Już wiem czemu nie mogłem się dogadać z BLtouchem od Trianglelabs. Najpierw był problem z rozłączonymi kablami. Ostatnio pojawiał się problem z niespójnymi (niekonsekwentnymi?) pomiarami. Meczyłem się i męczyłem, rzucałem kurwami, olewałem drukarkę bo cholery dostawałem. Winę zwaliłem na felerną podróbę od Trianglelabs. CZUJNIK JEST DOBRY. Problem leżał w sumie 3 rzeczy:
- jest on zbyt wysoko umieszczony w obecnej karetce (już to poprawiłem w kolejnej iteracji)
- pomiary odbywały się w temp 160C (drukuję w 195C) aby filament nie wyciekał z dyszy i jej nie brudził
- dysza po wydruku często była ubrudzona (tak normalnie, nie jakoś strasznie).
Gdy następował pomiar to karetka zbliżała się do stołu, jako że czujnik był za wysoko to najpierw stołu dotykał syf z dyszy który nie był plastyczny na tyle by się spłaszczyć i powodował on odkształcanie stołu. Stąd powstawał błąd w pomiarach. Tłumaczy to też fakt że za każdym pierwszym razem gdy zabierałem się za diagnozę to nie było problemu - bo za każdym razem wyjmowałem filament z hotendu (by nie przeszkadzał) i czyściłem dyszę (tak przy okazji tego że była bez filamentu)
. Obecnie wyłączyłem ABL i sensora używam tylko jako krańcówki i do true bed leveling (wyrównywanie trapezówek). Kilka wydruków w serii już się udało bez wspomnianego błędu.
Drukarka ma za sobą pierwszy wydruk niekalibracyjny - uchwyt na szpule by
@rafaljot!
50 mm/s ścianki zewnętrzne, 100 mm/s infill i ścianki wewnętrzne, 150 mm/s ruchy jałowe. Temp i retrakcja dobierane na oko. Prusa Slicer (przerzucam się na niego z Cury). Takie prędkości chciałbym osiągać na wydrukach "technicznych". Do dogrania jerk i acc oraz parametry ze slicera, bo drukarka się cała trzęsła.
Wymieniłem nakrętki na te z POM i nie zauważyłem różnicy w hałasie osi Z (ciągle coś lekko skrzypi. Nakrętki są przykręcone do stolika za pomocą śrub M3 i nakrętek samohamowalnych, tak aby mogły się swobodnie ruszać w osiach X i Y, ale nie Z. Dodatkowo złożyłęm stolik z prostopadle dociętymi profilami 2020 i teraz jest:
a) wszystko prostokątne
b) wałki bliżej śruby trapezowej
Walczę z wymiennymi karetkami. Jak na razie chcę direct BMG i Titan Aero. Titan już wydrukowany i złożony. Teraz muszę dokończyć obudowę wtyczki. Będę kalibrować wtedy Titana oraz drukować karetkę BMG (już zaprojektowałem nową, inną niż z poprzedniego posta).
Do zrobienia:
- dokończyć wtyczkę kabli -> karetkę BMG -> karetkę Titana
- zamontować poprawnie zasilacz oraz Dueta wraz z wentylatorem 120mm
- Dobrać parametry slicera dla druku @100 mm/s i @50 mm/s
- Dopytać się na forum o kalibrację jer, acc itd