4Max Pro - kilka pytań nowicjusza

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Jenot
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 11
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2020, 17:19
x 1

4Max Pro - kilka pytań nowicjusza

Post autor: Jenot »

Jestem zielony, ale się ciągle uczę, dlatego wybaczcie, jeśli będę pieprzył głupoty.

Drukarka kupiona dwa tygodnie temu (Anycubic 4max Pro), jestem kompletnie zielony w temacie (tyle, co zdążyłem ogarnąć przez dwa tygodnie), ogólnie jestem zadowolony, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę, jakość wydruków mnie satysfakcjonuje, ale jest kilka problemów do zwalczenia, z którymi na razie nie wiem jak sobie poradzić. Albo nie wiem do końca, dlatego proszę o radę.
Po ciężkich bojach z pierwszą konfiguracją (o kilku rzeczach instrukcja nie wspomina, np. konieczności przesunięcia krańcówki osi Z, żeby w ogóle dało się ustawić stół). Instalacja pod Linuksem Cury, Prusa Slicera, Simplify 3D i paru innych programów (w końcu trzeba się na coś zdecydować), konfiguracja drukarki, ustawień filamentu i idealnego wydruku osiągnąć się nie dało.
Problemy do rozwiązania:
1. Dolina w stole. No nie da się go idealnie ustawić - jak dobrze są brzegi to w środku jest "jama" powodująca, że filament wisi w powietrzu przy drukowaniu i żeby się trzymał trzeba robić brim na 5cm. Pomogła kompilacja nowego Marlina i "mesh bed leveling", który działa, ale to rozwiązanie połowiczne, wolałbym mieć jednak równą szybę. Poza tym przy nagrzewaniu i stygnięciu stół strzela, chyba na mocowaniach i po paru wydrukach muszę kalibrować "mesh". Może kupić jakąś lepszą szybę (pewnie trzeba na wymiar bo z gotowców tylko oryginał od anycube, bez gwarancji że będzie równy). Gdzie szukać?