Wieeeeelokąt zamiast koła

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 7
Posty: 507
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
x 344

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: roman »

No to kombinuj, daj tam np: 0.1mm i 1%, jeśli masz dużo miejsca na dysku ;)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: dragonn »

Cura nie jest w stanie tego poprawić bo w niej plik jest już taki kanciasty jak widać na screenshocie który sam wrzuciłeś.
J.A.
Postów w temacie: 12
Posty: 228
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: J.A. »

roman pisze:No to kombinuj, daj tam np: 0.1mm i 1%, jeśli masz dużo miejsca na dysku ;)
Powiedzmy, że nie używam do tego flopa.
dragonn pisze:Cura nie jest w stanie tego poprawić bo w niej plik jest już taki kanciasty jak widać na screenshocie który sam wrzuciłeś.
Jak pisałem wyżej, myślałem, że ona tak wyświetla, przecież nie musi renderować do wyświetlania obiektu w pewnej rozdzielczości.

Z tego rozumiem, że powinienem na podglądzie widzieć raczej prawidłową bryłę, dobrze rozumiem?
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 8940
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5872
Kontakt:

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: dziobu »

J.A. pisze:myślałem, że ona tak wyświetla, przecież nie musi renderować do wyświetlania obiektu w pewnej rozdzielczości.
Musi. To trójkąty. Nie jest szczególnie łatwo "zmniejszyć" ich rozdzielczość żeby uzyskać taki efekt,
J.A. pisze:Z tego rozumiem, że powinienem na podglądzie widzieć raczej prawidłową bryłę, dobrze rozumiem?
Tak.
A już na pewno w podglądzie ścieżki masz widzieć dokładnie jak pojedzie drukarka. Inaczej podgląd nie miałby sensu.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: dragonn »

J.A. pisze:Jak pisałem wyżej, myślałem, że ona tak wyświetla, przecież nie musi renderować do wyświetlania obiektu w pewnej rozdzielczości.
Nie, nie, on wyświetla dokładnie to co zostanie wydrukowane, nie kojarzę żadnego slicera który by upraszczał model w celu wyświetlenia.
Raczej nie ma to sensu, bo nawet załadowanie bardzo, bardzo dokładnego STL ważącego 100-200MB zajmuje typowo max kilkanaście sekund a upraszczanie STL też nie jest łatwą/szybką operacją tak że pewnie za dużo by to nie pomogło.
J.A. pisze:Z tego rozumiem, że powinienem na podglądzie widzieć raczej prawidłową bryłę, dobrze rozumiem?
Tak, dokładnie.
Awatar użytkownika
aaannnd
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 453
Rejestracja: 29 sie 2018, 14:00
Lokalizacja: KRK-PD
Drukarka: Ender 3
x 234

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: aaannnd »

A może trzeba ustawić jakiś parametr do tworzenia brył obracanych wokół osi. Nie znam Freecada, ale w innych programach bywa tak, że walce wyciągane z okręgu są okrągłe a walce robione poprzez "revolve" obracanie obrysu wokół zadanej osi już nie.
J.A.
Postów w temacie: 12
Posty: 228
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: J.A. »

@aaannnd
Ja też nie znam FreeCada, dopiero się go uczę, ale nie sądzę.
Oto dwa niezależne projekty wczytane do Cura, oba wykonane poprzez obrót tworzącej. Tyle, że ten górny to walec wykonany z prostokąta oddalonego nieco od osi Z a ten dolny to jak to nazwałem podstawka pod kwiatek taki ścięty odwrócony stożek, wykonany przez obrót krzywej stycznej do osi Z. I ten górny walec wyszedł tak jak powinien, Co prawda drukowałem oba obiekty w domyślnym trybie draft, być może gdybym je puścił w jakimś super dokładnym trybie z mniejszą dyszą to też bym zobaczył te małe ściany jakie widać powiększając obraz zrzutu, ale w trybie draft widać tylko ściany na podstawce i to tylko na stożkowej jej części, bo na wewnętrznym walcu już nie.
Załączniki
Screenshot 2022-12-20 o 13.42.45.png
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
Awatar użytkownika
ppiszc
Postów w temacie: 1
Posty: 18
Rejestracja: 25 kwie 2021, 17:54
x 2

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: ppiszc »

Moze to to: Jak we freecad robisz "Create mesh from shape" to ustaw mniejszy kat w "Angular deviation" (oczywiscie wygeneruje to wiecej elmentow -> stl bedzie wiekszy).
Awatar użytkownika
roman
Postów w temacie: 7
Posty: 507
Rejestracja: 02 wrz 2022, 00:27
Lokalizacja: Dokładnej lokalizacji skippera nie zna nawet The President Of The Ju-Es-Ej
x 344

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: roman »

eee, co tak kombinujecie, napisałem wyżej jak to zrobić poprawnie ;) A to jak freecad rysuje obiekt na ekranie to... rysuje. To nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Gdy używasz natywnych partów freecada (a nie że importujesz meshów) to obiekty jak mają zaokrąglenia to one są w rzeczywistości "okrągłe", a nie "trójkątne", a freecad tylko pokazuje kańciate obiety bo nie ma jak inaczej pokazać (albo mówiąc inaczej - jakby miał zawsze pokazywać wszędzie ładne zokrąglenia to by się już całkowicie wieszał przy każdym jednym kliknięciu :D )
J.A.
Postów w temacie: 12
Posty: 228
Rejestracja: 09 gru 2022, 22:37
Drukarka: JAKIŚSZEŚCIAN
x 47

Re: Wieeeeelokąt zamiast koła

Post autor: J.A. »

@roman, ale to co wyżej to nie jest widok z FC, tylko Cury.
Co do samego FC, to dość intensywnie go używam przez ostatnie 2 tygodnie i jeszcze mi się nie powiesił. :-D.
I zrobiłem tą podstawkę tak jak radziłeś, wyeksportowałem mech do .stl widocznego efektu w Cura nie było, nie przekreślam metody, nie miałem tylko czasu więcej się tym zająć. Jeszcze mi została metoda z YT, co ją wcześniej tu linkowano. Muszę ją sprawdzić, bo jak mówię nie miałem za bardzo czasu.
Nie drukuję łódek, figurek z gier ...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”