Moje pierwsze MPCNC

Tokarki, frezarki, CNC, wtryskarki, wytłaczarki itp.
gwidon777
Postów w temacie: 34
Posty: 275
Rejestracja: 23 sie 2020, 21:40
x 55

Moje pierwsze MPCNC

Post autor: gwidon777 »

Witam wszystkich.
Rozpocząłem budowę mojego pierwszego MPCNC. Nie mam pojęcia "z czym to się je" i dlatego poproszę Was o porady w kwestii budowy i uruchomienia no i pracy oczywiście.
Miejcie cierpliwość, ponieważ z doświadczenia wiem, że nie wszystko co napiszecie będzie dla mnie proste i nie wszystkie porady zrozumiem od razu.

Zacząłem od filmików na YT, oraz przeszukania tego forum. Zapoznałem się też ze stroną https://docs.v1engineering.com/ ale pomimo tego nie wszystko jest dla mnie jasne.

Założenia:
Wybrałem MPCNC Primo według projektu V1 Engineering i mam zamiar zrobić to bez żadnych zmian. No może wprowadzę delikatne modyfikacje ale chcę się trzymać jak najbliżej oryginału. Jak już poznam maszynę to zacznę ją modyfikować według swoich potrzeb.
Nie mam doświadczenia w cnc ale trochę już drukuję, więc chciałbym wykorzystać to co już znam czyli firmware Marlin z jakąś chińską płytką. Dodatkowo chcę sterować frezarką przez Octoprint. Korzystam z niego w trzech drukarkach i bardzo pomaga w pracy i zdalnym nadzorowaniu urządzenia. Również ze względu na wykrywanie błędów. Kilka razy zdarzyło mi się, że nie wiedziałem dlaczego wydruk nie wyszedł i mogłem sobie obejrzeć na timelapsie co poszło źle.
Pole robocze jak największe z tym, że chcę frezować również aluminium, więc nie poszaleję. W kalkulatorze wyszło mi, że będzie to 651x647 mm. Może wystarczy na początek.
Od początku korzystam z Fusion360 i całkiem nieźle go ogarniam jak na moje potrzeby. Jeszcze nie próbowałem przygotowywania modeli do frezowania ale z tego co wiem to bezpośrednio w tym programie można wygenerować g-code.

Części plastikowe już się drukują a właściwie to kończą się drukować. Mam też łożsyka i śruby, więc niedługo będę to skręcał.
Zamówiłem też na próbę silniki: