Jak w temacie, prawdopodobnie mam źle założone silniki (zauważyłem że w internecie ludzie mają dokładnie odwrotne kolory nakrętek trzymających śmigła)
Silniki mają gwint prawy i lewy, który to CW a który CCW?
Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
- thenatoorat
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 wrz 2017, 13:33
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Drukarka: Rapcraft
- marek91
- Administrator
- Postów w temacie: 3
- Posty: 2563
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:22
- Lokalizacja: Gostyń
- x 1208
- Kontakt:
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
Nie o to chodziło ale mam już odpowiedź:
Nakrętka ma się odkręcać odwrotnie do kierunków obrotu silnika, czyli mam wszystkie 4 szt do przekładki
Nakrętka ma się odkręcać odwrotnie do kierunków obrotu silnika, czyli mam wszystkie 4 szt do przekładki
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 3243
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1599
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
Generalnie wystarczy że zmienisz 2kabelki z esc do silnika o będzie się kręcił w przeciwna stronę.
Nie ma silników stricte cw I ccw.
Więc to że masz gwinty na "piascie" trzymajacej smiglo to tak na prawdę wystarczy nakrętka samokatrujaca czy tam samohamujaca (taka z gumka) I trzyma się
Swoją drogą poczytalbys trochę albo na YouTube pełno materiałów
Bo zaraz będą pytania o śmigła
Nie ma silników stricte cw I ccw.
Więc to że masz gwinty na "piascie" trzymajacej smiglo to tak na prawdę wystarczy nakrętka samokatrujaca czy tam samohamujaca (taka z gumka) I trzyma się
Swoją drogą poczytalbys trochę albo na YouTube pełno materiałów
Bo zaraz będą pytania o śmigła
Done is better than perfect.
- marek91
- Administrator
- Postów w temacie: 3
- Posty: 2563
- Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:22
- Lokalizacja: Gostyń
- x 1208
- Kontakt:
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
Kierunki obrotów mam dobre, wiem jak je zmienić.
Pytałem tylko i wyłącznie o to który silnik gdzie ma być. (żeby się śmigło nie luzowało od obrotów)
Pytałem tylko i wyłącznie o to który silnik gdzie ma być. (żeby się śmigło nie luzowało od obrotów)
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
Jak masz dokładnie odwrotnie, to nic się nie stało. Też będzie latał.
Jeżeli przypadkiem podam ceny w GBP to sobie kolego, koleżanko, pomnóż razy pięć.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 wrz 2017, 22:07
- x 3
Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?
Silnik CCW ma prawy gwint (normalny ) i ma się kręcić w lewo (patrząc od góry).
Silnik CW ma lewy gwint i ma się kręcić w prawo.
Od czasu kiedy ESC zaczęło hamować silnikami (kiedyś hamowanie było wybiegiem) ma to mniejsze znaczenie.
Ja już używam tylko silników CCW i nakrętek samohamownych (nie odkręca się i mogę trzymać w zapasie tylko jeden typ silników).
Silnik CW ma lewy gwint i ma się kręcić w prawo.
Od czasu kiedy ESC zaczęło hamować silnikami (kiedyś hamowanie było wybiegiem) ma to mniejsze znaczenie.
Ja już używam tylko silników CCW i nakrętek samohamownych (nie odkręca się i mogę trzymać w zapasie tylko jeden typ silników).