[Dzień dobry.
Po pierwsze, nie mogę edytować swoich postów??
Po drugie... Ok, już nie wiem o co chodzi. Nie mam pojęcia co się dzieje...
Przy tym TPU chyba będę musiał wrócić do ustawień profilowych drukarki... Walić wygląd tych opon.
Przy drukowaniu z niższą temperaturą niż w profilu Prusy, po około 2~3 godzinach druku guma przestaje płynąć...
... i kończy się to zawsze tak:
Dysza nie jest zapchana, przy zwiększeniu temp. guma zaczyna płynąć swobodnie z dyszy.
Mam już takie trzy, a nie, przepraszam, cztery...
Ostatni próba wydruku (po prawej) temperatura dyszy 235 stopni, ekstruzja 0,9, retrakcja wyłączona. Wydruk po lewej adekwatnie: 230 stopni; 0,9; 0,8 (niezmieniona z profilu):
Tu się zapowiadało na (prawie?) udany wydruk. Na pionowych ścianach prawie nie widać "purchli", drukowałem to w ok.220 stopniach, retrakcja 0,2. Niestety, prawie najkrócej wytrzymało...:
No i ostatnia próba przy ok. 210 stopniach. Efekt to... brak efektu (toto najmniejsze po prawej stronie).
Dodam tylko, że na próbę puszczałem, czy rurkę (ale one za krótko się drukują), albo taką samą oponę w skali (mam już trzy
), niestety, parametry nie są do końca miarodajnie. Pomniejszone opony drukowały się 30~60 minut sztuka i zawsze drukowały się do końca.
Czy to wina filamentu? Zalecane przez producenta temperatury są zbliżone to 235-250. Z tego przedziału najgorzej wychodziły mi wydruki (może ktoś ma na sprzedaż okazyjnie w bardzo dobrej cenie sprawdzony, dobrej firmy czarny flex, tak z 300 gram bym wziął na próbę, co by na sześć opon wystarczyło?
)
Może czasy mam źle ustawione? Wg poradników które znalazłem w necie, prędkości mam wszystkie na 15mm/s. i coś koło tego powinno być optymalne.
Włączyć czy wyłączyć retrakcję? Ekstruzja też ponoć powinna być niska... Nie mam już pomysłów. Może ktoś z Was coś poradzi? Może ktoś drukował już coś podobnego i rozwiązał podobny problem?
Chyba jednak będę musiał kupić gotowe oponki w sklepie.
Pozdrawiam.