Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Awatar użytkownika
fredator
Postów w temacie: 6
Posty: 64
Rejestracja: 07 gru 2018, 08:02
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Ender 3
x 82

Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: fredator »

Witam szanownych kolegów drukarzy i koleżanki drukarki ;)

Przyszedł czas na mój pierwszy buildlog, więc tytułem wstępu opiszę po krótce co ostatnio zrobiłem i dlaczego :smile2:

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem drukarki Hypercube by Tech2C na profilach 2020 V-Slot, którą oczywiście sam swego czasu poskładałem. Niestety jakość druku, głośność oraz utrudniona zabudowa i dosyć niewygodna kalibracja (naciąganie pasków, itp.) zniechęciły mnie do tej drukarki. W efekcie bardzo mało na niej drukowałem.

Wertując ostatnio Thingiverse natrafiłem na ciekawą przeróbkę projektu HEVO, którą szybko uznałem za znacznie łatwiejszą do przeprojektowania na profile 2020 V-Slot niż oryginalny projekt Scotta 3D - nazywa się to forkLIFT i można to znaleźć tutaj:

Strona projektu forkLIFT

Ze względu na fakt, że projekt jest przeznaczony dla profili T-Slot 3030 niektóre części musiałem przerobić, a inne dorysować (właściwie to wszystko co nie pasowało musiałem od nowa rysować, bo autor nie udostępnił STEPów).
Drukarka przed modyfikacją - głównie składająca się z elementów Hypercube 2020
Drukarka przed modyfikacją - głównie składająca się z elementów Hypercube 2020
W pierwszej kolejności skupiłem się na osiach XY, bo to w mojej drukarce najbardziej kulało. Obecnie są już zmontowane, a drukarka znowu drukuje i wygląda teraz tak:
Drukarka obecnie - po zmianie osi X i Y na projekt forkLIFT
Drukarka obecnie - po zmianie osi X i Y na projekt forkLIFT
To oczywiście jeszcze nie koniec zabawy z tą drukarką. Mam jeszcze sporo pomysłów na usprawnienia, ale o tym kiedy indziej.


Modyfikacja projektu forkLIFT

Tak jak wspomniałem wcześniej projekt wymagał wielu przeróbek. W elementach mocowanych do profili zamieniłem oryginalne "wypukłości" z kształtu profili T-Slot na V-Slot. Największej przeróbki wymagały mocowania silników, bo po zmianie była tam lekka kolizja z łożyskami F623.

W projekcie nie znalazłem odpowiedniego mocowania dla hotendu i nawiewu, więc zaprojektowałem swój własny dla V6. Potem miałem problemy z drukiem na nim (chyba przez brak silikonowej skarpety i niedoskonałość samego nadmuchu), więc postanowiłem zaprojektować drugi dla hotendu Creality (poskładałem go z pozostałości po kilku innych). W tej konfiguracji drukuje się dużo lepiej, ale to pierwsza iteracja i jest w nim wiele błędów do poprawienia.
Projekty mocowań dla V6 (po lewej) oraz Creality (po prawej)
Projekty mocowań dla V6 (po lewej) oraz Creality (po prawej)

Montaż

Nie ma co się tutaj rozpisywać - wydrukowane z filamentu PET-G DD Orange oraz PET-G DD Red na moich Enderach części poskładałem i zmontowałem osie XY. Wałek dla osi Y zamieniłem z 8mm na 10mm (teraz są tam łożyska Misumi i wałki, o ile dobrze pamiętam, z Poltechu) - pracuje to naprawdę super! :yahoo:

Kółka Powge zamieniłem na łożyska F623 kupione kiedyś (chyba) na Banggood, więc rozwiązanie raczej budżetowe. Natomiast kultura pracy o niebo lepsza - z jakiegoś powodu kółka w rozmiarze 20T z czasów Hypercube miały bardzo duże bicie.

