Dobór sterownikow oraz zasilania do OKI ML17A4 A oraz Mitsumi M35SP-9

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
labRat
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 6
Posty: 9
Rejestracja: 18 sty 2021, 14:19

Dobór sterownikow oraz zasilania do OKI ML17A4 A oraz Mitsumi M35SP-9

Post autor: labRat »

Dzień dobry,

jestem nowicjuszem jeśli chodzi o zabawy krokowcami, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc.
Mianowicie wpadły mi w posiadanie silniczki wymontowane z ksero-kopiarek:

*OKI ML17A4 A

Jeśli chodzi o datasheety, są jak duchy. Najlepsze co udało mi się znaleźć i można by jako tako nazwać specyfikacją to to:

Step Angle: 1.8 degree
Drive Sequence: UniPolar
Rated Current: 1.4
Resistencs: 2.0~8.3 ohms
size: 34mm
Voltage being applied and test: 6V to 12V, recommended voltage 8V
Pins: 4
Condition: used excellent working

jakiś skrótowy opis z jakiegoś sklepu internetowego w Islamabadzie (nie, to nie żart).
Co ciekawe na stronach serwisantów sprzętu z którego pochodzą, figurują jako silniki 24V.

oraz:

*Mitsumi M35SP-9

tu już jest lepiej, bo przynajmniej są datasheety:
https://html.alldatasheet.es/html-pdf/1 ... 5SP-9.html
Te małe to Mitsumi, te duże to OKI
Te małe to Mitsumi, te duże to OKI
Moje dotychczasowe próby uruchomienia nie były skuteczne, a mianowicie:

Oba próbowałem uruchomić za pomocą sterowników a4988 (jednego nawet puściłem z dymem, przy próbie podnoszenia napięcia) sterowanych z Arduino Uno. Niestety jedyne co udawało mi się uzyskać:
Mitsumi: bardzo losowa, skokowa praca.
OKI: po chwili drgania i piskach zaczynał się kręcić, jednak próby zrobienia 1-go pełnego kontrolowanego obrotu w którąkolwiek stronę wyglądały bardziej jak nieudolne podrygiwania wskazówki zegarka z słabą baterią.

Napięcie Vref do ograniczenia maksymalnego prądu podawanego na cewkę udało mi się wyregulować prawidłowo i prąd był taki jaki miał być. Przynajmniej teoretycznie, jęśli wierzyć wzorom ze strony Pololu oraz moim pomiarom.