Pytanie niby banalne, ale sprawa upierdliwa...
Drukarka Prusa, ostatnio demontowałem blok grzejny, no i zauważyłem że na jego górnej powierzchni, tam gdzie wchodzi "bariera cieplna" - tzn. nagwintowana rurka zbierał się, cos jakby, stopiony plastik - jakby wypływał przez gwint - od góry. Było tego niewiele. Po ostatnim (i pierwszym od nowości) demontażu zaczęło tamtędy wyciekać nieco więcej stopionego filamentu. Do tego stopnia, że przy druku 24 h, potrafił kapnąć na wydruk, stwardnieć i wstrzymać wydruk. Nie zawsze, ale się zdarza.
Chciałbym to poprawić i teraz następuje pytanie czy:
- kupić nowy blok oryginalny (np. z blackfrog)
- kupić lepszy blok (z miedzi e3d) ?
- kupić dowolny blok na allegro (bo przecież to nie fizyka rakietowa)
Przy okazji może ulepszył bym dyszę, obecnie mam 0,4 mm e3d z w/w sklepu, myślałem o założeniu utwardzanej i może nieco mniejszej średnicy - żeby zyskać na jakości i żywotności (ale znowu z tego co czytałem to większość ścierających materiałów woli grubsze dysze, mniejsze może zapychać)
No i przede wszystkim, czy można/trzeba dać taśme teflonową aby uszczelnić gwint pomiędzy blokiem a barierą, lub pomiedzy dyszą a blokiem?
Wyciek stopinogo filamentu ponad blokiem grzejnym
-
- Postów w temacie: 2
- Posty: 271
- Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
- x 73
Re: Wyciek stopinogo filamentu ponad blokiem grzejnym
Rozbierz blok i ponownie porządnie go złóż według instrukcji:
https://wiki.e3d-online.com/E3D-v6_Assembly
Masz tylko nie do końca poprawnie skręcony blok i stąd ten wyciek.
Jeśli nie drukujesz materiałów, które są ścierne to zostaw oryginalną dyszę, będzie najlepsza.
https://wiki.e3d-online.com/E3D-v6_Assembly
Masz tylko nie do końca poprawnie skręcony blok i stąd ten wyciek.
Jeśli nie drukujesz materiałów, które są ścierne to zostaw oryginalną dyszę, będzie najlepsza.
- Jarewa
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1598
- Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
- Lokalizacja: Głogów
- x 367
Re: Wyciek stopinogo filamentu ponad blokiem grzejnym
Nie zawsze wina jest źle skręcony blok... Bo może być winny jest lacznik albo dysza ale nie blok... Jeżeli nie mają płaszczyzny dobrej równej to skręcenie dobrze i tak będzie powodował przeciek... Dobry patent na to jest też dać pastę termo na gwinty zawsze doszczelni....
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 191
- Rejestracja: 11 lis 2020, 13:23
- Drukarka: Prusa i3 MK3S
- x 29
Re: Wyciek stopinogo filamentu ponad blokiem grzejnym
martwi mnie że oryginalnie skręcony zestaw miał już delikatny przeciek górą. Dlatego teraz tym bardziej chciałem go poprawić problem w tym, że obecnie tak jest zawalony tworzywem, ze obawiam się o wykręcenie termistora czy grzałki. Dlatego chciałem kupić sobie drugi zestaw - blok, termistor i grzałkę, na wypadek problemów. no i nową dyszę. Stąd moje pytanie o blok. Spróbuję następnym razem dac trochę pasty termoprzewodzącej na koniec gwintu.
Ale kupowac oryginał czy niekoniecznie? No i czy miedziany blok cos więcej da mi?
Ale kupowac oryginał czy niekoniecznie? No i czy miedziany blok cos więcej da mi?
- BarToL
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2019, 18:48
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Dużo
- x 6
Re: Wyciek stopinogo filamentu ponad blokiem grzejnym
Pasta termo to nie uszczelniacz. Ją się daje tylko na część w radiatorze.
Pozdrawiam
Bartek
Drukarki
HEVO, Prusa MK3s+MMU2S, Anycubic PhotonSE, Voron 1.8 , Voron 0, Voron 2.4 , Prusa Mini , Anycubic Delta
Bartek
Drukarki
HEVO, Prusa MK3s+MMU2S, Anycubic PhotonSE, Voron 1.8 , Voron 0, Voron 2.4 , Prusa Mini , Anycubic Delta
-
- Postów w temacie: 2
- Posty: 271
- Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
- x 73
Re: Wyciek stopinogo filamentu ponad blokiem grzejnym
Ja mam miedziany blok i różnica jest niewielka, trochę lepiej sprawdza się w sytuacji gdy drukuję element, który na przemian ma fragmenty z bardzo dużym i bardzo niskim przepływem np. szybkie wypełnienie i drobny support. Poza tym nie zauważyłem różnicy.
Jeśli kupować to minimum Trianglelab, lepiej oryginał.
Dyszę również minimum od Trianglelab, dobrze od E3D.
Jeśli kupować to minimum Trianglelab, lepiej oryginał.
Dyszę również minimum od Trianglelab, dobrze od E3D.
Rozbierz nieco obudowę ekstrudera tak byś mógł wyjąć cały hotend, rozgrzej go normalnie z menu o 230 stopni i wyczyść kombinerkami / szpatułką czy czymkolwiek będzie wygodnie. Spokojnie doczyścisz cały blok bez problemu.dale pisze:martwi mnie że oryginalnie skręcony zestaw miał już delikatny przeciek górą. Dlatego teraz tym bardziej chciałem go poprawić problem w tym, że obecnie tak jest zawalony tworzywem, ze obawiam się o wykręcenie termistora czy grzałki.