MPCNC Double Belt - dziennik budowy JGFTW

Tokarki, frezarki, CNC, wtryskarki, wytłaczarki itp.
Awatar użytkownika
JGFTW
Drukarz
Postów w temacie: 24
Posty: 1331
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ender 3 v3 SE
x 710

MPCNC Double Belt - dziennik budowy JGFTW

Post autor: JGFTW »

Cześć,

Będę opisywał w tym wątku swoją przeprawę do w pełni działającego MPCNC ( oby :D ). Będzie to moje pierwsze CNC i nie mam żadnego doświadczenia z tymi maszynami, ale że mam z drukarkami to mniej się obawiam że coś zepsuję, bo zawsze można wydrukowac jeszcze raz ;)
postanowiłem zbudować CNC głównie do frezowania aluminium ( niewielkie arkusze, maksymalnie 500x500mm ) od czasu do czasu jakieś drewno i raz na ruski rok plastik (PP, PTFE)
Przekonał mnie projekt BraunsCNC : https://www.thingiverse.com/thing:3101774

Jest to POC, że da się frezować aluminium na takiej drukowanej maszynie :

źródło: https://www.youtube.com/watch?v=k-2kr4tGEIQ

Udało mi się skontaktować z autorem i twierdził że rok od publikacji projektu wciąż korzysta z MPCNC do alu ( a nawet stali ;) ) pomimo drastycznej zmiany koncepcji projektu.

Generalnie MPCNC jako konstrukcja jest sprawdzona przez bardzo szerokie grono, w tym nawet nasz forumowy kolega w tym wątku opisuje swój sprzęt : viewtopic.php?t=3570

--------------- OGÓLNE ZAŁOŻENIA PROJEKTU----------------------

- Musi dać sobie radę z Aluminium do gr 10mm
- Możliwość obrabiania stali ( do gr. 5mm )
- Tolerancje jak w drukarce max +/- 0.25
- Mobilność konstrukcji

Założenia opcjonalne (musi działać):

* bezproblemowo
* łatwo
* przyjemnie
:D

Będę w pełni zadowolony, jeżeli uda się doprowadzić maszynę do stanu, w którym nie bałbym się jej zostawić bez nadzoru, po prostu jeżeli wszystko ustawię dobrze to zadaje jej plik i nie boję się, że wrócę i zastanę kupę gruzu lub wszystko się rozpadnie jak tylko zamknę oczy na chwilę.
Czyli taki cel jak przy drukarce 3d.

Wymiary pola roboczego maszyny to 516 x 516 x 77 [mm]