Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2139
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 873

Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: morf » 11 cze 2021, 13:50

Czesc,

pytanko, przyszlo mi wydrukowac z ASA obudowe i gorna część zorientowałem tak aby odbiła się faktura "groszkowa" --> stosuje czesto dla PET i PLA.
Mam małe zdziwienie bo na wydruku z ASA pojawily mi sie jakies takie białe plamy,

blachę czysciłem i odtłuściłem itp ale nadal to sie pojawia (w losowych miejscach) przez co troche szpeci efekt wykonczenia powierzchni.

Co to moze byc? ew jak temu zaradzic?

20210611_134547.jpg


Dzieki
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
Abys
Posty: 570
Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Ender 3 MKS Gen L V1
x 266

Re: Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: Abys » 11 cze 2021, 13:56

Uszkodzenie mechaniczne, szpachelka.
Przywarło mocniej.
Jak przejedziesz czymś twardym to powstaje taki ślad.
dziobu, morf
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 6794
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 3968
Kontaktowanie:

Re: Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: dziobu » 11 cze 2021, 13:59

morf pisze:Co to moze byc?

Na 95% to:
Abys pisze:(...)


Albo nie poczekałeś aż stół wystygnie i oderwałeś wcześniej.

morf pisze:ew jak temu zaradzic?

Nie zaradzić a naprawić: przejedź gorącym powietrzem. Tak samo pozbędziesz się odbarwień po oderwaniu supportu w ABS/ASA.
morf, Abys, Berg, JGFTW
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2139
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 873

Re: Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: morf » 11 cze 2021, 14:22

dziobu pisze:Na 95% to:
Albo nie poczekałeś aż stół wystygnie i oderwałeś wcześniej.
Nie zaradzić a naprawić: przejedź gorącym powietrzem. Tak samo pozbędziesz się odbarwień po oderwaniu supportu w ABS/ASA.


Akurat bylem w tych 5% bo poczekalem az stol bedzie zimny i praktycznie samo odchodzi od stolu.

Dzieki za hinta, czy suszarka wystarczy czy potrzebny hotair?
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 6794
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 3968
Kontaktowanie:

Re: Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: dziobu » 11 cze 2021, 15:50

Chyba nie wystarczy. Mogę się mylić ale OIDW suszarka daje okolice 100°C a tu trzeba delikatnie przetopić materiał który wymaga 2x wyższej temperatury. Do poprawy koloru hotaira puszczam przeważnie na 250-300°C, choć to zależy i tak od detalu.
morf
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
Awatar użytkownika
morf
Posty: 2139
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 873

Re: Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: morf » 11 cze 2021, 15:56

"dmuchnąłem" lekko jakims palnikiem kuchennym do creme broulle czy tam czegos innego, którego uzywam do termokurczek.

Zniknelo. Podziekował!
Berg, dziobu, JGFTW
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
Stanley_B
Posty: 254
Rejestracja: 16 kwie 2020, 00:22
Lokalizacja: UK
Drukarka: Kossel Plus
x 72

Re: Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: Stanley_B » 15 cze 2021, 00:42

Morf ja używam dmuchawy z modułu do lutowania albo palnika na propan. Tylko z palnikiem trzeba bardzo uważać, bo szybko zeszklisz i po temacie.
Ale...
Gdzieś na forum Prusa Printers widziałem sugestię na temat losowych plam, jak opisałeś.
Nowy trop, ale nie pamiętam więcej. Było bez palnika, ale w ustawieniach.
Awatar użytkownika
JGFTW
Posty: 810
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Klony MK2s i CR10
x 431

Re: Bialy nalot ASA, druk na blasze proszkowej

Postautor: JGFTW » 15 cze 2021, 04:55


źródło: https://www.youtube.com/watch?v=LmL8NYvNhPE

Panowie, bardzo dobra rada z tym usuwaniem nalotu, wcześniej machałem na to ręką ;)
Na wydrukach z PETG sprawdza się to również bardzo dobrze, szczególnie po odrywaniu raftu często takie odbarwienie występuję.

Używam zwykłej zapalniczki żarowej: https://www.tabakonline.com/zapalniczka ... ack-p12644

Poniżej przykładowe foto przed/po:
Załączniki
przed.JPG
po.JPG
Cr10 2017 - direct, standalone ATX mod, 2ga oś Z, ABL, RPI + Octo
Klon MK2s - 1:1 własny sourcing części
Klon MK2s - 24v, silniki 809, Skr 1.3
Kolejny klon MK2s - SKR 1.3 , stół MK42
TinyCart v3.6 worklog
MPCNC worklog

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości