S3D Ząbki na rogach wydruku

stefan599
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2016, 17:52
x 1

S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: stefan599 » 28 gru 2018, 12:54

Dzień dobry.

Pytanie może okazać się proste ale w internetach nie mam pojęcia jak opisać ten problem ;)
Poznaję dopiero S3D. Drukarka CTC dual+sailfish 7.7, chłodzenie wydruku, speed ok.30mm/s
Co należy zrobić w przypadku gdy wydruk wygląda tak:
Obrazek
Mam oczywiście na myśli poszarpane naroża.
Dziękuje za sugestie. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 4057
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 1525
Kontaktowanie:

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: dziobu » 28 gru 2018, 12:58

stefan599 pisze:Pytanie może okazać się proste ale w internetach nie mam pojęcia jak opisać ten problem ;)

Po zdjęciu nie widać, ale to może to?
https://www.simplify3d.com/support/print-quality-troubleshooting/#lines-on-the-side-of-print
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
kretu
Posty: 536
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Bizer
x 101

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: kretu » 28 gru 2018, 13:00

A nie rusza ci się szyba w tej osi albo inny luz?
stefan599
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2016, 17:52
x 1

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: stefan599 » 28 gru 2018, 13:47

dziobu pisze:
stefan599 pisze:Pytanie może okazać się proste ale w internetach nie mam pojęcia jak opisać ten problem ;)

Po zdjęciu nie widać, ale to może to?
https://www.simplify3d.com/support/print-quality-troubleshooting/#lines-on-the-side-of-print


Niestety to nie to. Ten problem wystepuje tylko w s3d. Te szarpnięcia są tylko na rogach. Ścianki gładziuteńkie.
Awatar użytkownika
morf
Posty: 938
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Δ Kossel Lin+
x 196

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: morf » 28 gru 2018, 14:55

masz jakis coasting wlaczony?
Czy to wystepuje zawsze na rogu gdzie zaczyna nowa warstwe czy na wszystkich?
A moze to warstwy sie podwijaja do gory?
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2270
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 381
Kontaktowanie:

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: virgin71 » 28 gru 2018, 15:09

Czy przypadkiem w S3D nie masz ustawionego customowego jerk i accel?
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 4057
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 1525
Kontaktowanie:

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: dziobu » 28 gru 2018, 15:10

A najlepiej to wrzuć tu plik projektu (.factory).
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
stefan599
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2016, 17:52
x 1

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: stefan599 » 28 gru 2018, 17:49

dziobu pisze:A najlepiej to wrzuć tu plik projektu (.factory).


Ok proszę:https://megawrzuta.pl/download/21e45e234b87eb16a35ff296d7fa02e7.html
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 4057
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 1525
Kontaktowanie:

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: dziobu » 28 gru 2018, 18:11

Po pierwsze - pliki wrzucaj na forum, jako załączniki do postów. Inaczej to zginie za tydzień.

Po drugie - wszystko jest w S3D i wszystko mozna zobaczeć ;)
Masz włączone wymuszenie retrakcji między warstwami:
x3.jpg

Co w połączeniu z optymalizacją miejsc zmiany warstwy:
x2.jpg

Powoduje to:
x1.jpg


Do tego (drugi obrazek) masz najpierw drukowany obrys wewnętrzny,; jeśli w miejscach retrakcji pojawia się blob to drugi obrys musi go ominąć. Miejsca retrakcji (trzeci rysunek) pasują do Twoich artefaktów.

Opcje:
- Odznacz "Force retraction between layers"
lub
- ustaw to:
x4.jpg
(ale wtedy będziesz miał te artefakty tylko w jednym rogu)
albo o prostu ustaw sobie prawidłowo retrakcję ;) Ewentualnie zmniejsz temperaturę, jeśli płynie za bardzo.
Lub, jeśli nie da się inaczej, to tu wpisz wartość ujemną, np "-0.05":
x5.jpg
ale ostrzegam, że zabawa tymi parametrami łatwa nie jest (niemniej ja używam prawie wszędzie).

Jak chcesz zobaczeć konkretnie w czym problem to wydrukuj dowolny test retrakcji, np wieżyczki (https://www.thingiverse.com/thing:909901).
virgin71
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
stefan599
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2016, 17:52
x 1

Re: S3D Ząbki na rogach wydruku

Postautor: stefan599 » 30 gru 2018, 20:23

Szanowni Panowie problem rozwiązany.
Dziekuje za wszelkie sugestie.
Problemem okazala sie tak jak pisaliście retrakcja. :piwo:
Byłem pewny ze przepisałem ją z MakerBot Desktop, lecz niestety jak się okazało nie :crazy:

Przepisałem Dystans retrakcji 1.3mm oraz prędkość 25mm/s.

Obrazek

Wróć do „CTC Bizer (klon Replicatora)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość