Druk TPU - co robię źle?

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2136
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 869

Re: Druk TPU - co robię źle?

Postautor: morf » 10 cze 2021, 20:14

Hmm sorry nie wczytywałem się w wątek ale TPU bez większych problemów idzie drukować na bowdenie.
Zacznij tak ok 20mm/s i malutka (lub bez) retrakcje i potem dobieraj parametry.

Jakieś dziwne kombinacje wymyślasz :pardon:
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 1372
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 597

Re: Druk TPU - co robię źle?

Postautor: Pjoter » 10 cze 2021, 20:25

bratmat pisze:Myślałem by wywiercić otwór 2mm w radiatorze po stronie zimnej ogniwa . W ten otwór puszczałbym filament przed ekstruderem. Spokojnie moglibyśmy schłodzić filament poniżej 0. Podejrzewam że dzięki temu można by było uzyskać też większe prędkości wydruku ale to tylko przypuszczenie.

Oraz świetne kondensowanie się wody na ogniwie, radiatorze i filamencie :D
Jak to zrobisz to wstaw zdjęcia z wydruku powyżej 2h - i mówię to bez sarkazmu, chciałbym to zobaczyć :D
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
Awatar użytkownika
bratmat
Posty: 27
Rejestracja: 09 cze 2021, 17:28
Drukarka: ANET ET4 PRO

Re: Druk TPU - co robię źle?

Postautor: bratmat » 16 cze 2021, 15:28

Dobra kupiłem extruder bmg , głowicę all metal oraz rurkę capricorn. Czy tą rurkę zrobić jak najkrótszą ? czy może taką jak była oryginalna. Teraz mam przyciętą najkrócej jak się dało.
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Posty: 6988
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2313

Re: Druk TPU - co robię źle?

Postautor: Berg » 16 cze 2021, 16:34

To teraz przerób jeszcze na direct i TPU będzie śmigać.
PS: rurka Capricorn to akurat może zaszkodzić przy TPU - filament TPU częściej nie trzyma średnicy i zdążają się zgrubienia, poza tym samo pchanie filamentu powoduje jego rozszerzenie, co w bardziej pasywnej rurce = problem.
morf
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Posty: 6988
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2313

Re: Druk TPU - co robię źle?

Postautor: Berg » 16 cze 2021, 16:58

*pasywnej=pasownej

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości