Ender 3 dual z axis

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Tak
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2021, 11:38

Ender 3 dual z axis

Post autor: Tak »

Witam.
Mam pytanie czy opłaca się kupować ulepszenie drugiej osi z wraz z silnikiem krokowym do ender 3. Czy daje to dużo do jakości druku?
jakubperson
Postów w temacie: 1
Posty: 268
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 73

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: jakubperson »

Jeśli masz ciężką głowicę na X to można pomyśleć.
Jeśli masz standardową to chyba nie ma co ruszać :-).
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 7563
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2661

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: Berg »

Tak pisze: Czy daje?
Tak
Awatar użytkownika
kamilxxg
Postów w temacie: 1
Posty: 257
Rejestracja: 25 lis 2018, 19:18
Drukarka: Ender-3 Bear Upgrade
x 71

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: kamilxxg »

Bardzo fajny film na temat dwóch osi Z, co może poprawić oraz jakie nowe problemy wprowadzić i jak je rozwiązać


źródło: https://www.youtube.com/watch?v=3jAFQdTk8iw

Ogólnie IMHO to jak masz kasę to warto, jeśli masz teraz mechanikę dobrze złożoną to różnicy nie zauważysz ale to może wyeliminować problemy w przyszłości.
Ender-3 "Bear Upgrade" SKR V1.4, TMC2209, Dragon, BMG | Wyeliminowałem szparkę zanim to było modne!
Mingda MD-16 Fabryczna wersja... na razie
Tak
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2021, 11:38

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: Tak »

jakubperson pisze:Jeśli masz ciężką głowicę na X to można pomyśleć.
Jeśli masz standardową to chyba nie ma co ruszać :-).
głowicę x można powiedzieć że mam trochę rozbudowaną posiadam podwójne chłodzenie 5015 hero me gen 5 oraz będę montował na dniach jeszcze bl toucha
Mati
Postów w temacie: 1
Posty: 505
Rejestracja: 10 maja 2020, 17:28
Lokalizacja: Okolice Poznania
Drukarka: Ender 3, V-Core2 i 3
x 169

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: Mati »

Tu chodzi o wagę. Wiatraki i BL są lekkie i praktycznie żadnej różnicy nie robią. Inaczej jeśli miałbyś direct i ciężki silnik na karetce.
Jeśli masz bowden to moim zdaniem dual Z jest zbędny.
1kamil
Postów w temacie: 1
Posty: 311
Rejestracja: 16 cze 2020, 15:56
Lokalizacja: Waw
Drukarka: V0.2
x 42

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: 1kamil »

Mati pisze:Tu chodzi o wagę. Wiatraki i BL są lekkie i praktycznie żadnej różnicy nie robią. Inaczej jeśli miałbyś direct i ciężki silnik na karetce.
Jeśli masz bowden to moim zdaniem dual Z jest zbędny.
Warto dodać też szybkość ruchu, jerki, akceleracje. Dual Z to bardziej stabilna oś Z.
Obecnie:
- Voron v0.2
- Voron v2.4r2 250^3 z KissMMU

Sprzedane:
- Voron v2.4r2 (Formbot 300^3)
- Prusa MK3S+ (BMG) z MMU2S
- Ender 5
Tak
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 11
Rejestracja: 04 lut 2021, 11:38

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: Tak »

Po oglądnięciu filmu powyżej zastosowanie dwóch osi rzeczywiście ma sens tym bardziej że po dzisiejszych obserwacjach mogę powiedzieć że lewa storna osi z gdzie jest silnik chodzi normalnie a prawa potrzebuje kilka kroków silnika aby się podniosła. Dzięki zastosowaniu 2 osi ten problem znika więc to ulepszenie ma sens.
Mar_io
Postów w temacie: 2
Posty: 63
Rejestracja: 23 mar 2021, 02:48
x 2

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: Mar_io »

Witam,

Chciałbym podłączyć się pod ten temat. Mianowicie, czy warto pójść w przeróbkę w zwykłym enderze 3 w podwójna os Z ale na jednym silniku? chodzi o zakup samej śruby trapzezowej, wydrukowanie uchwytów z łożyskami i dołożenie paska, można to zrobić za ułamek ceny zestawu. Ewentualnie czy ktoś kupował części osobno to przeróbki na dwa silniki i może określić jak to wyszło cenowo?.

Dziękuję
Awatar użytkownika
arkomania.pl
Postów w temacie: 1
Posty: 832
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 373

Re: Ender 3 dual z axis

Post autor: arkomania.pl »

Ja uważam, że warto. Co do rozwiązania, to oparte o jeden silnik i pasek jest lepsze.
Nie wiem jakie w Ender 3 zastosowano śruby trapezowe. Przy jednym silniku lepiej, aby miały
mniejszy skok (głównie chodzi o możliwość opadania całej osi X). Poza ty silnik łatwiej poradzi sobie
z podnoszeniem osi. W sumie same zalety.
Pozdrawiam Arek G. arkomania
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”