Zdjęcia z montażu:
Przednie mocowanie idlerów
Przednie mocowanie idlerów
Docisk wałka 10mm oraz w tle tylne mocowanie idlerów
Docisk wałka 10mm oraz w tle tylne mocowanie idlerów
Wózek osi X przed złożeniem
Wózek osi X przed złożeniem
Mocowanie silnika
Mocowanie silnika
Dolna część mocowania silnika
Dolna część mocowania silnika
Jeszcze raz tylne mocowanie idlerów
Jeszcze raz tylne mocowanie idlerów
Wszystkie części gotowe do montażu (może poza mocowaniami silników)
Wszystkie części gotowe do montażu (może poza mocowaniami silników)
Zmontowany wózek
Zmontowany wózek
Zamontowane tylne mocowanie idlerów i wałki
Zamontowane tylne mocowanie idlerów i wałki
Mocowanie osi X i Y - widok z tyłu
Mocowanie osi X i Y - widok z tyłu
Mocowanie osi X i Y c.d.
Mocowanie osi X i Y c.d.
Złożone mocowania silników razem z napinaczami pasków (te śrubki M3 na dole)
Złożone mocowania silników razem z napinaczami pasków (te śrubki M3 na dole)
Hotend V6 razem z mocowaniem (projekt własny) oraz chłodzeniem hotendu (z Thingi) - obecnie zdjęty i zastąpiony hotendem Creality
Hotend V6 razem z mocowaniem (projekt własny) oraz chłodzeniem hotendu (z Thingi) - obecnie zdjęty i zastąpiony hotendem Creality
Hotend Creality z mocowaniem i nadmuchem (projekt własny)
Hotend Creality z mocowaniem i nadmuchem (projekt własny)
Narysowane na szybko mocowanie kabla - w sumie miało być do innej prowadnicy, ale i tak spełnia swoją funkcję
Narysowane na szybko mocowanie kabla - w sumie miało być do innej prowadnicy, ale i tak spełnia swoją funkcję
A tu jeszcze dla uzupełnienia oś Z
A tu jeszcze dla uzupełnienia oś Z
I na końcu zaprojektowany przeze mnie, swego czasu , ekstruder - Dual Drive Bowden 1:1
I na końcu zaprojektowany przeze mnie, swego czasu , ekstruder - Dual Drive Bowden 1:1
Obecna specyfikacja:

Wałki:
X-8mm (TDI-CAD),
Y-10mm (chyba Poltech),
Z-12mm (chyba też Poltech)
Łożyska:
X - jakieś tanie chińskie z allegro (wcześniej miałem IKO, ale nie poruszały się płynnie),
Y - Misumi,
Z - Misumi
Silniki:
X,Y - StepperOnline 400 korków/obrót,
Z,E - jakieś chińśkie HS174401 - 200 kroków/obrót
Paski: TriangleLab "czerwone"
Idlery: Tanie łożyska F623
Zębatki silników: Powge 20T
Śruba trapezowa TR8x8 z nakrętką z POM + sprzęgło drukowane
Hotend: Creality złożony z dwóch innych, które wyjąłem z Enderów 3
Wentylatory:
Hotendu: Sunon 40x20
Chłodzenie wydruku: Sunon 5015
Stół: chińśki MK3 - wymiar 213x213mm
Ekstruder: Dual Drive Bowden 1:1 z radełkami od Trójkątnych
Zasilacz: "WEHO" 24V 350W. Ewidentnie chiński klon MeanWella. Strasznie głośny.
Płyta główna: SKR v1.3 + 4x TMC2209 v.1.2 w "stealthchopie" oraz z włączonym "sensorless homing"
Firmware: Marlin 2.0.5.3
Wyświetlacz: RepRap Discount Graphic Smart Controller.
Dodatkowo: Raspberry 3 model B v1.2 + Octoprint v1.4.0

Podsumowanie

Myślę, że tyle na początek wystarczy :)
Na dniach postaram się wrzucić zdjęcia wydruków i pomyślę co robić dalej z projektem.

Wszelkie uwagi/pytania mile widziane. :smile2:
Abys, Pjoter, @GUTEK@, morf, FlameRunner, Berg, McKee, dziobu, Zepco, Wawok
Ender 3 - direct z Bondtechem i Micro-Swissem oraz MKS Gen L
Ender 3 - direct z BMG i SKR v1.1
ForkLIFT na ramie od Hypercube 2020 - bowden i SKR v1.3 - buildlog
Awatar użytkownika
@GUTEK@
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 1171
Rejestracja: 02 lip 2018, 21:45
Lokalizacja: Gliwice
Drukarka: FF Dreamer, CR-10
x 773
Kontakt:

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: @GUTEK@ »

Zdjęcia ładniejsze od samej drukarki :D

Serio, przy tym co ostatnio wrzucają na forum to dobrze oświetlone zdjęcia na których widać co potrzeba to duże zaskoczenie.
Awatar użytkownika
jarekb
Postów w temacie: 2
Posty: 199
Rejestracja: 12 gru 2017, 14:31
Lokalizacja: Tychy
Drukarka: Hypercube Evolution
x 45

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: jarekb »

Pokaż jeszcze jakiś wydruk. Ciekawy jestem czy zamiana kółek zębatych na łożyska nie przekłada się na uwidocznienie pionowych pasków na wydruku
Babmbulab X1C
Hypercube Evo
X3D Corexy XS
Awatar użytkownika
Abys
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 801
Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Ender 3 SKR1.4T,..
x 350

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: Abys »

Porządny opis też zasługuje na pochwałę, może kiedyś będzie to standard.
Wystarczy poświęcić chwilę, post dużo lepiej się prezentuje i z przyjemnością się go czyta.

Chętnie zobaczę wydruki z tej maszynki, kawał dobrej roboty :good:
Ender 3 SKR 1.4 Turbo / MKS Gen L V1, Bambu Lab P1P
Awatar użytkownika
fredator
Postów w temacie: 6
Posty: 64
Rejestracja: 07 gru 2018, 08:02
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Ender 3
x 82

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: fredator »

@GUTEK@ pisze:Zdjęcia ładniejsze od samej drukarki :D

Serio, przy tym co ostatnio wrzucają na forum to dobrze oświetlone zdjęcia na których widać co potrzeba to duże zaskoczenie.
Dzięki, a drukarkę postaram się też jeszcze doprowadzić do porządku ;)
Fotki robiłem telefonem, tak jak napisałeś - grunt to dobre światło, ale uczciwie zaznaczam, że Mate 20 Pro to "potwór" jeśli chodzi o tryb makro.
Abys pisze:Chętnie zobaczę wydruki z tej maszynki, kawał dobrej roboty :good:
Chyba najlepszym testem dla osi X i Y będzie forumowa kostka.

Filament: PET-G Devil Design White - fajny filament, ale po wszystkim doszedłem do wniosku, że bardzo trudno było mi zrobić zdjęcia wad wydruków. Biały kolor chyba nie jest najlepszy do tego. Stąd zdjęcia są zawsze z dużą ilością cienia. Chyba do następnych wydruków zmienię na jakiś inny kolor.

Parametry slicera:
temperatura hotendu: 240C
temperatura stołu: 75C
nadmuch: 30%,
wypełnienie 0%,
jedna warstwa na dole,
dysza 0.4

Reszta konfiguracji:

Kod: Zaznacz cały

Steps per unit:
M92 X160.00 Y160.00 Z400.00 E140.30
Maximum feedrates (units/s):
M203 X500.00 Y500.00 Z5.00 E100.00
Maximum Acceleration (units/s2):
M201 X5000.00 Y5000.00 Z100.00 E10000.00
Acceleration (units/s2): P<print_accel> R<retract_accel> T<travel_accel>
M204 P1000.00 R3000.00 T1000.00 
Advanced: B<min_segment_time_us> S<min_feedrate> T<min_travel_feedrate> X<max_x_jerk> Y<max_y_jerk> Z<max_z_jerk> E<max_e_jerk>
M205 B20000.00 S0.00 T0.00 X10.00 Y10.00 Z0.30 E5.00
Home offset:
M206 X0.00 Y0.00 Z0.10
Material heatup parameters:
M145 S0 H180 B70 F0
M145 S1 H240 B110 F0
PID settings:
M301 P21.07 I1.57 D70.80
M304 P79.99 I15.85 D269.10
Stepper driver current:
M906 X800 Y800 Z500
M906 T0 E800

StallGuard threshold:
M914 X160 Y160
Driver stepping mode:
M569 S1 X Y Z
M569 S1 T0 E
Linear Advance:
M900 K0.00
Test zrobiłem przy 3 prędkościach: 20mm/s, 40mm/s, 60mm/s.
Efekt następujący:
Kostka drukowana przy prędkości 20mm/s
Kostka drukowana przy prędkości 20mm/s
Kostka drukowana przy prędkości 40mm/s
Kostka drukowana przy prędkości 40mm/s
Kostka drukowana przy prędkości 60mm/s
Kostka drukowana przy prędkości 60mm/s
Na wydrukach widać spore echo - trochę większe na Y, co nawet zgadza się z teorią (cięższa oś) :-)
Nic z tym nie zrobię bez zmiany wałków, lub przynajmniej łożysk na lżejsze. Mam 4 łożyska drylin Igusa, zastanawiam się, czy bardzo będą się zużywać na stalowym wałku. Jak ktoś tak tego używa i jest zadowolony to prośba o info.

Docelowo pewnie kupię aluminiowe wałki Igusa, ale tutaj znowu muszę się jeszcze trochę "zdoktoryzować", bo ofertę mają szeroką, a ze względu na dosyć wysokie ceny nie chciałbym kupować tych elementów 2 razy :-) W sumie to najchętniej bym kupił wałek aluminiowy 8mm wypełniony (rurek zresztą nie ma w tym rozmiarze), ale obawiam się czy będą wystarczająco sztywne przy tych 340mm. Potem może zrobię symulację w F360, ale jakby co, to dobre rady praktyków w cenie!

A tak przy okazji, to mam jeszcze zestaw darmowych próbek łożysk na wałek 10mm od Igusa, może to dałoby się jakoś wykorzystać :smile2:
Próbki łożysk liniowych Igus na wałek 10mm razem z zestawem &quot;filtrów&quot; do selekcji łożysk o określonych parametrach - super pomysł, wygodniejsze niż ich stronka wg. mnie
Próbki łożysk liniowych Igus na wałek 10mm razem z zestawem "filtrów" do selekcji łożysk o określonych parametrach - super pomysł, wygodniejsze niż ich stronka wg. mnie
Zamówiłem to z pół roku temu, ale teraz widzę, że chyba dalej wysyłają. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to można wyklikać tu (mają inne pudełko, ale to chyba to samo):

Zamówienie darmowych próbek od Igusa

jarekb pisze:Pokaż jeszcze jakiś wydruk. Ciekawy jestem czy zamiana kółek zębatych na łożyska nie przekłada się na uwidocznienie pionowych pasków na wydruku
Trafna uwaga, sam się nad tym zastanawiałem. Dla testu zrobiłem wydruk kostki z zaokrąglonymi rogami, żeby wyeliminować dzwonienie.

Parametry wydruku w sumie takie same, jak dla kostki forumowej, prędkość obrysu 40mm/s.

Efekt poniżej:
Test &quot;prążków&quot; - osie (od lewej): X przód, Y prawo, X tył, Y lewo. Głowica jedzie zawsze od lewej do prawej.
Test "prążków" - osie (od lewej): X przód, Y prawo, X tył, Y lewo. Głowica jedzie zawsze od lewej do prawej.
No i w sumie na zdjęciach widać, że prążki są, ale o różnym nasileniu i częstotliwości na poszczególnych bokach. Największa częstotliwość jest, gdy oś Y jedzie do tyłu. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale nasilenie prążków jest mniejsze niż w moich Enderach i jakoś bardzo mi nie przeszkadza. Natomiast w odpowiedzi na Twoje pytanie o to, czy wcześniej nie było lepiej poniżej zamieszczam zdjęcia "najlepszej" kostki, którą wydrukowałem wcześniej na Hypercube z kółkami GT2 20T Powge:
Prążki przed upgrade'm osi X i Y
Prążki przed upgrade'm osi X i Y
Wygląda na to że odpowiedź brzmi: "To zależy" ;)

1) Możliwe, że gładkie łożyska powodują prążki, ale nie jest to pewne, bo mogą to być też inne czynniki.
2) Zmiana w moim przypadku była na "+"
Abys
Ender 3 - direct z Bondtechem i Micro-Swissem oraz MKS Gen L
Ender 3 - direct z BMG i SKR v1.1
ForkLIFT na ramie od Hypercube 2020 - bowden i SKR v1.3 - buildlog
Awatar użytkownika
Wawok
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 1
Posty: 495
Rejestracja: 22 lut 2019, 08:44
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Drukarka: HEVO in progress
x 133

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: Wawok »

Bardzo ładny sprzęt , jeżeli chodzi o prążki to gładkie rolki to jedna sprawa a druga przekoszenie osi X względem Y po napięciu pasków . Sprawdź czy pręty osi X na wózkach z Y są naprawdę sztywno usadowione - jeśli nie to warto się temu przyjrzeć.
fredator

Klon Prusy i3:
- sprzedany

Hypercube Evolution
- K$%#a wreszcie zaczął drukować :crazy2:

Dodatkowo Voron 0.1 by LDO do zadań specjalnych :twisted:
Awatar użytkownika
jarekb
Postów w temacie: 2
Posty: 199
Rejestracja: 12 gru 2017, 14:31
Lokalizacja: Tychy
Drukarka: Hypercube Evolution
x 45

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: jarekb »

Dzieki za testy. W moim Hevo właśnie widać prążki prawdopodobnie od pasków i nie wiem czy inwestować w lepsze kółka z zębami czy nie. Kolega Wawok ma niby dobre a też z tym walczy ;-)
Co do Igusów, ja od kilku miesięcy używam na osi X na stalowym wałku i jestem zadowolony. Wcześniej przy zwykłych łożyskach liniowych, przy szybkich ruchach potrafiły "dzwonić"
Wawok, fredator
Babmbulab X1C
Hypercube Evo
X3D Corexy XS
Awatar użytkownika
fredator
Postów w temacie: 6
Posty: 64
Rejestracja: 07 gru 2018, 08:02
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Ender 3
x 82

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: fredator »

Wawok pisze:Sprawdź czy pręty osi X na wózkach z Y są naprawdę sztywno usadowione - jeśli nie to warto się temu przyjrzeć.
Dzięki za radę, posprawdzałem wszystkie śrubki na łączeniu obu osi i niektóre trochę się poluzowały. Teraz dużo mniej widać te prążki o dużej częstotliwości (po prawej), a najwyraźniejsze są te z tyłu (mniej więcej takie same jak wcześniej).

