Strona 1 z 1

Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?

: 14 lis 2017, 11:50
autor: marek91
Jak w temacie, prawdopodobnie mam źle założone silniki (zauważyłem że w internecie ludzie mają dokładnie odwrotne kolory nakrętek trzymających śmigła)

Silniki mają gwint prawy i lewy, który to CW a który CCW?

Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?

: 14 lis 2017, 12:14
autor: thenatoorat
Obrazek

Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?

: 14 lis 2017, 12:17
autor: marek91
Nie o to chodziło ale mam już odpowiedź:

Nakrętka ma się odkręcać odwrotnie do kierunków obrotu silnika, czyli mam wszystkie 4 szt do przekładki :D

Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?

: 14 lis 2017, 12:58
autor: morf
Generalnie wystarczy że zmienisz 2kabelki z esc do silnika o będzie się kręcił w przeciwna stronę.
Nie ma silników stricte cw I ccw.
Więc to że masz gwinty na "piascie" trzymajacej smiglo to tak na prawdę wystarczy nakrętka samokatrujaca czy tam samohamujaca (taka z gumka) I trzyma się :)
Swoją drogą poczytalbys trochę albo na YouTube pełno materiałów :)
Bo zaraz będą pytania o śmigła :)

Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?

: 14 lis 2017, 13:12
autor: marek91
Kierunki obrotów mam dobre, wiem jak je zmienić.

Pytałem tylko i wyłącznie o to który silnik gdzie ma być. (żeby się śmigło nie luzowało od obrotów)

Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?

: 14 lis 2017, 17:59
autor: mcxmcx
Jak masz dokładnie odwrotnie, to nic się nie stało. Też będzie latał.

Re: Silniki, jak rozpoznać CW i CCW?

: 14 lis 2017, 20:09
autor: mjedlinski
Silnik CCW ma prawy gwint (normalny :-) ) i ma się kręcić w lewo (patrząc od góry).
Silnik CW ma lewy gwint i ma się kręcić w prawo.

Od czasu kiedy ESC zaczęło hamować silnikami (kiedyś hamowanie było wybiegiem) ma to mniejsze znaczenie.
Ja już używam tylko silników CCW i nakrętek samohamownych (nie odkręca się i mogę trzymać w zapasie tylko jeden typ silników).