Ehhh, próbuję, cały czas próbuję... Mam już wydrukowany prawie cały samochód (właśnie leci kabina), więc opony tak czy inaczej będę musiał wydrukować. Jak pomyślę, że jeszcze "tylko" cztery plus 6 do naczepy...artusiek pisze:Nie poddawaj się ... u mnie było tak . Na Prusa MK3S był problem z wydrukiem z TPU . Wolny wydruk ...ładny , ale cofanie się filamentu ... detrakcja bardzo go zmiękcza i przy długim wydruku ... efekt jak u ciebie .
artusiek pisze:Temp mam 220 , retrakcje 0 , prędkość 1 warstwa 15mm , dalej 25 . I tak nie wszystko się udaje . Lepiej jest na starej drukarce ... tam ma głowice direct i jest dużo łatwiej ...
No właśnie wszędzie w internetach widzę zalecaną temperaturę ~220 stopni i w podobnych temperaturach próbowałem drukować. Niestety, jest to bardzo poniżej zalecanej przez producenta (F3D zaeca 235~250 nawet!).
No właśnie kumpla znajomy z pracy drukował na "no name" drukarce, z tego TPU od F3D, opony do Jeepa. Może to kwestia modelu opon, choć to nie powinno aż tak rzutować na jakość, ale jemu wyszły o niebo bardziej gładkie (widziałem zdjęcie całego modelu). Po nowym roku podpytam w jakiej temperaturze drukował.artusiek pisze:Lepiej jest na starej drukarce ... tam ma głowice direct i jest dużo łatwiej
No wiem wiem. I tego się trzymam i wciąż próbuję! Najwyżej, ostatecznie wydrukuję te opony w 245 stopniach (temp. z profilu od Pana Prusy, a jeszcze "zaleca" trochę podnieść temperaturę). Za ładnie nie wyszły (zdjęcie w pierwszym moim poście) ale ostatecznie wyszły!artusiek pisze:Walcz ... kupić każdy może ... wydrukować ... już nie każdy
A nie zostało Ci go gdzieś trochę i leży niepotrzebny? Poważnie teraz, chętnie odkupię ze 100g na próbę. Docelowo potrzebowałbym ~300g na 6 opon, zakładając, że wszystkie wyjdą.morf pisze:Swojego czasu sporo drukowałem TPU od DD i fiber flex od fiberlogy(...)
(...)Spróbowałbym primo z nowym tpu np od dd
Niestety, nie kupię całej rolki 1kg od DD (a chciałbym...), nie mam na razie kasy. Poza tym, nie mam gwarancji, że będzie znacząco lepiej, a mam 1kg TPU od F3D, który to w sumie też dostałem.
No właśnie ja też, a efekt widać na zdjęciach w pierwszym poście. W profilu temperatura 240 stopni. I właśnie na tych ustawieniach dwa pierwsze wydruki wyszły! Wyglądają koszmarnie, ale wyszły. Może jeszcze podnieść temperaturę?morf pisze:.
Raczej w wyższych temperaturach 230-235, raczej powoli.
Na Prusie leciałem na jakimś defaulcie dla flexa.
Poluzowany. Czy temperatura za niska? No raczej! Drukowałem dużo poniżej zalecaj przez Pana Prusę (240 stopni) jak i przez producenta (235~250 stopni), dwie opony poszły w 240 stopniach jak już pisałem, ale guma wygląda strasznie.morf pisze:Kluczowe jest dobre ustawienie ekstrudera, docisku radełka (nie może być zbyt mocne (nie zgniatać filamentu).
Twoje problemy wyglądają trochę jak za niska temperatura lub zatkana dysza. Może zrób jakiegoś konkretnego cold pull albo wykręć dysze przepalić nad gazem.
Dużo osób zaleca 220 stopni (pytanie, jak to się ma do tych temperatur powyżej?! ), i faktycznie, przy 220 wydruk zaczynał wyglądać na bardzo gładki. Niestety, po ok. godzinie filament przestał płynąć. Czyli za niska temperatura? I jak to się ma do zalecanych przez różne poradniki? No, chyba, że flexy od innych producentów mają niższe temperatury wydruku...
Czy zapchana dysza? Po przerwanym wydruku, otwieram pokrywę ekstrudera, zwiększam temperaturę do ok 240~245 i filament zaczyna samoistnie wypływać z dyszy. Więc nie, chyba nie.
Cold Pull robię prawie zawsze przy zmianie rodzaju filamentu.
Dzieki bardzo Panowie za zainteresowanie i pomoc. Naprawdę doceniam. Zobaczę jeszcze jak wyjdzie wydruk w Bardzo wysokiej temperaturze i najwyżej wrócę do ustawień z profilu.
Pozdrawiam.