Ender 3 V2 problem z wydrukiem

Dla zupełnie zielonych w temacie druku 3D
Takiowak
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2023, 20:12

Re: Ender 3 V2 problem z wydrukiem

Post autor: Takiowak »

To zaraz zobaczę. Teraz podstawę drukuje z petg i taki efekt.. to może być przyczyną ?
Załączniki
IMG_20230323_164045169.jpg
IMG_20230323_164222613.jpg
Awatar użytkownika
cyfron
Postów w temacie: 3
Posty: 1443
Rejestracja: 30 sty 2019, 09:28
Lokalizacja: lubuskie
Drukarka: U30, SP Pro, UM2+
x 373

Re: Ender 3 V2 problem z wydrukiem

Post autor: cyfron »

Jaki efekt, bo nie widzę w czym problem?
Awatar użytkownika
Andrzej_W
Drukarz
Postów w temacie: 3
Posty: 1826
Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
Drukarka: 3d Pen
x 775

Re: Ender 3 V2 problem z wydrukiem

Post autor: Andrzej_W »

Ogólnie to zdjęcia słabej jakości.
Puść wydruk i po wystąpieniu problemu zatrzymaj go i wtedy zrób zdjęcie.
lukk
Postów w temacie: 2
Posty: 294
Rejestracja: 30 sie 2022, 08:40
x 152

Re: Ender 3 V2 problem z wydrukiem

Post autor: lukk »

no zdjęcia tragiczne, ale cośtam widać jakby było za dużo materiału na pierwszej warstwie. Więc jeśli ekstruder jest skalibrowany to kwestia z-offsetu. jak masz taki duży wydruk to warto po prostu patrząc na to jak się drukuje pierwsza warstwa ustawiać na żywo. Jak offset jest za mały to sąsiednie ścieżki nie będą sklejane, a jak za duży to jest efekt tego typu: https://i.stack.imgur.com/pceRa.jpg
Tylko dobrze do tego drukować jakimś kolorem kontrastowym z podłożem.
Takiowak
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2023, 20:12

Re: Ender 3 V2 problem z wydrukiem

Post autor: Takiowak »

No właśnie to tak wygląda jak na tym załączonym przez Ciebie zdjęciu
lukk
Postów w temacie: 2
Posty: 294
Rejestracja: 30 sie 2022, 08:40
x 152

Re: Ender 3 V2 problem z wydrukiem

Post autor: lukk »

No to jak masz skalibrowany ekstruder to pobaw się z-offsetem. Ja zazwyczaj kalibrowałem tak, że brałem szczelinomierz, np. listek 0.2mm, ustawiałem wysokość dyszy tak, aby wchodził ten listek, a potem o te 0.2mm obniżałem (albo o grubość listka, który używasz). I przy takim sposobie praktycznie za każdym razem od strzała było ok. Skoro piszesz, że masz czujnik poziomowania (CR/BL-Touch?) to możesz też na żywo podczas wydruku pierwszej warstwy przestawiać Z-offset, aż będzie to wyglądać dobrze. Tylko wrzuć jakiś kontrastowy filament, drukując czarne na czarnym za wiele nie zobaczysz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o sprawy podstawowe”