Przetapianie wydruków w pyle solnym

Czyli wszystko to co dzieje się po zdjęciu wydruku ze stołu...
Awatar użytkownika
Silvered87
Postów w temacie: 3
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2019, 22:40
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Drukarka: Ender 5, Photon mono
x 53

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: Silvered87 »

morf pisze:A jakby tak wrzucić mała dysze 0.25 tak żeby zminimalizować dziury, wydrukować i wypiec?
A czy przypadkiem nie wyjdzie w tym wypadku więcej mniejszych dziur, czyli ostatecznie to samo? Chociaż sprawdzić i tak warto.
HC EVO stan konstrukcji: rama - ok, części drukowane - ok, MB - ok, mgn12h - ok, mgn15h - ok, prowadnice 12mm - ok, Zasilacz Mean Well LRS-350 24v - ok, grzałka silikonowa Keenovo310x310 220v 750W - ok, małe części - ok, Jeszcze tylko kable, konektory, projekt mocowania HERMESA i złączki HDMI
Awatar użytkownika
japim
Postów w temacie: 2
Posty: 703
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: W sumie 19...
x 205
Kontakt:

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: japim »

A może wystarczy podbić dodatkowo flow o 5-10% aby do nominalnego wyliczonego przez slicer przepływu dodać jeszcze trochę, który upchnie nadmiar plastiku w wolnych przestrzeniach.
Skoro to jest wydruk techniczny to jego wygląd nie musi być idealny.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Awatar użytkownika
aaannnd
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 453
Rejestracja: 29 sie 2018, 14:00
Lokalizacja: KRK-PD
Drukarka: Ender 3
x 234

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: aaannnd »

Co do pękania formy solnej i wylewania się plastiku, to chyba ma na to jeszcze wpływ rozszerzalność cieplna naczynia, w którym się wypieka.
Abys, JGFTW
Awatar użytkownika
Silvered87
Postów w temacie: 3
Posty: 248
Rejestracja: 19 kwie 2019, 22:40
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Drukarka: Ender 5, Photon mono
x 53

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: Silvered87 »

aaannnd pisze:Co do pękania formy solnej i wylewania się plastiku, to chyba ma na to jeszcze wpływ rozszerzalność cieplna naczynia, w którym się wypieka.
Więc może zrezygnować z pojemników aluminiowych na rzecz szklanych pojemników żaroodpornych?
HC EVO stan konstrukcji: rama - ok, części drukowane - ok, MB - ok, mgn12h - ok, mgn15h - ok, prowadnice 12mm - ok, Zasilacz Mean Well LRS-350 24v - ok, grzałka silikonowa Keenovo310x310 220v 750W - ok, małe części - ok, Jeszcze tylko kable, konektory, projekt mocowania HERMESA i złączki HDMI
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 54
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: dziobu »

Po ubiciu sól trzyma kształt i to że największa obudowa rośnie o ~1mm nic już mi tu nie zmienia.
Ale widzę że problemem jest plastik a nie forma - mam teraz jakiś PET który wyraźnie pracuje termicznie i nawet "blaszki" nie da się wygrzać. A np DD PET czy jakieś PLA problemu nie robi.
Awatar użytkownika
emartinelli
Zasłużony
Postów w temacie: 3
Posty: 1195
Rejestracja: 19 kwie 2016, 16:54
Lokalizacja: Łódź
x 423

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: emartinelli »

Z innej beczki, akurat mam do wydrukowania pokrętło do przełącznika krzyżowego, gdzie działają duże siły i pobawiłem się trochę w pieczenie. Niestety standardowe wydruki sie łamią.
Moje wnioski z zabawy poniżej:
1. przy naprwde dobrym pyle solnym warstwy nadal widać (niestety ci co mieli nadzieję na ich zniknięcie to chyba zmartwi)
2. zapadanie się wydruków chyba nie do zlikwidowania, przy tej technologi zawsze będzie gdzieś drobna pusta przestrzeń
3. robienie wypustków do przetopienia nie sprawdza sie :( jednak jest za duża gęstość i za mała płynność materiału i działa to bardzo punktowo, nie rozlewa się dalej niż 1mm na boki :(
4. z pozytywów, o ile nie zależy nam na warstwie spodniej (to znaczy tej na górze w piekarniku) to wydruk przypomina fakturą wydruk z drukarki proszkowej., no i wytrzymałość naprawdę dobra.
5. zamiast nadlewów chyba trzeba naddawać 1-2mm od góry i ścinać lub szlifować (ale to przetestuje w przyszłym tygodniu)
Załączniki
20201023_155220.jpg
20201023_155008.jpg
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 54
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: dziobu »

mcxmcx pisze:(Lepiej jednak wychodzi z petg).
No właśnie to zależy. Mam jeden PET (resztkę, tj 2-3 szpule) który za cholerę się do tego nie nadaje. Znika w oczach.
Za to PET DD jest już OK (viewtopic.php?f=56&t=6719&start=80#p112761). Mam jeszcze jakieś to sprawdzę, ale chyba tu trzeba podejść do materiału jako zestawu producent-typ a nie kierować się samym typem.
emartinelli pisze:3. robienie wypustków do przetopienia nie sprawdza sie :( jednak jest za duża gęstość i za mała płynność materiału i działa to bardzo punktowo, nie rozlewa się dalej niż 1mm na boki :(
Sprawdza się. PET DD przy ~290 stopniach rozpływa się jak eee no dobrze się rozpływa.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 6
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: FlameRunner »

Wchodzi sobie człowiek poczytać o PRZETAPIANIU wydruków, a tu dwie strony o annealing...
Awatar użytkownika
Zepco
Postów w temacie: 7
Posty: 1555
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 294

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: Zepco »

Po co te przepychanki? Obie koncepcje są warte uwagi i każdy znajdzie coś dla siebie.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - rozebrana na części...
3DGence One
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 54
Posty: 8908
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5842
Kontakt:

Re: Przetapianie wydruków w proszku

Post autor: dziobu »

Było pytanie o temperaturę. Tu jeden z procesów:
DD ABS+ Black
Termopara w soli, mniej-więcej w otworze w kostce.
Aluminiowe pudełko ~125x125x55. 860g soli. Przykryte pokrywą (normalnie robię bez ale muszę żeby termopara nie wypadła).
Pudełko wsadzam do 350°C. Po wygrzaniu wyjmuję i stygnie sobie samo.

Temperatura wewnątrz: (godzina OK, rok nie ;p)
pomiar1.png
Po wyjęciu widać że ubiłem chyba dobrze:
a01.jpg
Kostki: (ten sam gcode)
a02.jpg
a03.jpg
Skurcz:
a04.jpg
a05.jpg
Obecnie jestem na etapie sprawdzania jak temperatura i czas wpływają na skurcz i związany z tym poziom defektów. Technicznie mogę zrobić detal grubszy o 1-2mm w kluczowych miejscach i potem go obrobić do żądanych rozmiarów (plastik bez warstw obrabia się świetnie). I tą część potrafię już powtarzalnie odtworzyć z ABSu i PETa.
Zepco, Silvered87, emartinelli
ODPOWIEDZ

Wróć do „Postprocessing”