Podwijanie końców pierwszej warstwy

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5693
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1122

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: dragonn » 17 paź 2020, 23:59

Ja bym zmniejszył również prędkość pierwsze warstwy, tak do 10mm/s.
Mister1977
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
Mister1977
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2019, 23:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Drukarka: Prusa i3 Mk3s
x 22

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Mister1977 » 18 paź 2020, 00:03

Nie omieszkam zastosować przy kolejnym wydruku.
Pozdr. M.

Ender 3D Pro-oddana w dobre ręce
Prusa i3 Mk3s-drukuję, drukuję i drukuję
mpk
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2019, 00:01
x 27

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: mpk » 18 paź 2020, 00:08

eee, przekombinowujecie.
To, jak widzę gładka płyta prusy z powłoką PEI.
żeby PLA się nie trzymało (aż tak źle, jak widać), to:
- albo zła odległość od stołu (zdjęcie trochę nieostre, ale wygląda w miarę ok)
- albo PEI jest już zdarte (ponownie strzał z dupy: wygląda ok [choć jak będziesz szorował jakimiś odkamieniaczami, to cholera wie jak długo)
- albo stół jest brudny. ani ocet, ani alkohol nie poradzi sobie dobrze z warstwą tłuszczu (z palców), zatem tu wchodzi detergent, cały na biało.
Awatar użytkownika
Mister1977
Posty: 139
Rejestracja: 13 lut 2019, 23:19
Lokalizacja: Sosnowiec
Drukarka: Prusa i3 Mk3s
x 22

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Mister1977 » 18 paź 2020, 00:16

No nie gadaj, że Domestosem potraktować ;-)
Pozdr. M.

Ender 3D Pro-oddana w dobre ręce
Prusa i3 Mk3s-drukuję, drukuję i drukuję
mpk
Posty: 105
Rejestracja: 27 lis 2019, 00:01
x 27

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: mpk » 18 paź 2020, 00:24

płyn do garów / płyn do okien.
rydz
Posty: 57
Rejestracja: 17 sty 2020, 16:35
Drukarka: Prusa i3 MK3S
x 32

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: rydz » 18 paź 2020, 00:35

Ja bym się nie pchał w jakieś środki rżące. Po to jest aceton, aby usunąć resztki filamentu oraz odłuścić. IPA odtłuszcza bardzo dobrze.
Jedno i drugie majątku nie kosztują. A masz większą pewność, że płyty nie uszkodzą.
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 1041
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 429

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Pjoter » 18 paź 2020, 07:37

UWAGA ACETON ROZPUSZCZA PEI, UŻYWAJĄC ACETONU ZNISZCZYSZ POWIERZCHNIĘ DRUKOWANIA W PRUSIE MK3S.

Poprawnie powinieneś blachę z powłoką wziąć pod kran, umyć mydłem lub płynem do naczyń (nie gąbka tylko ręka wystarczy, lepiej nie rysować powierzchni), wytrzeć do sucha i przed rozgrzaniem stołu usunąć kurz i tłuszcz ręcznikiem papierowym nasaczonym izopropanolem.

Ja osobiście używam do obu blach kleiku od Devil Design. Dzięki temu na fakturowanej blasze PLA się super trzyma i nie muszę tak pilnować czystości powierzchni.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
rydz
Posty: 57
Rejestracja: 17 sty 2020, 16:35
Drukarka: Prusa i3 MK3S
x 32

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: rydz » 18 paź 2020, 10:11

@Pjoter co do acetonu masz rację. Jednak często nie czyści się acetonem.
Ja mk3s mam od mają i tylko jeden raz musiałem acetonem czyścić.

Ja zawszę kierowałem się tymi wskazówkami https://help.prusa3d.com/pl/article/fir ... ssues_5034
Jeszcze w głowie mam filmik z yt jak Jo tłumaczy jak dbać o płytę - https://youtube.com/watch?v=GE-lrRbU124
Mister1977
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 1041
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 429

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: Pjoter » 18 paź 2020, 10:26

Przyznaję że ten filmik oglądałem dawno temu, i zapamiętałem z niego tylko informację aby nie używać acetonu :P Teraz widzę że można używać acetonu ale z uwagą i tylko do "regeneracji" blachy. Zwracam honor, można użyć acetonu.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
rydz
Posty: 57
Rejestracja: 17 sty 2020, 16:35
Drukarka: Prusa i3 MK3S
x 32

Re: Podwijanie końców pierwszej warstwy

Postautor: rydz » 18 paź 2020, 10:44

Płyt malowanych proszkowo (teksturowanej) nie można przemywać acetonem - w ogóle :)

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: @GUTEK@, Majestic-12 [Bot] i 6 gości