Wieeeeelokąt zamiast koła

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
J.A.
Postów w temacie: 12
Posty: 228
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: J.A. »

Witajcie.
Jeden problem dzięki Wam za mną, czas na kolejny. :)
Detal, który wygląda jak podstawka pod doniczkę, taki mocno ścięty niski stożek, otwarty z szerszej strony. Zaprojektowany jako bryła obrotowa, czyli z założenia stożek, a nie ostrosłup. Ten ma kilkadziesiąt ścian, przy 50-tej się pomyliłem w liczeniu.
Gdzie jest ten problem? W drukarce, w pliku gcode, a może we FreeCadzie, w którym przygotowuję projekt? To jest drugie zdjęcie. A i drukowałem już cylindry i tego w ogóle nie ma.
Na pierwszym jest dno tej podstawki. Filament, to ten co się tak mocno odklejał, widać miejsca w których jest więcej materiału, tam te dołki mają po 0,2 mm głębokości i to przy wysokości pełnego materiału ścian 20 mm.
Załączniki
skurcz
skurcz
Wielokąt
Wielokąt
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
Awatar użytkownika
Trolinka
Postów w temacie: 1
Posty: 562
Rejestracja: 09 sty 2020, 01:22
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Bambu Lab X1C Combo
x 173

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: Trolinka »

Standardowo slicery/drukarki używają tylko ruchu po linii G0/G1 więc łuk to zestaw linii, więcej lub mniej ale jednak linii. To łuków jest ArcWelder, można pobrać z githuba .exe i podpiąć do prusaslicera do output options. Zamienia G0/G1 na G2/G3 czyli ruch po łuku. Oczywiście drukarka czyli Marlin/Klipper/Inne inne musi "rozumieć" G2/G3. W klipperze to jedna linijka w printer.cfg, a Marlin nie wiem w sumie, pewnie też jest opcja.
-------------------------------------------------
Bambu Lab X1C Combo ( Do drukowania)
Kingroon KP3S Pro S1 (Klipper & Orbiter 2.0 mod) (Do dłubania)
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 7569
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2675

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: Berg »

Nie wiem, jakiego programu CAD użyłeś do zaprojektowania detalu. Rozdzielczość, z jaką łuki są konwertowane na odcinki (a dokładniej obłe kształty na trójkąty) jest parametrem eksportu Twojego programu CAD do pliku .STL.

Najczęściej gdzieś w opcjach albo w oknie eksportu. Jak podasz jakiego użyłeś programu CAD, to najpewniej zaraz ktoś podpowie, co ustawić.
sagittario
Awatar użytkownika
Fest
Postów w temacie: 1
Posty: 348
Rejestracja: 17 paź 2022, 13:32
Lokalizacja: Wlkp. Wsch.
Drukarka: prawie Tronxy xy2
x 137

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: Fest »

Nie tylko slicer, ale i modelowanie 3d używa do odwzorowania powierzchni skończonej dokładnosci przy użyciu trzech wymiarów, zatem łącząc punkty o określonej rozdzielczości zawsze będzie to trójkąt w przestrzeni określonej xyz.
J.A.
Postów w temacie: 12
Posty: 228
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: J.A. »

Dla jasności. Wiem, że w komputerze każda bryła składa się z wielokątów. Tak być musi, bo mamy do czynienia z liczbami, ale 50 czy 60 odcinków na opisanie koła, to trochę mało. Tyle to nawet 30 lat temu na Amidze bez problemu Cinema generował.

@Berg - Używam FreeCada do modelowania (podałem), a Cury do przygotowania pliku do wydruku.
Ale już robiłem walce i tego efektu nie było. Choć ten jest raczej spory bo ma 170 mm średnicy, to może być przyczyna i właśnie we FreeCadzie będę szukał.
Choć z drugiej strony, dno tej podstawki jest okrągłe, a średnica niewiele mniejsza (wiem, że nie jest, ale wystarczająco bym nie był w stanie tego wychwycić), na tym zdjęciu widać lepiej, przypomina to okrągłe dno kapsla na butelkę jak przechodzi w wielokąt.
Ha, nie zwróciłem uwagi, albo pomyślałem, że tak po prostu wyświetla.
To widać bardzo dobrze w Cura. I tak to właśnie wygląda po wydrukowaniu. Czyli pierwszym podejrzanym jest FreeCad (operator FreeCada).
Załączniki
Screenshot 2022-12-19 o 22.05.05.png
IMG_3834.jpg
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
J.A.
Postów w temacie: 12
Posty: 228
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: J.A. »

Nie mogę już edytować.
Załączniki
Zmieniłem to na 1 mm, ale nie dało żadnego efektu. Ciągle w Cura jest wielobok.
Zmieniłem to na 1 mm, ale nie dało żadnego efektu. Ciągle w Cura jest wielobok.
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
Awatar użytkownika
morf
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 3223
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
x 1594

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: morf »

Nie znam zupełnie freecad ale szukałabym raczej w momencie eksportu do STL.
Za pewne jest jakieś ustawienie "quality" tudzież "resolution"
Done is better than perfect.
milu_
Postów w temacie: 1
Posty: 15
Rejestracja: 01 lut 2021, 23:27
x 7

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: milu_ »

Opcja pierwsza:
Edit -> Preferences -> Part/PartDesign -> Zakładka ShapeView -> Zmienić Maximum deviation z domyślnego 0,5% na 0,01%.

Opcja druga:

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=v6FgTIpsCKo
Berg, sagittario
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 7
Posty: 506
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
x 344

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: roman »

[Mesh Design]
Meshes -> Create mesh from shape...
I tu sobie ustawiasz ile chcesz mieć: powierzchniowej i kątowej dewiacji (nie wiem jak to po polskiemu się nazywa), mniej = lepiej
A późńiej: Meshes -> export mesh
J.A.
Postów w temacie: 12
Posty: 228
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: J.A. »

@roman, ale we FreeCadzie, czy Cura?
Dobra, we FreeCadzie
Załączniki
Jest tak
Jest tak
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”