Wydaje mi się, że problem może wynikać z ramy, którą już tyle razy skręcałem i rozkręcałem, że niektóre profile się minimalnie powykrzywiały i już praktycznie nie da się złożyć jej w sześcian bez lekkiego siłowania się z nimi. Jeśli profile nie są idealnie równoległe to pewnie łożyska też i może przez to jest lekkie bicie. W tych 20t był z tym dramat, tutaj jest całkiem dobrze, albo przez mniejsze kółka trudniej to zobaczyć :-)

Jutro jeszcze sprawdzę, czy łożyska są na tej samej wysokości względem siebie. Jak to nic nie da to raczej odpuszczę, bo z prążkami można tak pewnie walczyć w nieskończoność :smile2:
jarekb pisze:Dzieki za testy. W moim Hevo właśnie widać prążki prawdopodobnie od pasków i nie wiem czy inwestować w lepsze kółka z zębami czy nie. Kolega Wawok ma niby dobre a też z tym walczy ;-)
Na trzech bokach (na czwartym w sumie też teraz lepiej widać po poprawkach) mam prążki o okresie około 2mm. Spora szansa, że to właśnie od pasków. Na 2 bokach są naprawdę minimalne - zakładam, że to może być max co da się z tych łożysk wycisnąć.
jarekb pisze: Co do Igusów, ja od kilku miesięcy używam na osi X na stalowym wałku i jestem zadowolony. Wcześniej przy zwykłych łożyskach liniowych, przy szybkich ruchach potrafiły "dzwonić"
Dzięki, podmienię na próbę przy najbliższym rozkręcaniu wózka na te moje dryliny. W weekend pewnie będę miał okazję, bo planuję trochę przeprojektować karetkę, żeby ogarnąć te kable na głowicy.

Tylko ciekawe czy te ok. 33g różnicy coś zmienią w kwestii dzwonienia, bo to jest raczej mały udział w wadze mojej osi Y.

Cały czas zastanawiam się jakie łożyska/wałki wybrać.
Na szybko przeklikałem symulacje w F360 dla 4 wariantów wałków dla osi X o długości 320mm (od opcji najcięższej do najlżejszej):
  • Stalowy wałek 8mm (128 g)
  • Aluminiowy wałek 10mm (68 g)
  • Aluminiowy wałek 8mm (43 g)
  • Aluminiowa rurka 10mm x 1mm (25g)
Wałek stalowy 8mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.022mm
Wałek stalowy 8mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.022mm
Wałek aluminiowy 10mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.025mm
Wałek aluminiowy 10mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.025mm
Wałek aluminiowy 8mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.061mm
Wałek aluminiowy 8mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.061mm
Rurka aluminiowa 10mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.043mm
Rurka aluminiowa 10mm - nacisk ok. 1kg powoduje odkształcenie o 0.043mm
Wychodzi na to, że rurka 10mmx1mm przy zdecydowanie najlepszej wadze ma ok. 2 razy mniejsze odkształcenie od wałka 8mm. Wiem, że to żadne odkrycie - od dawna ludzie polecają na forum rurki aluminiowe i węglowe, ale i tak udostępniam tutaj te wyniki - może takie porównanie kogoś zainteresuje. :smile2:

Właściwie to sam jeszcze zastanawiam się jaką opcję wybrać, bo te rurki 10mm oznaczałyby konieczność zaprojektowania od podstaw pozostałych 4 elementów projektu forkLIFT. :unknown:
Druga sprawa, że nie widzę takich w ofercie Igusa. Ma ktoś namiar na takie, które trzymają wymiar i ładnie jeżdżą po nich łożyska (najlpiej te, których zdjęcie umieściłem w poprzednim poście)? ;)
Abys
Ender 3 - direct z Bondtechem i Micro-Swissem oraz MKS Gen L
Ender 3 - direct z BMG i SKR v1.1
ForkLIFT na ramie od Hypercube 2020 - bowden i SKR v1.3 - buildlog
Awatar użytkownika
fredator
Postów w temacie: 6
Posty: 64
Rejestracja: 07 gru 2018, 08:02
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Ender 3
x 82

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: fredator »

W tym tygodniu powalczyłem trochę z CAD'em i przygotowałem projekt karetki dla hotendu Creality (miał być V6, ale jak coś działa, to po co to zmieniać :smile2: ).

