Podwijanie końców pierwszej warstwy

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
Mister1977
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2019, 23:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Drukarka: Prusa i3 Mk3s
x 22

Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Mister1977 » 17 paź 2020, 22:16

Hejka,
ktoś może coś poradzić? Podczas drukowania pierwszej warstwy, a w zasadzie podpór przy jego końcach warstwa zawija się i podnosi.
PLA 215/60, stół umyty octem. Z klejem, bez kleju cały czas to samo.

IMG_20201017_220041.jpg
Pozdr. M.

Ender 3D Pro-oddana w dobre ręce
Prusa i3 Mk3s-drukuję, drukuję i drukuję
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5693
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1122

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: dragonn » 17 paź 2020, 22:22

A jakie szybkości na pierwszej warstwie?
BTW. to jest support, dopóki nie odpada to bym się tym nie przejmował.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
Mister1977
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2019, 23:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Drukarka: Prusa i3 Mk3s
x 22

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Mister1977 » 17 paź 2020, 22:30

No właśnie odpada. A prędkości mam takie:

Prędkość.JPG
Pozdr. M.

Ender 3D Pro-oddana w dobre ręce
Prusa i3 Mk3s-drukuję, drukuję i drukuję
Awatar użytkownika
Silvered87
Posty: 67
Rejestracja: 19 kwie 2019, 22:40
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
x 11

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Silvered87 » 17 paź 2020, 22:42

Ocet zamień na spirytus. Ocet pozostawia osady co może pogarszać klejenie.
Mister1977
HC EVO progress: Frame - ok, Printed parts - ok, MB - ok, mgn12h - in transit, mgn15h - in transit, smooth rod 12mm - in transit, other parts - NO MONEY
mpk
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2019, 00:01
x 27

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: mpk » 17 paź 2020, 22:51

Umyj stół płynem do garów. Albo do okien. Potem ipa. (jak się ocet sprawdza nie wiem, ale tłuszczu - podobnie jak ipa - raczej nie usunie.)
Mister1977
Awatar użytkownika
Mister1977
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2019, 23:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Drukarka: Prusa i3 Mk3s
x 22

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Mister1977 » 17 paź 2020, 23:13

A może to ważne płyta do drukowania jest wykonana ze stali sprężynowej
Pozdr. M.

Ender 3D Pro-oddana w dobre ręce
Prusa i3 Mk3s-drukuję, drukuję i drukuję
Awatar użytkownika
Andrzej_W
Posty: 445
Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
x 136

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Andrzej_W » 17 paź 2020, 23:25

Można jeszcze Hegron zastosować
rydz
Posty: 57
Rejestracja: 17 sty 2020, 16:35
Drukarka: Prusa i3 MK3S
x 32

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: rydz » 17 paź 2020, 23:27

Polecam przemyć płytę acetonem. Pewnie dawno nie było.
A Prusa zaleca co jakiś czas, przemyć acetonem.
Ja na co dzień korzystam z płynu do szyb z alkoholem, ze względu, że najwięcej drukuję z PET-G - po IPA PET-G może za bardzo przyczepić się ;)
Mister1977
zontar
Posty: 69
Rejestracja: 21 lis 2017, 23:22
x 7

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: zontar » 17 paź 2020, 23:48

Podnieś temperaturę stołu o 10°C dla próby, jak nie pomorze to obniż głowicę. Oczywiście przy założeniu że stół szysciutki, posmarowany jakimś klejem/lakierem do włosów.
Mister1977
Awatar użytkownika
Mister1977
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2019, 23:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Drukarka: Prusa i3 Mk3s
x 22

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Mister1977 » 17 paź 2020, 23:54

Ok. Wymyłem jakimś niemieckim specyfikiem do odkamieniania kranów, słuchawek prysznicowych itd. Jak na razie drukuje bez problemu.
Trzymajcie kciuki drukuję projekt czaszki ludzkiej w skali 1:1. Czas druku 5 dni. Warstwa 0,1
Pozdr. M.

Ender 3D Pro-oddana w dobre ręce
Prusa i3 Mk3s-drukuję, drukuję i drukuję

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości