Klej do sklejania plastików

Czyli wszystko to co dzieje się po zdjęciu wydruku ze stołu...
kretu
Posty: 528
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Bizer
x 99

Re: Klej do sklejania plastików

Postautor: kretu » 21 maja 2019, 13:59

kapi do niego też zalecają primer nawet swój własny Loctite 770:P Ale teraz doczytałem że niestety heptan to jedynie rozpuszczalnik w nich więc niestety trzeba wybrać jakiś primer dostępny na rynku bo dragon z casto raczej sam nie zadziała:P Chociaż poszukam go u siebie na półce i chyba testy zrobię:P Takie porównanie czysty CA, CA z primerem , CA z Dragonem, Araldite 2021. Sam jestem ciekaw wyników.
Awatar użytkownika
cyfron
Posty: 158
Rejestracja: 30 sty 2019, 09:28
Drukarka: Alfawise U30
x 19
Kontaktowanie:

Re: Klej do sklejania plastików

Postautor: cyfron » 21 maja 2019, 15:30

kapi pisze:bezkonkurencyjny jest LOCTITE 401 >link<
i wydajny też.

Cena też jest bezkonkurencyjna :)
Awatar użytkownika
MaxXxi47
Posty: 344
Rejestracja: 14 wrz 2017, 23:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Drukarka: Tronxy X5S
x 61
Kontaktowanie:

Re: Klej do sklejania plastików

Postautor: MaxXxi47 » 21 maja 2019, 15:52

Kropelka z pojemnością 2ml kosztuje około 4zł. Przy 50 ml masz już kwotę 100zł czyli w praktyce nie różnią się prawie wcale.
DRAGON CUSTOMS
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2240
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 371
Kontaktowanie:

Re: Klej do sklejania plastików

Postautor: virgin71 » 21 maja 2019, 17:46

Loctite nie zasycha, a kropelka jest jednorazowego użytku.
Awatar użytkownika
cyfron
Posty: 158
Rejestracja: 30 sty 2019, 09:28
Drukarka: Alfawise U30
x 19
Kontaktowanie:

Re: Klej do sklejania plastików

Postautor: cyfron » 21 maja 2019, 18:34

Ale kropelkę kupię w pobliskim sklepie i wydam 4zł. Nie potrzebuję kleić przemysłowo - mam jeden model w częściach do wydrukowania z PETG.
Awatar użytkownika
cyfron
Posty: 158
Rejestracja: 30 sty 2019, 09:28
Drukarka: Alfawise U30
x 19
Kontaktowanie:

Re: Klej do sklejania plastików

Postautor: cyfron » 29 maja 2019, 13:05

Zrobiłem test klejenia zwykłym superglutem (CA). Najpierw porządnie umyłem i odtłuściłem powierzchnię, następnie na dwie klejone części nałożyłem cienką warstwę kleju, ścisnąłem je na ok 1minutę i o dziwo trzyma. O ile zwykły PET klejony cyjanoakrylem słabo się trzymał o tyle łączenie PETG przy odpowiednim przygotowaniu powierzchni trzyma zadziwiająco dobrze. Jak widać PETG od PET różni się nie tylko temperaturą topnienia ale również innymi właściwościami fizycznymi (chemiczne są oczywiste).

Wróć do „Postprocessing”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość