Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3106
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 572
Kontaktowanie:

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: FlameRunner » 27 kwie 2018, 14:10

margas pisze:Na nikogo się nie będę obrażał lub wytykał czegokolwiek.

Aż trudno w to uwierzyć. :)

margas pisze:Wgrałem firmware z MAKEZONE i okazało się że faktycznie oryginalny firmware miał wady bo "anetka" zaczęła w miarę normalnie funkcjonować choć parametry drukowania wymagają nieco korekty. (...) Ten wydruk zrobiony na domyślnych ustawieniach REPETIER HOSTA z temperaturą głowicy 210 i wysokości warstwy 0.30.

Czyli JEDNOCZEŚNIE zmieniłeś i firmware, i parametry cięcia, i - być może - slicera? W ten sposób nie odkryjesz prawdziwej przyczyny.

margas pisze:Jaką wartość wycofywania filamentu wprowadzić by pozbyć się tych nitek ?

Spróbuj 1 mm @ 25 mm/s

PS Widzę, że mimo wszystko nadal bardzo luźno podchodzisz do tego, co ludzie radzą... Firmware inny niż wcześniej doradzony. Wysokość warstwy inna niż wcześniej doradzona.
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
margas
Posty: 98
Rejestracja: 05 kwie 2018, 09:54
Lokalizacja: Mikołów
Drukarka: JGaurora A5

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: margas » 27 kwie 2018, 15:21

Niczego nie zmieniałem w ustawieniach slicera z repetier hosta tylko wgrałem firmware. temperatura głowicy 200 temperatura stołu 55 warstwa 0.2 i kostka testowa 20x15 wyszła tak .... luźne warstwy na bokach.
Załączniki
kostka.jpg
Kto pyta ludzi bardziej doświadczonych rzadziej błądzi ….
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1859
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 324

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: McKee » 27 kwie 2018, 16:04

Wróć, przeczytaj dokładnie co Kretu napisał i krok po kroku (od początku, a nie od środka) zastosuj się do jego poleceń i opisz efekty.
Naprawdę długo możesz/możemy dyskutować jeżeli będziesz uprawiał własną twórczość.
Jeżeli czegoś nie rozumiesz / nie potrafisz ustawić to zapytaj, ale kolejność postępowania tak jak w poście Kretu.
FlameRunner, TDI-CAD
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
kretu
Posty: 439
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Bizer
x 70

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: kretu » 27 kwie 2018, 16:26

Czego nie rozumiesz w zdaniu kostka 2x2 w trybie wazy?

Rozumiem że wykonałeś ponownie sprawdzenie tego ile wciąga ekstruder i wyszło 10cm? Proszę potwierdź.
Powiedz jakim plastikiem drukujesz.
Potwierdź pozostałe parametry jak szerokość ścieżki prędkość.

Ze zdjęć wyraźnie widać że główny problem jest w ilości podawanego plastiku powodów może być kilka (między innymi te dwa punkty powyżej).

Jeżeli zrobiłeś punkt 1 czyli wciąga plastiku dokładnie tyle ile zadasz i robi to równomiernie ! (powtarzam się bo to istotne i jeżeli tego nie zrobiłeś dalsze kroki które podam nie mają zwyczajnie sensu) i nie chcesz drukować w trybie wazy to wydrukuj kostkę z 0% infill i 2 ściankami zewnętrznymi następnie zmierz grubość ścianki ma wynosić 2x szerokość ścieżki jaką zadałeś jeżeli tyle nie wynosi wyreguluj to parametrem flow (nie zdziw się że będzie sporo odbiegać od 100% u mnie np jest to 90% u ciebie raczej będzie trzeba w drugą stronę) na razie wymiarami kostki się aż tak nie przejmuj bo przy złym flow nie będą poprawne i zwyczajnie trzeba przelecieć punkty kalibracji w odpowiedniej kolejności gdyż pewne rzeczy się zazębiają i trzeba najpierw ustawić jedno aby był sens ustawiać następne.

Retrakcją zajmiemy się po poprawnie wydrukowanej kostce wytrzymaj i na razie jej nie ruszaj jak za dużo na raz zmieniasz nie wiesz co wpłynęło na wydruk.
Awatar użytkownika
margas
Posty: 98
Rejestracja: 05 kwie 2018, 09:54
Lokalizacja: Mikołów
Drukarka: JGaurora A5

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: margas » 27 kwie 2018, 17:14

Przepraszam ale nie wiem o jakim trybie wazy mówisz. Nie znam języka angielskiego co utrudnia mi tłumaczenie a translator często kali dać kali mieć. Zrobiłem co zaleciłeś sprawdzając ile wciąga filamentu i nieco skorygowałem by było tyle ile podałeś. Teraz kostka wygląda znacznie lepiej o ma 20,11 x 15,04.
Załączniki
x.jpg
Kto pyta ludzi bardziej doświadczonych rzadziej błądzi ….
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3106
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 572
Kontaktowanie:

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: FlameRunner » 27 kwie 2018, 17:23

Gratuluję, po trzech tygodniach przeprowadziłeś podstawową, wstępną kalibrację podawania. Brawo!
dragonn
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
margas
Posty: 98
Rejestracja: 05 kwie 2018, 09:54
Lokalizacja: Mikołów
Drukarka: JGaurora A5

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: margas » 27 kwie 2018, 17:29

Gdyby nie pechowe firmware nie było by całego tego zamieszania i gorszenia osób które chciały mi pomóc za co bardzo dziękuje.
Kto pyta ludzi bardziej doświadczonych rzadziej błądzi ….
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 619
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 82

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: kapi » 27 kwie 2018, 18:41

margas pisze:Przepraszam ale nie wiem o jakim trybie wazy mówisz.

w polskim jezyku jest tu: - CURA
pic_waza.JPG

i kostka wygląda tak :
pic_waza_2.JPG


a znajdziesz ją tu : viewtopic.php?f=60&t=1069&view=unread#unread
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400 ; CoreA8+Vertex+cośtam-in-one :)
kretu
Posty: 439
Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Bizer
x 70

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: kretu » 27 kwie 2018, 19:05

Margas ale czy ktoś bronił ci zapytać tutaj czy na SB? Dostałbyś odpowiedź w 5sec. Co prawda podałem ci obie nazwy używane w większości slicerów więc do znalezienia w gogle w 10 sec. Za niewiedzę nikt cię nie będzie krytykował więc jak coś zwyczajnie pytaj. Co innego lenistwo czy bycie upartym czy niesłuchanie.

Ponawiam prośbę potwierdź pozostałe parametry które używasz w tym momencie szerokość ścieżki i prędkość. Oraz jaki filament używasz, nie chodzi mi o skrytykowanie ciebie jeżeli to jakiś chiński ale to ma wpływ więc jak mamy oceniać twój wydruk i coś doradzić musimy wiedzieć takie rzeczy.

Rozwal teraz tę kostkę i zmierz grubość ścianki i wyreguluj flow zgodnie z tym co pisałem. Następnym razem ustaw zero warstw górnych i spokojnie możesz ustawić wysokość 1cm kostki bo widać że jakość ścianki w Z jest poprawna więc nie ma co tracić czasu.

A teraz dla otuchy jeżeli ta kostka jest faktycznie z 0% infill to naprawdę ładna kosteczka wyszła z bardzo ładną górą drukowaną w powietrzu więc już blisko do celu.
Awatar użytkownika
margas
Posty: 98
Rejestracja: 05 kwie 2018, 09:54
Lokalizacja: Mikołów
Drukarka: JGaurora A5

Re: Boje z Anetka ciąg dalszy ...

Postautor: margas » 28 kwie 2018, 21:07

Takie mam ustawienia dla wydrukowania kostki.
Załączniki
4.jpg
2.jpg
3.jpg
1.jpg
Kto pyta ludzi bardziej doświadczonych rzadziej błądzi ….

Wróć do „Anet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości