Anet A8 - awaria?

Awatar użytkownika
Voronoi_657
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 20 cze 2018, 21:12

Anet A8 - awaria?

Post autor: Voronoi_657 »

Witam wszystkich, jako iż jest to mój pierwszy post na forum to najpierw się przedstawię :)
Jestem Adrian, grafiką 3D zajmuję się od około 8 lat. Drukiem 3D natomiast od roku, a od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem (lub też nieszczęśliwym, zaraz się okaże) mojej pierwszej drukarki :)

Sprzęt nabyłem od znajomego, używany był od 2 lat i przeszedł kilka drobnych zmian. Działał jak dotąd bez zarzutów. Drukarka trafiła do mnie i zaczęły się problemy. Pierwszym z nich było zawieszanie się drukarki przy dłuższych wydrukach. Mniej więcej przed połową 5-godzinnych druków drukarka zatrzymywała się, ekran nie reagował. Myślałem że się przegrzewa, więc ustawiłem chłodzenie (którego nigdy przedtem nie było) na kontroler. Dodam że testowałem druk na różnych kartach SD. Niby problem zniknął, ale mimo chłodzenia drukarka zawiesiła się kolejny raz przy całonocnym druku. Sprawdziłem ręcznie, czy kontroler za bardzo się nie przegrzewa i zauważyłem, że przy bardzo niewielkim dociśnięciu jednego z chipów, drukarka się resetuje (wystarczyło dotknąć płytki i drukarka się resetuje). Kontroler nie jest oryginalny z drukarki A8, posiada następujący model:

http://www.loneshopper.com/product/free ... oller-pcb/

Do tego dzisiaj drukarka przestała drukować... Na załączonym poniżej filmiku widać że bazowanie osi nie działa, oś X i oś Y nie chodzą prawidłowo, tylko oś Z działa normalnie. Podczas drukowania, połowę pierwszej warstwy drukuje normalnie, potem w losowych odstępach czasu przesuwa współrzędne osi X i Y w losowe miejsce na obszarze roboczym, po czym kończy drukować po 40 - 50 sekundach od startu i próbuje się bazować.

https://www.youtube.com/watch?v=HDn2fKL ... e=youtu.be