[A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Awatar użytkownika
Andly
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2018, 10:57

[A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Andly » 30 maja 2018, 17:15

Witam,
A6 mam już ok pół roku, w większości tak jak przyszła z pudełka, przedrukowała 0,5kg chińskiego filmentu z różnymi efektami. Ostatnio zabrałem się za to po co się kupuje chińskie drukarki ( ulepszanie i modyfikacje) :lol:
1. Wrzuciłem silnik ekstrudera na góre ramy, żeby odciążyć wałki liniowe prowadnicy X
2. Pierdołki do pozycjonowania stołu.
3. Nowy kanał powietrzny jeszcze zobacze jak się bedzie sprawdzał

Wydrukowałem kostkę kalibracyjną 20x20x20 na ustawieniach
Temp.: 200stC
Temp hotbed: 50stC
Prędkość robocza: 40mm/s
Prędkość pierwszej warstwy: 20mm/s
Wypełnienie: 20%
Wysokość warstwy 0,2mm.

Otrzymane wyniki pomiarów:
Oś Z: 20 mm (plus 0,02 w zależności od miejsca pomiaru)
Oś Y: 20 mm (przy podstawie) 20,15 mm(na ostatnich warstwach)
Oś X: 19,8 mm (przy podstawie) 19,9 mm (na ostatnich warstwach)
Kostka mierzona po ostygnięciu .

Pytanie czy da się jakoś ponownie skalibrować silnik osi X żeby zbliżyć się do wymiaru nominalnego
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 500
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 72

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Zepco » 30 maja 2018, 17:39

Da się, szukaj informacji o ustawieniu kroków silnika.
Tylko ja na Twoim miejscu zrobiłbym w tej płaszczyźnie większy wydruk taki na 10cm i wtedy IMHO będziesz miał większy pogląd na błąd w wymiarach.
Firmware masz oryginalny czy wgrywałeś coś innego?
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających
Awatar użytkownika
Andly
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2018, 10:57

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Andly » 30 maja 2018, 18:09

Oryginalny firmaware, dzisiaj lub jutro wydrukuję graniastosłup 100x20x20, dłuższy bok w osi X i zobaczę jaki będzie wtedy błąd. Dzięki za odpowiedz, taka po za tematem to widzę, że do A8 jest masa modyfikacji, poradników a do A6 jakoś tak mniej
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Posty: 358
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
x 51
Kontaktowanie:

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: TDI-CAD » 30 maja 2018, 18:10

No jak masz wysokość warstwy 0,2mm to wysokość obiektu będzie wielokrotnością tej wartości, skorygowaną o wysokość pierwszej warstwy, jeżeli jest inna niż pozostałe. Jest bardzo ok.
Filament 3d Wrocław
Sklep WWW.TDI-CAD.PL
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Posty: 2937
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 372

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Kopytko » 30 maja 2018, 18:16

Ja jak kiedyś sprawdzałem to slicery kompensują wysokość i zmniejszają warstwę ostatnią tak aby wpasować w model.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel :idea:UM2+extended
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 2933
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 410

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: rafaljot » 30 maja 2018, 18:22

0.2 to nie kłopot, z wydruków się nie strzela. Zmierz na większym elemencie. Jak doradzaj koledzy. Jeśli błąd będzie proporcjonalnie większy, oczywiście możesz poprawić liczbę mikrokroków na mm. Nie wiem jak w Anet ale zazwyczaj da się to zmienić i zapisać w EEPROM bez potrzeby nawet rekompilacji. Jeśli na większym obiekcie dalej będzie 0.2 to jest kwestia "przytulenia" ostatniego obrysu.

ale może po prostu naciągnij mocniej pasek X. :D
Lume, Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Awatar użytkownika
Andly
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2018, 10:57

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Andly » 30 maja 2018, 22:00

Wydrukowalem klocka 100x20x20, przerwalem po 60% bo uznalem ze szkoda czasu i filamentu. Parametry
Prędkość robocza 50mm/s
Pierwsza warstwa 20mm/s
Warstwa 0,2mm
Wypelnienie 20%
Temperatury 200/50

Wymiary:
Os Y : 20 mm (+0,05 mm, o setne czesci mm nie walcze wiec malo istotne)
Os X: 99,65 mm (+/- 0,05 mm)

Narazie zaczne od najprostszych metod czy naciagne pasek i jutro wydrukuję kostke 20x20x20-infill:10%
Awatar użytkownika
Cosik
Posty: 230
Rejestracja: 09 gru 2017, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Mono Zircon, AA6
x 30
Kontaktowanie:

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Cosik » 30 maja 2018, 22:20

Andly pisze:Oryginalny firmaware,


Bój się Boga czy w kogo tam wierzysz, zmień go :P Do AA6 też jest dużo upgrejdów, warto wydrukować sobie nowe elementy X z napinaczem paska.
Wolność wariacie w swoim warsztacie...

Moje projekty 3D
Awatar użytkownika
Andly
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2018, 10:57

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Andly » 02 cze 2018, 16:50

W takim razi w nastepnym tygodniu poczytam jakie korzyści daje zmiana firmware na Marlia w A6 oraz pobawie sie jeszcze naciagiem pasków
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 500
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 72

Re: [A6] Pomoc przy kalibracji osi X

Postautor: Zepco » 02 cze 2018, 17:05

Przede wszystkim nie spalisz domu/mieszkania jak coś będzie nie tak ze stołem/ekstruderem. Fabryczny firmware nie ma zabezpieczeń i potrafi grzałkę doprowadzić do czerwoności.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających

Wróć do „Anet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości