Ja drukowałem wiele elementów do drukarek z PET-G czarnego od DD. Miały 3 obrysy, 50-60% wypełnienie.
Elementy twarde jak kość. Z ASA też czasami drukowałem, jest nieco łatwiejszy w druku niż ABS.
Co do PLA. Jest twarde, ale stosuję je tylko do pierdół, gdzie otoczenie ma temperaturę pokojową.
W drukarkach np. ANET drukowane elementy na Idle Axis X (lewy i prawy) zaczynają pod wpływem
temperatury degradować się (nie wiem czy to właściwe określenie, pojawiają się bąble, spęczenia).
Przyczyną tego jest stosowania tekturowej osłony, przy drukowaniu z ABS, ASA,PETG.
Czyli temperatura.
Dlatego unikam stosowania PLA jako materiału konstrukcyjnego.
Ja bym w przypadku Olo2000pm zastosowanie PETG, w ostateczności ASA.
W odpowiedzi na pytanie odnośnie mocowania w kształcie sześciennym.
Moim zdaniem szkoda materiału i czasu na wydruk.
Lepiej ten czas poświęcić na zwiększenie obrysów i wypełnienia.
Na rysunku przedstawiłem różnice elementów z 4 obrysami, i jakimś, nieważne wypełnieniem. Nie chciało mi się rysować.
Strzałka nad wałkiem pokazuje kierunek przyłożenia siły.
Wspornik po lewej stronie jest jak równoległobok, którego łatwo przekosić.
Wspornik po prawej stronie jest trójkątem, którego z zasady bardzo trudno przekosić.
To takie proste wytłumaczenie, stosowanie często w budowie mostów, masztów.
Pozwól że urozmaicę Twoje tłumaczenie. Siła przyłożona jak na Twoim szkicu.
Skala dotyczy odchylenia w osi przyłożonej siły.
olo2000pm pisze:A jak wygląda gwintowanie w petg?
Dopóki nie zagrzejesz gwintownika to nawet dobrze. Można sobie pomóc mocząc go w wodzie (są lepsze środki odprowadzające ciepło ale nie wiem czy nie reagują z plastikami).
Przegwintowałem w starym wydruku z PETG otwory fi3 gwintownikiem fi4.
Wkrętarka na niskie obroty i zamoczenie gwintownika w oleju.
Wyszło bardzo ładnie. Próba wkręcenia śruby M4 bez problemu.
Jakość wizualna gwintu wykonana lupą b.dobra.
Wyrobi się. Albo wtapiany insert, albo wkładka z nakrętki albo śruba na przestrzał. Przy frezowaniu czegokolwiek twardszego od gównolitu powstaje masa drgań.
Można frezować Alu na drukowanych maszynach. To kwestia tego czego oczekujesz po wyfrezowanym elemencie. Ja frezowalem węgiel i Alu na walkach 12mm i jakoś szło. Ale głębokość frezowania to 1mm max. Prędkości tez nie kosmiczne. Niestety sztywność a właściwie jej brak w takiej maszynie to główny problem. Jak chcesz wykorzystywać ta maszynę do pracy a nie hobby to sztywność sztywność sztywność : walki podparte lub prowadnice MGN. Inaczej jakość produktu będzie daleka od idealnego. Jak chcesz tylko for fun i jesteś w stanie zaakceptować odchyłki na poziomie 0.2 - 0.3mm to kontynuuj.