się sprawdzi to wymienię i drugą.Ad 5. Ja obie turbiny wymieniłem na Sunon (VX). Są głośniejsze, ale słychać przepływ powietrza, a nie żęcholenia.
Jeżeli chodzi o "dyszę" chłodzącą, ja używam https://www.thingiverse.com/thing:3674141 ale na ten temat nie poświęcałem dużo czasu, z powodu, że 90% czasu, drukuję PETG.
[/quote]Ze swojej strony polecam zapoznanie się z tematami:
- https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=8&t=5774
- https://reprapy.pl/viewtopic.php?f=8&t=4837 - na końcu tematu kolega @vux69 podzielił się swoją konfiguracją do Ideamaker'a dla Naszej drukarki - ja jeszcze nie używałem, ale mam w planach zweryfikować jaki wydruk wyjdzie
To były pierwsze tematy na jakie trafiłem - przeczytane od deski do deski.
Ideamaker jakoś mi nie podchodzi. Po pierwsze zraził mnie bo kompilacja tego na niedebianowym distro to mordęga, interfejs też jakiś taki "kwadratowy". Ale jak dobry to też sprawdzę.