Wymagania:
  • Łatwe zmienianie narzędzia (dla testowania różnych hotendów, ekstruderów, dysz, chłodzeń, itp.) - takie RepRap'owe ułatwienie.
  • Mocowanie narzędzia na jedną śrubkę + kilka śrubek albo kołków pozycjonujących (ostatecznie zostały śrubki).
  • Jedno, dobrze zamocowane złącze - ma być widać jak najmniej kabelków i wpinanie/wypinanie ma nie być związane z ich układaniem. Wybrałem 8-pinowe złącze JST typu SM, bo wg specyfikacji powinno wytrzymać do 3A, a 40W@24V dla grzałki to około połowa tego. Druga sprawa, że już je mam, więc nie muszę czekać na dostawę :)
  • Jak najlepsze chłodzenie - wybrałem dwie turbiny 4010 pozostałe po Enderach. Powinno wystarczyć, a zajmują znacznie mniej miejsca niż turbiny 5015.
  • Ma być kompaktowe i nie wystawać za obrys mocowania (części stałej), bo może haczyć o inne elementy osi X lub Y.
  • Preferowane podzespoły, które już mam w domu - udało się, nic nie dokupowałem. :smile2:
TL;DR
Ma mieć to samo co wszystkie mocowania hotendów + zmiana narzędzia odkręcając jedną śrubkę i odpinając złącze.

Projekt

Wszystkie części drukuje się bez podpór. Poniżej można sobie zobaczyć z czego składają się poszczególne elementy.
1.PNG
2.PNG
Elementy karetki
Elementy karetki
Elementy karetki cd.
Elementy karetki cd.
Elementy części wymiennej
Elementy części wymiennej
Elementy części wymiennej cd.
Elementy części wymiennej cd.
Realizacja

Elementy są już wydrukowane, dla testu je złożyłem. Wszystko pasuje, ale kabelków jeszcze nie podłączyłem.
Prawie kompletna karetka - bez hotendu i podłączonych kabli
Prawie kompletna karetka - bez hotendu i podłączonych kabli
2020-06-12 (7).jpg
Na dole - tunel na kable
Na dole - tunel na kable
2020-06-12 (11).jpg
2020-06-12 (13).jpg
Tył karetki - środkowa śrubka służy do odczepiania &quot;narzędzia&quot;
Tył karetki - środkowa śrubka służy do odczepiania "narzędzia"
2020-06-12 (20).jpg
2020-06-12 (21).jpg
2020-06-12 (24).jpg
2020-06-12 (25).jpg
2020-06-12 (28).jpg
2020-06-12 (30).jpg
TODO
Oczywiście teraz czeka mnie podłączenie tego cuda i sprawdzenie czy drukarka dalej potrafi drukować ;)
Jak podłączę to spróbuję coś druknąć i wrzucić zdjęcia.
Abys, epon, Mati
Ender 3 - direct z Bondtechem i Micro-Swissem oraz MKS Gen L
Ender 3 - direct z BMG i SKR v1.1
ForkLIFT na ramie od Hypercube 2020 - bowden i SKR v1.3 - buildlog
Awatar użytkownika
Pjoter
Drukarz
Postów w temacie: 2
Posty: 2004
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 877

Re: Upgrade Hypercube na V-Slotach 2020 do forkLIFT (mod HEVO)

Post autor: Pjoter »

Ładna karetka :git:
Jak masz rozpisane piny? Gdy ja liczyłem u siebie ilość to wychodziło mi 23 osobne piny :D (grzałka, termistor, wentylator hotendu, wentylator wydruku, krańcówka osi X (3), BLtouch (5), czunik filamentu (3), silnik ekstrudera).
Nie chciałeś zrobić karetki kompatybilnej z systemem HEVO? To znacznie powiększa bazę dostępnych modyfikacji.
Jakie wentylatory 4010 używasz, są głośne? Daj znać jak nadmuch daje rade. Biję się z myślami o wymianie turbiny 5015 na dwa wentylatory 4010 ze względów estetycznych :P
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
ODPOWIEDZ

Wróć do „HyperCube”