Wieeeeelokąt zamiast koła
Wieeeeelokąt zamiast koła
Witajcie.
Jeden problem dzięki Wam za mną, czas na kolejny.
Detal, który wygląda jak podstawka pod doniczkę, taki mocno ścięty niski stożek, otwarty z szerszej strony. Zaprojektowany jako bryła obrotowa, czyli z założenia stożek, a nie ostrosłup. Ten ma kilkadziesiąt ścian, przy 50-tej się pomyliłem w liczeniu.
Gdzie jest ten problem? W drukarce, w pliku gcode, a może we FreeCadzie, w którym przygotowuję projekt? To jest drugie zdjęcie. A i drukowałem już cylindry i tego w ogóle nie ma.
Na pierwszym jest dno tej podstawki. Filament, to ten co się tak mocno odklejał, widać miejsca w których jest więcej materiału, tam te dołki mają po 0,2 mm głębokości i to przy wysokości pełnego materiału ścian 20 mm.
Jeden problem dzięki Wam za mną, czas na kolejny.
Detal, który wygląda jak podstawka pod doniczkę, taki mocno ścięty niski stożek, otwarty z szerszej strony. Zaprojektowany jako bryła obrotowa, czyli z założenia stożek, a nie ostrosłup. Ten ma kilkadziesiąt ścian, przy 50-tej się pomyliłem w liczeniu.
Gdzie jest ten problem? W drukarce, w pliku gcode, a może we FreeCadzie, w którym przygotowuję projekt? To jest drugie zdjęcie. A i drukowałem już cylindry i tego w ogóle nie ma.
Na pierwszym jest dno tej podstawki. Filament, to ten co się tak mocno odklejał, widać miejsca w których jest więcej materiału, tam te dołki mają po 0,2 mm głębokości i to przy wysokości pełnego materiału ścian 20 mm.
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
- Trolinka
- Postów w temacie: 1
- Posty: 562
- Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
- x 173
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
Standardowo slicery/drukarki używają tylko ruchu po linii G0/G1 więc łuk to zestaw linii, więcej lub mniej ale jednak linii. To łuków jest ArcWelder, można pobrać z githuba .exe i podpiąć do prusaslicera do output options. Zamienia G0/G1 na G2/G3 czyli ruch po łuku. Oczywiście drukarka czyli Marlin/Klipper/Inne inne musi "rozumieć" G2/G3. W klipperze to jedna linijka w printer.cfg, a Marlin nie wiem w sumie, pewnie też jest opcja.
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
- Berg
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 7569
- Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
- x 2675
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
Nie wiem, jakiego programu CAD użyłeś do zaprojektowania detalu. Rozdzielczość, z jaką łuki są konwertowane na odcinki (a dokładniej obłe kształty na trójkąty) jest parametrem eksportu Twojego programu CAD do pliku .STL.
Najczęściej gdzieś w opcjach albo w oknie eksportu. Jak podasz jakiego użyłeś programu CAD, to najpewniej zaraz ktoś podpowie, co ustawić.
Najczęściej gdzieś w opcjach albo w oknie eksportu. Jak podasz jakiego użyłeś programu CAD, to najpewniej zaraz ktoś podpowie, co ustawić.
sagittario
Prusa i3 mk3s https://tinyurl.com/y65mva4m
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
Photon
Velleman Vertex K8400x2 https://tinyurl.com/y55pnudv
HyperCube Evolution ST 250 https://tinyurl.com/y36cexyw
Anycubik Kossel Plus https://tinyurl.com/y5ybrh8v
K40 https://tinyurl.com/y3gzdnbg
MD-16 https://tinyurl.com/y4lz6bpf
CNC https://tinyurl.com/y5ku9jf2
- Fest
- Postów w temacie: 1
- Posty: 348
- Rejestracja: 17 paź 2022, 13:32
- Lokalizacja: Wlkp. Wsch.
- Drukarka: prawie Tronxy xy2
- x 137
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
Nie tylko slicer, ale i modelowanie 3d używa do odwzorowania powierzchni skończonej dokładnosci przy użyciu trzech wymiarów, zatem łącząc punkty o określonej rozdzielczości zawsze będzie to trójkąt w przestrzeni określonej xyz.
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
Dla jasności. Wiem, że w komputerze każda bryła składa się z wielokątów. Tak być musi, bo mamy do czynienia z liczbami, ale 50 czy 60 odcinków na opisanie koła, to trochę mało. Tyle to nawet 30 lat temu na Amidze bez problemu Cinema generował.
@Berg - Używam FreeCada do modelowania (podałem), a Cury do przygotowania pliku do wydruku.
Ale już robiłem walce i tego efektu nie było. Choć ten jest raczej spory bo ma 170 mm średnicy, to może być przyczyna i właśnie we FreeCadzie będę szukał.
Choć z drugiej strony, dno tej podstawki jest okrągłe, a średnica niewiele mniejsza (wiem, że nie jest, ale wystarczająco bym nie był w stanie tego wychwycić), na tym zdjęciu widać lepiej, przypomina to okrągłe dno kapsla na butelkę jak przechodzi w wielokąt.
Ha, nie zwróciłem uwagi, albo pomyślałem, że tak po prostu wyświetla.
To widać bardzo dobrze w Cura. I tak to właśnie wygląda po wydrukowaniu. Czyli pierwszym podejrzanym jest FreeCad (operator FreeCada).
@Berg - Używam FreeCada do modelowania (podałem), a Cury do przygotowania pliku do wydruku.
Ale już robiłem walce i tego efektu nie było. Choć ten jest raczej spory bo ma 170 mm średnicy, to może być przyczyna i właśnie we FreeCadzie będę szukał.
Choć z drugiej strony, dno tej podstawki jest okrągłe, a średnica niewiele mniejsza (wiem, że nie jest, ale wystarczająco bym nie był w stanie tego wychwycić), na tym zdjęciu widać lepiej, przypomina to okrągłe dno kapsla na butelkę jak przechodzi w wielokąt.
Ha, nie zwróciłem uwagi, albo pomyślałem, że tak po prostu wyświetla.
To widać bardzo dobrze w Cura. I tak to właśnie wygląda po wydrukowaniu. Czyli pierwszym podejrzanym jest FreeCad (operator FreeCada).
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 3223
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1594
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
Nie znam zupełnie freecad ale szukałabym raczej w momencie eksportu do STL.
Za pewne jest jakieś ustawienie "quality" tudzież "resolution"
Za pewne jest jakieś ustawienie "quality" tudzież "resolution"
Done is better than perfect.
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
Opcja pierwsza:
Edit -> Preferences -> Part/PartDesign -> Zakładka ShapeView -> Zmienić Maximum deviation z domyślnego 0,5% na 0,01%.
Opcja druga:
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=v6FgTIpsCKo
Edit -> Preferences -> Part/PartDesign -> Zakładka ShapeView -> Zmienić Maximum deviation z domyślnego 0,5% na 0,01%.
Opcja druga:
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=v6FgTIpsCKo
Berg, sagittario
- roman
- Postów w temacie: 7
- Posty: 506
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
- Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
- x 344
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
[Mesh Design]
Meshes -> Create mesh from shape...
I tu sobie ustawiasz ile chcesz mieć: powierzchniowej i kątowej dewiacji (nie wiem jak to po polskiemu się nazywa), mniej = lepiej
A późńiej: Meshes -> export mesh
Meshes -> Create mesh from shape...
I tu sobie ustawiasz ile chcesz mieć: powierzchniowej i kątowej dewiacji (nie wiem jak to po polskiemu się nazywa), mniej = lepiej
A późńiej: Meshes -> export mesh
Re: Wieeeeelokąt zamiast koła
@roman, ale we FreeCadzie, czy Cura?
Dobra, we FreeCadzie
Dobra, we FreeCadzie
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...