Silnik krokowy - modyfikacja na zintegrowaną śrubę trapezową.
: 29 mar 2017, 20:14
Hej, już kiedyś o tym wspomniałem i wkońcu zrobiłem zdjęcia przy modyfikacji więc opisze co nie co. Temat na tą chwilę będzie poszerzany w miarę testów.
A więc do rzeczy. Jakiś czas temu dowiedziałem się ,że na rynku pojawiły się śruby trapezowe o przekroju 5mm i skoku 2mm. Dzięki użytkownikowi TDI-CAD szybko znalazły się na stanie i wpadły w drukarkę. Efekt super , śruby jak na 5mm są mega proste. Do śrub w ofercie można dostać nakrętki z mosiądzu oraz nakrętki z tworzywa. Nakrętki mosiężne mają ledwo wyczuwalny luz, nakrętki z tworzywa, trzeba kilka razy nawet wiertarką po śrubie rozruszać, aby poruszały się lekko, takie mają spasowanie:P
Na wstępie chciałbym poinformować ,że WIEM o konsekwencjach rozkręcania silnika krokowego i WIEM jakie pociąga za sobą to konsekwencje.
Poniższy artykuł będzie spamem zdjęciowym więc proszę o wyrozumiałość.
Chciałbym pokazać jak ja to zrobiłem a następnie będziemy testować.
Nie namawiam nikogo do tej operacji, ja mam zbędne silniki , których mi nie szkoda i kupiłem spory zapas śrub:P
NA początek silniki jakieś tanie z allegro, kupiłem kiedyż 30szt za 2,99/szt. 1. Odkręcamy śruby z tyłu silnika: 2. Proponuje zrobić znacznik na obudowie aby później złożyć tak samo korpusy: 3. Lekkim podbiciem na rancie korpusu wybijamy go: 4. Wyciągamy korpus, podkładkę sprężynowa , łożysko , dystans ( kolejność zachowana) 5. Następnie tak samo przód silnika, w moim przypadku na przodzie bez podkładki sprężynującej: 6.Używając jakiejś tulejki wybijamy z stojanu wałek 5mm, specjalnie nie wyciągałem stojanu z pomiędzy magnesów , aby zbytnio nie rozmagnesować go ( choć są różne o tym opinie) , wybijamy przy użyciu węższego wybijaka. Siły nie trzeba wiele wałek dość łatwo wychodzi: 7.Następnie zakładamy pierwsze łożysko na śrubę trapezową i odmierzamy odległość do końca silnika: 8. Używając kleju dwuskładnikowego , w moim przypadku jakiś patex ( potrzeba znikome ilości, mi z opakowania 6g zostało 95% opakowania) , wbijamy śrubę w stojan i dzięki klejowi mamy pewność ,ze będzie to trzymać się prawidłowo ( to się okaże później:P:P:P:P )
A więc do rzeczy. Jakiś czas temu dowiedziałem się ,że na rynku pojawiły się śruby trapezowe o przekroju 5mm i skoku 2mm. Dzięki użytkownikowi TDI-CAD szybko znalazły się na stanie i wpadły w drukarkę. Efekt super , śruby jak na 5mm są mega proste. Do śrub w ofercie można dostać nakrętki z mosiądzu oraz nakrętki z tworzywa. Nakrętki mosiężne mają ledwo wyczuwalny luz, nakrętki z tworzywa, trzeba kilka razy nawet wiertarką po śrubie rozruszać, aby poruszały się lekko, takie mają spasowanie:P
Na wstępie chciałbym poinformować ,że WIEM o konsekwencjach rozkręcania silnika krokowego i WIEM jakie pociąga za sobą to konsekwencje.
Poniższy artykuł będzie spamem zdjęciowym więc proszę o wyrozumiałość.
Chciałbym pokazać jak ja to zrobiłem a następnie będziemy testować.
Nie namawiam nikogo do tej operacji, ja mam zbędne silniki , których mi nie szkoda i kupiłem spory zapas śrub:P
NA początek silniki jakieś tanie z allegro, kupiłem kiedyż 30szt za 2,99/szt. 1. Odkręcamy śruby z tyłu silnika: 2. Proponuje zrobić znacznik na obudowie aby później złożyć tak samo korpusy: 3. Lekkim podbiciem na rancie korpusu wybijamy go: 4. Wyciągamy korpus, podkładkę sprężynowa , łożysko , dystans ( kolejność zachowana) 5. Następnie tak samo przód silnika, w moim przypadku na przodzie bez podkładki sprężynującej: 6.Używając jakiejś tulejki wybijamy z stojanu wałek 5mm, specjalnie nie wyciągałem stojanu z pomiędzy magnesów , aby zbytnio nie rozmagnesować go ( choć są różne o tym opinie) , wybijamy przy użyciu węższego wybijaka. Siły nie trzeba wiele wałek dość łatwo wychodzi: 7.Następnie zakładamy pierwsze łożysko na śrubę trapezową i odmierzamy odległość do końca silnika: 8. Używając kleju dwuskładnikowego , w moim przypadku jakiś patex ( potrzeba znikome ilości, mi z opakowania 6g zostało 95% opakowania) , wbijamy śrubę w stojan i dzięki klejowi mamy pewność ,ze będzie to trzymać się prawidłowo ( to się okaże później:P:P:P:P )