Sapphire Pro - pare pytan odnosnie Marlin

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
witek_1308
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 13
Posty: 20
Rejestracja: 19 lis 2021, 16:09
x 1

Sapphire Pro - pare pytan odnosnie Marlin

Post autor: witek_1308 »

Witam wszystkich,
jestem nowy na forum i nowy w 3D. Kupilem Sapphire Pro, zlozylem, drukuje sobie cos od paru dni i juz wiem na tyle sporo ze wreszcie umiem zadac podstawowe pytania. Mam kilka pytan odnosnie Marlin:

1. Wgralem Marlina bo z softwarem ktory byl oryginalnie w drukarce (takie starodawne czarno-biale ikony) nie moglem wypoziomowac stolu. Nie dosc ze nie dzialaly niektore guziki do poruszania w osiach (nie pamietam, chyba X i Y) to jeszcze jak ustawilem Home All to przejezdzal poza krancowke Z na pelnej petardzie, opieral stol o dysze, ogrmny pisk silnika Z, tylko wylaczenie pomagalo. Pytanie - jak to w ogole mozliwe? myslalem ze moze to moja wina ale przeciez dysza wyzej nie bedzie. Jest jakas opcja na to czy po prostu bug?

2. Z powodu powyzszego zaczalem eksperymentowac z roznymi softami (niby nazwanymi Sapphire Pro ale nie wiem czy testowane w pelni bo z kazdym z nich cos nie dzialalo) - a to nie dalo sie wyladowac filamentu (grzal dysze w nieskonczonosc) a to nie dzialach ruch, a to podobny problem jak w punkcie wyzej (co mi dalo do myslenia ze moze cos sie da w opcjach przestawic na to) itd. Moge dac linki do tych softow jesli trzeba ale najwyzej pozniej na wyrazna prosbe. Pytanie- czy ktos ma sprawdzony soft na standardowa Sapphire Pro bez przerobek zebym mogl wgrac i zaczac na czysto? Na kombinowanie po mojej stronie przyjdzie jeszcze czas, nie chce otwierac za duzo frontow bo jakos swiezak nie bede wiedzial czy to wina softu czy moich ustawien jak cos nie bedzie OK.